فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده از آزمایشگاه زیست شناسی علاقمند کنم؟

اختصاصی از فی ژوو اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده از آزمایشگاه زیست شناسی علاقمند کنم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده از آزمایشگاه زیست شناسی علاقمند کنم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده از آزمایشگاه زیست شناسی علاقمند کنم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده از آزمایشگاه زیست شناسی علاقمند کنم بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 24

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد

چکیده

آزمایش کردن یکی از راههای آموختن اصول و نتایج کلی علم است که می تواند دانش آموزان را وادار به تفکر، بحث، نتیجه گیری و در نهایت یادگیری را مطلوب کند. با استفاده از ابزار کمک آموزشی بسیار ساده تفهیم بسیاری از مطالب آسان تر می گردد. اگر انتقال معلومات از آغاز به طرز درستی انجام نگیرد، فهماندن مطالب بعدی دشوارتر خواهد بود تا آن جا که نظم فکری دانش آموز به هم می ریزد، نیروی درک و باور در وی نسبت به حقایق علمی ضعیف می شود، فهم علومی مثل زیست  به نظر وی دشوار جلوه می کند و نسبت به آن بی علاقه می شود و پس از اندک زمانی اندوخته های نظری نیز از ذهنش زدوده می شود که فاجعه ای در آموزش و پرورش است. درس زیست شناسی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس زیست شناسی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد.  با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقمند نمودن دانش آموزان پایه دوم رشته تجربی و ریاضی دبیرستان استعداد های درخشان سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده و بر آموزش مبتنی بر نیاز های دانش آموزان  بهره بگیرم تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به استفاده فردی از آزمایشگاه زیست شناسی علاقه مند نمایم. 

توصیف وضعیت موجود :

اینجانب ............. مربی آزمایشگاه زیست شناسی مدت 24 سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون 4 سال است که در آموزشگاه کنونی در خدمت دانش آموزان هستم. مساله ای که بنده با آن مواجه شدم و باعث شد که تغییراتی در آزمایشگاه ایجاد کنم عدم علاقه دانش آموزان به استفاده فردی آزمایش های زیست شناسی بود که تعداد آنها ..... نفر بود. بعد از گذشت چند جلسه متوجه شدم آنها علاقه کمتری به انجام آزمایش ها نشان می دهند به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه انجام دهم . چرا که دانش آموزان به آزمایش های درس زیست شناسی علاقه چندانی ندارند؟ آیا شیوه تدریس   سبب بی  انگیزه نمودن آنها به درس زیست شناسی شده است ؟ عدم آشنایی دانش آموزان به نحوه مطالعه این درس سبب بی علاقگی آنها به این درس شده است ؟ عدم توجه به ارزشیابی های مستمر و تکوینی در یادگیری درس زیست شناسی تاثیر داشته است ؟اینها سوالاتی بودند که باید پاسخ آنها را پیدا کرده و راهکارهای مناسب برای آنها پیدا می کردم . ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی- یادگیری است . همه دست اندرکاران امور آموزشی و تربیتی با کلمه ارزشیابی و امتحان آشنایی دارند .اگر بگوییم که ارزشیابی حلقه مفقوده یادگیری محسوب می شود زیاد به خطا نرفته ایم چرا که از یک نظر ارزشیابی آخرین حلقه از فعالیت های آموزشی دبیر و برنامه درسی محسوب می شود و از نظر دیگر ارزشیابی در روش های فعال تدریس زیست شناسی باید مقدم و استمرار دهنده برنامه های درسی و فرایند تدریس شمرده شود . همه گمان می کنند که ارزشیابی مخصوص اندازه گیری دانش ها و مهارت های دانش آموزان از مطالب مطرح شده  در کلاس درس است در حالی که ارزشیابی باید شامل برنامه درسی و فعالیت های دبیر در کلاس و نحوه تدریس وی نیز می باشد و به عنوان ابزاری برای درک نقایص برنامه و روند تدریس و یادگیری دانش آموز به کار رود .  حال می توان گفت که : ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی – یادگیری است و جدا از آن و در انتهای آن قرار نمی گیرد .


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده از آزمایشگاه زیست شناسی علاقمند کنم؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.