فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ضرورت نماز

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد ضرورت نماز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ضرورت نماز


تحقیق در مورد ضرورت نماز

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه41

فهرست مطالب

 

مقدمه 1

 

ضرورت نماز 1

 

اهمیت و ضرورت فریضه نماز 2

 

آیات واحادیث وروایات معتبر 3

 

عوامل مؤثر در گرایش نوجوانان وجوانان به نماز 5

 

نماز جمعه 8

 

دیدگاه اسلام: 12

 

گناه: 12

 

نماز توانبخش روح و روان 13

 

نماز امید بخش ترین عمل 14

 

آثاربهداشتی ودرمانی نماز 15

 

بهداشت عمومی بدن 15

 

اسرارنماز وعبادت بانوان 17

 

اهمیت نماز در ایجاد ارتباط خدا و خلق 27

 

نماز موجب گشایش مشکلات دنیا 28

 

نماز باعث بخشش گناهان 30

 

نماز عامل نجات از عذاب الهی‌ 31

 

بوعلی سینا و توجه او به نماز 34

 

نماز در آیینه قرآن 35

 

 

 

بخشوده می‌شود. و هرگاه وقت نماز عصر فرارسد چنین است که در نماز ظهر گذشت و با فرارسیدن وقت نماز مغرب واقامه آن معصیتهای‌ قبل از مغرب او آمرزیده می‌شود پس می‌خوابند در حالیکه آمرزیده شدهاند و چیزی‌ از گناهان بر آنان نیست بعد از آن گروهی‌ در راه خیر سیر می‌کنند و گروهی‌ در راه شر»

 

و خلاصه اینکه: «نماز بنده خدا در محشر تاجی‌ است بر سر او. و موجب نورانیت صورتش، لباس برای‌ بدن وی‌ و ساتر و حایل بین او و آتش جهنّم است»

 

اینکه نماز آدمی‌ را از فحشا و زشتی‌ها دور می‌سازد تردیدی‌ نیست چون که این صریح کلام الهی‌ است امّا نماز چقدر در این دوری‌ مؤثر می‌باشد باید گفت که میزان دوری‌ نمازگزار از زشتی‌ها به اندازه درک او از نماز است نه به مقدار زیادی‌ ظاهر آن. یعنی‌ هر چه درک نمازگزار از نماز بیشتر باشد فاصله دوری‌ او بیشتر است. چنانچه امام صادق(علیه السلام)فرمودهاند: «آگاه باشید همانا نماز حاجز و حائلی‌ است از طرف خداوند در روی‌ زمین پس آن کسی‌ که دوست دارد بداند که چقدر از منافع نمازش را درک کرده و بهره برده است دقت کند و بنگرد که اگر نمازش حاجز و حائل بین او و فواحش و منکرات است پس از منافع نماز به قدری‌ که از گناه و فواحش دوری‌ کرده درک نموده و استفاده کرده است. اگر کسی‌ می‌خواهد بداند چه قدر مقام نزد خدا دارد نگاه کند ببیند خداوند متعال نزد او چه قدر مقام دارد و کسی‌ که عملی‌ را انجام داده پس به دقت به عملش بنگرد اگر آن عمل شایسته و نیکو و خالص بود پس او را ادامه دهد. و اگر عمل بدو زشتی‌ بود دیگر تکرار نکند و از آن اعمال به شدّت اجتناب کند. که اگر چنین کند به راستی‌ که خداوند به زیاد کردن روزیش و برآوردن حاجتش سزاوارتر است. کسی‌ که در خلوت مرتکب گناهی‌ می‌شود پسباید در خلوت حسنه وکار شایستهای‌ نیز انجام دهد و چنانچه کسی‌ در میان انظار گناه کرد پس باید آشکار کار نیکی‌ را انجام دهد»

 

شیخ الرئیس ابی علی حسین بن عبد الله بن سینا از فلاسفه بزرگ شیعه است که از نبوغ فکری او همین بس که کتاب قانون در طب و شفا در فلسفه و حکمت را در ابتدای جوانی نوشته و تا به امروز بعد از چند قرن هنوز مورد استفاده بزرگترین اندیشمندان غرب و شرق می‌باشد. در بُعد دینی و جنبه معنوی زندگی و حیات پر برکت او نقل است که هرگاه مشکل و معضلی در مسائل علمی برایش پیش می‌آمد به مسجد جامع شهر رفته و دو رکعت نماز به جا می‌آورد و آن مشکل علمی برای او حل می‌شد. توجه به نماز و عبادت و اهتمام این فیلسوف بزرگ به خداوند و ضعیف بودن نفس انسانی در آثار و تألیفات او بخوبی نمایان است. اگر خواسته باشیم به جنبه معنوی حیات ایشان آگاه گردیم بهترین راه مطالعه نمط هشتم و نهم خصوصاً نمط نهم «اشارات و تنبیهات» می‌باشد که به گوشهای از بیانات او اشاره می‌شود: «چون انسان به گونهای خلق نشد که بتواند کارها را مستقلاً انجام دهد مگر با کمک دیگران از این رو باید میان مردم داد و ستد و عدالت باشد و شریعتی که بوسیله یک شارع آورده شده حافظ آن عدالت باشد و شارع باید به گونهای باشد که تنها او شایسته اطاعت باشد. بنابر این شناخت شارع (خداوند) واجب است. و با معرفت و شناخت باید عاملی همراه باشد که شناخت را حفظ کند و نگذارد فراموش شود. از این رو عبادت که یادآور معبود است فرض و واجب گردید. و تکرار این عبادت بر مردم فرض گردید تا یاد خداوند با تکرار حفظ شود. پس به آنان که در انجام کارها به چنین روشی خو گرفتهاند علاوه بر فایده

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ضرورت نماز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.