فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی امام علی ابن ابیطالب (ع)

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی امام علی ابن ابیطالب (ع) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی امام علی ابن ابیطالب (ع)


دانلود مقاله بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی امام علی ابن ابیطالب (ع)

مکتب اسلام کامل ترین و آخرین مکتب الهی است که رشد و تعالی بشری را از جنبه های مادی و معنوی به احسن وجه تضمین نموده و همواره بر تکامل ابعاد انسانی,عقلانی, اخلاقی, برابری, با محوریت توحید تاکید داشته و دارد. نبی مکرم اسلام آورنده و رسول این مکتب,خود نمونه کامل اسلام ناب هستند که گفتار,رفتار, سیره و مبارزه او اسلام عملی است که تمام بشریت خاصه مسلمین بایستی از آن پیروی نمایید. حرکت ائمه اطهار(ع) استمرار همان سیره نبوی است. در غیبت امام زمان (عج) ولایت فقیه استمرار همان رسالت نبوی و علوی است که باید تا ظهور حضرتش به طور تام و تمام آن رسالت را پپگیر و جاری شدن آن را در ابعاد گوناگون جامعه تحقق بخشد که با ایجاد حکومت اسلامی که از همان سیره و روش پیروی می نماید ممکن است, ایجاد حکومت دینی,حاکمیت اسلام را بر همه شئونات مسلط می کند و از ره آورد حاکمیت اسلام انسانها به فلاح و رستگاری نایل وسعادت دنیا و آخرت آنها تضمین می گردد.از سوی دیگر با حاکمیت اسلام بر تمام شئونات جامعه تحقق عدالت و استقلال و نجات بشریت از ضلالت و گمراهی و دستیابی به آزادی واقعی و عبودیت خدا میسور می گردد و این همه از دستاورد مکتب اسلام و حاکمیت اسلام ممکن می گردد و لاغیر.
در قرن بیستم که بشریت در اوج انحطاط اخلاقی و غفلت از خدا و کم بهره از مواهب معنویت است و هر روز با تزویر و ترفندی او را به سوی غیر توحید بیشتر از گذشته سوق داده و می دهند. نهضت اسلامی در ایران به رهبری فقیه عالیقدر و نایب امام زمان (عج) حضرت امام (ره) که گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) هست با حضور و خواست قلبی مردم موجب سقوط رژیم 2500 ساله سفاک شاهنشاهی شد و حاکمیت اسلام جایگزین آن گردید و امام راحل فرمودند:« جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» و این تاکید بر جاری شدن همان سیره نبوی و علوی است که باید استمرار پیدا کند.
اسلام با پیشینه الهی و در خشان 1400 ساله که با زجر طاقت فرسا فقیهان عابد و عادل استمرار پیدا کرده در سال 1357 انقلاب اسلامی با هدف حاکمیت اسلام به رهبری امام راحل ( ره) به پیروزی رسید و با خواست و علاقه بیش از 99% مردم جمهوری اسلامی در ایران تحقق پیدا کرد. و مردمی ترین حکومت دینی و مکتبی را با تقدیم ده ها هزار شهید در دوران نهضت و صدها هزار شهید در استمرار و تثبیت آن در جهانیان ارائه نمود و امروز جمهوری اسلامی ایران پر افتخارترین حکومت دینی و مردمی جهان است و در بین جهانیان و دوستان و دشمنان مثال زدنی است. عواملی که در پیروزی و استمرار و تثبیت انقلاب اسلامی و ایجاد حکومت اسلامی و موفقیتهای بزرگ آن در طول 22 سال عمر با برکت خود در ایران و بلکه در جهان داشته و دارد عبارت است ا ز دین اسلام ,رهبری و مردم ,که در این برهه همین عوامل سه گانه باید بهتر از گذشته در صحنه با شند.

دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون با ایجاد رخنه در صفوف مسلمین و با تزویر تطمیع و تهدید سعی وافر داشته و دارند که صفوف بنیان مرصوص امت اسلام را متزلزل یا در آن شکاف ایجاد کنند که گاهی با شبهه و ابهام واهی در عقاید دینی گاهی با قدیمی دانستن مکتب گاهی با سلاح نوگرایی و تجدد و علوم تجربی و دستاوردهای آن, گاهی با بحثهای عقلی و کلامی و روشنفکر مابانه, گاهی با طرح مسائل اقتصادی و سیاسی و نهایتا تهدیدات متنوع نظامی و بحرانهای امنیتی در داخل و خارج از مرزها متوسل و اقدام می نمایند.
آنچه که بسیج نقش اساسی و حیاتی در حکومت برای مردم و نظام و رهبری باید داشته باشد عبارت از آماده سازی اقشار مردم برای دفاع کارآمد و همه جانبه در مقابل تهدیداتی که به آنها اشاره شد خصوصا تهدیدات
فرهنگی و سیاسی امنیتی و دفاعی است.

1-
بسیج همان تفکر ناب دفاعی اسلامی است که نص صریح آیه شریفه « و اعدوالهم ماستطعتم من قوه وترهبون...» به آن اشاره و بشارت دارد که در صدر اسلام هم توسط نبی مکرم اسلام (ص) وهم امام علی (ع) با حضور مردم شکل می گرفت و با کمک بسیج عمومی بود که لشکرها آماده به فرمان و پشت سر پیامبر یا امام معصوم به جهاد و جنگ می رفتند و آن فتوحات و نصرها را برای اسلام به ارمغان می آورد. نشر اسلام و حاکمیت حکومت نبوی و علوی با همین بسیج مردمی که عمدتا در مساجد فراخونی می شدند شکل واقعی پیدا می کرد. بسیجیان صدر اسلام از همان مکانهای مقدس آماده برای جها د فی سبیل الله می شدند یعنی در مسجد ثبت نام می کردند در مسجد سازماندهی می شدند و برای آنان فرمانده تعیین می شد. آموزش می دیدند و سپس تجهیز و به جبهه های نور علیه ظلمت اعزام می شدند و مردم آنها را با دعای خیر و در آغوش گرم و پر محبت خویش بدرقه می کردند همانند همین حرکتی که ما بعد از 1400 سال در دوران دفاع مقدس خودمان به کرات در ایران اسلامی شاهد بودیم.

2-
باهمان بسیج عمومی در صدر اسلام سایر مردم تهییج می شدند و به یاری رزمندگان خود می شتافتند و انواع کمکها و نیازمندیهای آنها رااز موجودی زندگی خود تامین و فراهم می آوردند و به جبهه روانه می کردند.

 

شامل 10 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بسیج استراتژی دفاع همه جانبه انقلاب اسلامی امام علی ابن ابیطالب (ع)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.