فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اصطکاک غلتشی

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله اصطکاک غلتشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اصطکاک غلتشی


دانلود مقاله اصطکاک غلتشی

محاسبه نیروی لازم برای نگه داشته شدن و نلغزیدن لاستیک روی سطح جاده

از آنجا که هر لاستیک فشار معینی مثلا 30psi دارد، در این صورت ناحیه تخت زیر لاستیک به منظور تحمل وزن خودرو لزوما مساحت زیادی نخواهد داشت. چنانچه وزن وارد بر لاستیک را افزایش داده یا فشار باد لاستیک را کاهش دهید، در این صورت مساحت ناحیه تخت برای تحمل وزن خودرو ناگزیر باید افزایش یابد

یک لاستیک با فشار باد مناسب و یک لاستیک کم‌باد

ملاحظه می‌کنید که لاستیک کم‌باد یا تحت بار زیاد، حالت دایره‌ای شکل کمتری نسبت به لاستیک با فشار باد مناسب دارد. با چرخش چرخ، ناحیه تخت برای اینکه همیشه با سطح جاده در تماس باشد، باید حول چرخ گردش کند. در این ناحیه، لاستیک به سمت بیرون انحنا پیدا می‌کند. منحنی شدن لاستیک در این ناحیه نیاز به نیرو دارد و هر چه این انحنا بیشتر باشد، نیروی بیشتری برای ایجاد آن نیاز است. لاستیک کاملا انعطاف‌پذیر نیست، لذا با برگشتن آن به حالت اولیه، تمام نیروی صرف شده برای ایجاد انحنا در آن آزاد نمی‌شود. مقداری از این نیرو به صورت اصطکاک و کار مورد نیاز برای تغییر شکل لاستیک و فولادهای به کار رفته در آن به انرژی حرارتی در لاستیک تبدیل می‌شود. با توجه به اینکه در یک لاستیک کم‌باد یا تحت بار زیاد، تغییر شکل

شامل 20 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اصطکاک غلتشی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.