فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نقش قابلیت اطمینان در سیستمهاى دفاعى هوشمند و نحوه ارتقاء قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات نظامی

اختصاصی از فی ژوو نقش قابلیت اطمینان در سیستمهاى دفاعى هوشمند و نحوه ارتقاء قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات نظامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نقش قابلیت اطمینان در سیستمهاى دفاعى هوشمند و نحوه ارتقاء قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات نظامی


نقش قابلیت اطمینان در سیستمهاى دفاعى هوشمند و نحوه ارتقاء قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات نظامی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 28 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده:

در این مقاله دستاوردهای حاصله از تحقیقات در خصوص قابلیت اطمینان و آمادگی عملیاتی سیستمهای دفاعی هوشمند ارائه می گردند. از آنجا که جزئیات کار انجام شده بلحاظ ماهیت دفاعی آن قابل انتشار نمی باشد چارجوب علمی تحقیقات انجام شده عرضه می گردد. قابلیت اطمینان سیستمهاى دفاعى هوشمند از مهمترین مباحث در کلیه مراحل از طراحى تا ساخت و تولید و بهره بردارى و انباردارى و تعمیر و نگهدارى و بکارگیرى مىباشد. قابلیت اطمینان و آمادگى عملیاتى تسلیحات نظامى نقش برجسته اى در دفاع ا ز تمامیت ارضى  و کیان میهن اسلامى داشته و مى توانند بعنوان عوامل بازدارنده نیز بکار آیند. از جمله عواملى که به دشمن متصور جرات اقدام به تجاوز به حریم کشور را مى دهند احتمال پایین بودن سطح قابلیت اطمینان سیستم هاى دفاعى و قابلیت آمادگى عملیاتى تسلیحات نظامى است. فرسودگی ناشی از گذشت زما ن چه در حالت بهره برداری و چه در حالت اقامت تسلیحات در انبار, منسوخ شدن برخی فنآوریها در جهان و خروج قطعات مصرف شده در تسلیحات دفاعی کشور از خط پشتیبانی و تولید کارخانجات سازنده و عدم دسترسى به قطعات یدکى براى تسلیحات موجود بنا به دلایل متعدد سیاسی از جمله عواملى هستند که می توانند منجر به کاهش قابلیت اطمینان و آمادگى عملیاتى تسلیحات شوند.

 

 

مقدمه:

مسؤلیت نهایی تضمین بالاترین سطح قابلیت اطمینان و آمادگی عملیاتی ناوگان دفاعی میهن بر عهده فرماندهی محترم قوای مسلح و فرماندهان نیروها می باشد ولی وظیفه ما تبیین زمینه های علمی جهت یاری رساندن به مسؤلین جهت تحقق این امر مهم می باشد. در این مقاله ضمن معرفى این مفاهیم نحوه ارتقاء قابلیت اطمینان و قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات دفاعی نیز تشریح می گردد. به بیان ساده قابلیت اطمینان به احتمال موفقیت در انجام ماموریت یک سیستم تحت شرایط مشخص و براى دوره مشخص ماموریت گفته مى شود. هر سیستمى از زیرسیستمها و یا اجزایى تشکیل مى شود که هر یک از آنها در انجام آن ماموریت نقش مشخصى ایفا مى نمایند. در ضمن اجزا و قطعات و زیر سیستمهاى تشکیل دهنده سیستم داراى عمر عملیاتى محدودى بوده و حتى در شرایط اقامت در انبار نیز مستهلک شده و حتی در برخى شرایط بالاجبار و یا در اثر سوء استفاده تحت فشارهاى بیش از حد قرار گرفته و بطور زودرس مستهلک شده و خیلی زودتر از موعد مورد انتظار از کار مى افتند. این ازکارافتادگی ممکن است منجر به از کار افتادن بخشى از یک سیستم دفاعى خاص و یا کل آن گردد. تقارن این گونه رخدادها با نیاز به بکارگیرى آن سلاح منجر به زیانهاى عمده اى خواهد شد که میتواند شامل خسارات زیاد به نیروى بکار گیرنده آن سلاح , شکست ماموریت و حتى شکست عملیات و یا از دست دادن فرصتهاى موجود براى مقابله با دشمن متهاجم گردد. از آنجا که انبار نمودن, خرابی, کهولت و استهلاک قطعات اجتناب ناپذیر بوده و از کارافتادگى قطعات تشکیل دهنده هر سیستمى امرى تصادفى در زمان میباشد و از سوى دیگر حفظ کیان نظام در گروى عملکرد موفقیت آمیز و بموقع تسلیحات دفاعى در زمان نامشخص در آینده هر گاه که بکارگیرى آنها به تشخیص فرماندهى نیرو لازم تلقى گردد میباشد و اثربخشی آن از دید مدیریت نیرو حائز اهمیت است ارتقاء قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات نظامی از ضروریات اساسى کشور میباشد. پیچپدگی و پیشرفته شدن روزافزون سیستمهاى دفاعى هوشمند بلحاظ توسعه فنآوریهای جدید از یکسو و منسوخ شدن بسیاری از قطعات در تسلیحات موجود در ناوگان دفاعی کشور بلحاظ منسوخ شدن فناوریهای مربوطه ساخت آنها در کشورهای مبدأ و نیر گستردگى تنوع قطعات بکار گرفته شده در آنها موجب مشکل شدن تحلیل و ارزیابى قابلیت اطمینان آنها از یک سو, نیاز به توجه به مسایل لجستیک قطعات یدکی بصورت علمی از سوی دیگر و موجب تقویت ضرورت و امکان پذیرى معرفى روشهاى افزونگى و خودآزمایى در طراحی سیستمهای دفاعی جدید شده است. از آنجا که کثرت قطعات در چنین سیستمهایی خود عاملی در راستای تقلیل شدید قابلیت اطمینان آنها می گردد این اقدامات میتوانند در راستای افزایش قابلیت اطمینان و ارتقاء قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات نظامی به نحو شایسته بکار روند.

عدم موفقیت نیرو در بکارگیری تسلیحات دقاعی هوشمند می تواند عواقب بسیار خطرناک و پرهزینه ای هم از نظر دفاعی و هم از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی داشته باشد. بهمین خاطر است که نیروهای مسلح کشورهای قدرتمند همواره در جهت تحلیل و ارزیابی قابلیت اطمینان تسلیحاتی که به آنها متکی می باشند کوشا بوده و پیوسته سعی در ارتقاء قابلیت اطمینان آنها دارند. بحث دیگری که در دنیا مطرح است تعمیر و نگهداری بر محور قابلیت اطمینان سیستم است که مبتنی بر اصول علمی و در راستای کاهش هزینه های در طول عمر سیستم و ارتقاء آمادگی عملیاتی و قابلیت اطمینان عملکردی  تسلیحات مورد نظر می باشد. علاوه بر اینکه این فرآیند می  تواند منجر به ارتقاء قابلیت اطمینان سیستم گردد، می توان در خصوص مدیریت تعمیر و نگهداری از رده قطعات همراه تا قطعات در رده تعمیراتی و یا رده های بالاتر نیز بهره جسته و میزان اثربخشی سیستمهای دفاعی هوشمند در کشور را ارتقاء داد. میزان اثربخشی یک سیستم دفاعی به توانمندی عملیاتی, آمادگی عملیاتی و قابلیت اتکاء به سیستم بستگی دارد.


دانلود با لینک مستقیم


نقش قابلیت اطمینان در سیستمهاى دفاعى هوشمند و نحوه ارتقاء قابلیت آمادگی عملیاتی تسلیحات نظامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.