فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی


دانلود مقاله دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی

 

مشخصات این فایل
عنوان:دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 15

این مقاله در مورد دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی

دستگاه قلبی عروقی
دستگاه قلبی – عروقی نیز یکی از ارتباط دهندگان قسمتهای مختلف بدن است. این دستگاه شامل یک عضو مرکزی بنام قلب و لوله هائی با ضخامت های مختلف است که نهایتاً به قلب ارتباط دارند و بخش پیرامونی دستگاه قلبی – عروقی را می سازند . این لوله ها همان عروق هستند که درون آنها خون جریان دارد.
بعضی از عروق مسئول هدایت خون از قلب به نقاط مختلف بدن هستند در حالیکه تعدادی نیز.....(ادامه دارد)

قلب
قلب تلمبه ای عضلانی است که خون را درون عروق پمپ می کند. در حقیقت قلب از دو تلمبه تشکیل شده است که یکی از آنها خون را جهت دریافت اکسیژن بطرف ششها می فرستد و دیگری خون را جهت دریافت مواد غذائی و پخش آن و همچنین رساندن اکسیژن و گرفتن co2 از بافت ها ، به سراسر بدن گسیل می دارد . هر یک از این دو تلمبه از دو حفره .....(ادامه دارد)

لایه های قلب
قلب از سه لایه بوجود آمده است . لایه خارجی را برون شامه گوئیم. این لایه خود از دو لایه مختلف تشکیل شده است که در میان آنها مایع سروز وجود دارد . وجود مایع سروز باعث لغزندگی بهتر این دو لایه بر روی یکدیگر و نهایتاً آسان سازی حرکت برای قلب است .

لایه میانی قلب همان لایه عضلانی قلب است . این لایه بسیار ضخیمتر از لایه های دیگر است. ضخامت این لایه در نقاط مختلف ، متفاوت است . لایه
داخلی نیز سطح داخلی قلب را .....(ادامه دارد)

بخش پیرامونی دستگاه قلبی عروقی
این بخش از دستگاه گردش خون در نقاط مختلف بدن پخش می گردد. می توان گفت که دو نوع گردش خون در بدن وجود دارد . در حقیقت ، خون بوسیله سرخرگ آئورت از بطن چپ خارج شده و پس از سیر در سراسر بدن بوسیله بزرگ سیاهرگهای زیرین و زبرین به دهلیز راست باز می گردد . این بخش از گردش خون را گردش خون بزرگ گویند.
خونی که به دهلیز راست بازگشته به بطن راست می رسد و از آنجا توسط سرخرگ ششس به .....(ادامه دارد)

سرخرگهای بی نام، سبات و تحت ترقوه ای
بیاد دارید که بهنگام بحث در مورد قوس آئورت ذکر شد که از این بخش آئورت سرخرگهای بی نام ، سبات و تحت ترقوه ای منشعب می شوند. سرخرگ بی نام حدود 4سانتیمتر طول دارد و سپس خود بدو سرخرگ سبات اصلی راست و تحت ترقره ای راست تقسیم می گردد. در حقیقت می توان گفت که سرخرگ های سبات تحت ترقوه ای در نیم راست بدن در ابتدای یک سرخرگ هستند و سپس از هم جدا می شوند. سرخرگ سبات اصلی در دو طرف گردن قرار دارد و مسیر خود را بطرف سر طی می کند. در بالای گردن بدو شاخه سرخرگ سبات خارجی و سرخرگ سبات داخلی تقسیم می گردد. سرخرگ .....(ادامه دارد)

دستگاه لنفاوی
دستگاه لنفاوی رابطه ای نزدیک با دستگاه گردش خون دارد . در حقیقت بخشی از مایعات ، پروتئینها و چربیها از این طریق به قلب بازگردانده می شوند.
عمل این دستگاه بوسیله عروف لنفاوی که بوسیله لنفاوی ساخته شده اند به انجام می رسد .
در بین عروق لنفاوی و در مسیر این عروق عقده های لنفاوی قرار دارند . عقده های لنفاوی در بعضی از نقاط بدن مانند دو طرف گردن ، بخش های میانه قفسه سینه ، نواحی مختلف شکم ، لگن و بخش های ابتدائی اندامها ، بیشتر دیده می شوند.
هر عقده لنفاوی از دو بخش مرکزی و قشری تشکیل شده است و محتوی لنفوسیت و سایر .....(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله دستگاه های قلبی ، عروقی و لنفاوی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.