فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق طرح وتنظیم رله دیستانس در شبکه

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق طرح وتنظیم رله دیستانس در شبکه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق طرح وتنظیم رله دیستانس در شبکه


دانلود تحقیق طرح وتنظیم رله دیستانس در شبکه

I    مطالعات مقدماتی برای تعیین پلان  جهش زمانی

کاربرد صحیح رله دیستانس  بیش از هر نوع رله دیگری احتیاج به مطالعات دقیق و دامنه داری دارد  . نظر به این که شبکه یا قسمتی از یک شبکه که بایدبا رله  دیستانس حفاظت شود دارای مشخصات مربوط به خود می باشد و اصولا  خصوصیات شبکه های مختلف متفاوت است ، نمی توان یک برنامه یا دستور العمل مشخص  و کلی و نرم شده ای برای رله  دیستانس ترتیب داد .

برای اینکه در موقع طرح ریزی رله  دیستانس برای حفاظت شبکه یا قطعه خطی از شبکه به کلیه ضوابت لازم آشنا شویم به ذکر مثال زیر می پردازیم .

در موقع به کار بردن رله دیستانس به عنوان یک رله حفاظتی در خط اول مرتبه شرایطی را که بستگی به ولتاژ ندارد مورد مطالعه قرار می دهیم مه عبارتست از :

1-پلان شبکه (نقشه شبکه انتقال انرژی )

پلان و نقشه شبکه باید دارای مشخصات زیر باشد .

الف ) فرکانس و ولتاژ نامی شبکه و نوع اتصال نقطه صفر ستاره شبکه .

ب) طول سیم و نوع سیم شبکه ، جنس سیم هادی (مس وآلو غولاد و غیره ) وبالاخر طرز قرار گرفتن سیم ها نسبت به هم (نمای مقطع قسمت فوقانی دکل) در صورتی که از کابل استفاده شده  باشد ، نوع کابل .

ج) تعداد نقاط محل تغذیه و همچنین محل کوپلاژ و اتصال شبکه به شبکه دیگر که دارای ولتاژ مساوی و یا نا مساوی می باشد

د) قدرت اتصال کوتاه شبکه در نقاط مختلف شبکه .

ه) محل مصرف کنند های مهم و حساس و زمان قطع رله هایی  که از طرف این مصرف کننده ها مورد نیاز است .

و) نسبت تبدیل ترانسفورماتور های جریان و ولتاژ خط و در هر کدام از استاسیون ها و ولتاژ هایی که برای قطع کننده ها  و فرمان از دور به کار برده شده است .

بالاخره پلان شبکه بقسمی که طول قطعه سیم های بین استاسیون  با مقاومت سیم ها باشد

بریا بدست آوردن مقاومت شبکه ای  که از رسانا های مختلف تشکیل شده است بهتر است مقاومت های اهمی و سلفی هر یک از قطعه خط را جداگانه بدست آورد و سپس امپدانس کل شبکه را حساب کرد . مثلا امپدانس شبکه ای 30 هزار ولت شکل 367 که از سیم هوایی مسی و کابل سه غلافه و  سیم هوایی  آلومنیومی تشکیل شده است برابر است با :

 

 

 

در صورتی که قطعات شبکه دارای ولتاژ های مختلف باشد (اتصال دور رسانا به وسیله ترانسفورماتور ) ،مقاومت های همه رسانا ها را باید نسبت به ولتاژ رسانایی که رله دیستانس  آن مورد مطالعه قرار گرفته است سنجیده شود . مقاومت  Ry   با ولتاژ U y  نسبت به ولتاژ U x   برابر است با

 

و راکتانس ترانسفورماتور بین راه برابر است با :

 

و راکتانس سلف برابر است با

 

در صورتی که ولتاژ نامی شبکه و ترانسفورماتور مختلف باشد (مثلا ولتاژ شبکه 110 هزار ولت و ولتاژ ترانسفور ماتور 20/105 kv ) در این صورت ولتاژ نامی ترانسفورماتور در محاسبه منظور می گردد زیرا مشخصات  ترانسفورماتور مربوط یه این ولتاژ است شکل 368 .

 

 

امپدانس پریمروز کوندر

 از آنجایی که رله دیستانس همیشه بروی  ترانسفورماتور جریان و ولتاژ بسته می شود ،لدا رله دیستانس ، امپدانس زکوندر را می سنجد . امپدانس زکوندر اولا : بستگی به امپدانس پریمرو  و دوما بستگی به نسبت تبدیل  ترانسفورماتور جریان و ولتاژ دارد ، به طوریکه می توان نوشت :

 

و یا

 

 

در این رابطه Z pr  امپدانس پریمر Z g  امپدانس زکوندر و U u    نسبت تبدیل ترانسغورماتور ولتاژ Ui   نسبت تبدیل  ترانسفورماتور جریان می باشد

حفاظت سیم های انشعابی از شبکه اصلی و سیم های فرعی : 

پس از اینکه نقشه شبکه تنظیم شد ،  باید برسی شود که با توجه به سلکتیو صحیح و کوتاه نگهداشتن زمان قطع تا چه حد می توان از رله ساده جریان زیاد زمانی استفاده کرد ***

آنجا که ممکن است با رله جریان زیاد حفاظت کرد .

سیم های منشعب  شده از شبکه و یا سیم های فرعی در شبکه اصلی مثل DH , EG  در شکل 371 را می توان اغلب با یک رله جریان زیاد زمانی حفاظت کرد بدون این که این رله باعث بالا رفتن زمان فرمان قطع قسمت های اصلی شبکه بطور قابل ملاحظه ای گردد .

شامل 31 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق طرح وتنظیم رله دیستانس در شبکه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.