فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله طراحی های فرایند غشایی

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله طراحی های فرایند غشایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله طراحی های فرایند غشایی


دانلود مقاله طراحی های فرایند غشایی

فرایندهای غشایی مورد بحث می باشند به این ترتیب که در یک روشی بکار می روند که در زمینه نفوذ گازی است که کاملاً از محل تقاطع غشایی گازها با فشار بالا به سمت فشار پایین می آید. در واقع، مدلهایی می توانند ایجاد شوند که یک بخار گاز را به طور جداگانه در یک طرف غشاء نفوذی نشان دهد. مزیت این چنین طراحی ای یک flush گازی می باشد که می تواند به طور موثر فشار جزئی گاز نشتی ( نفوذی) را بوسیله رقیق سازی بخار نفوذی کاهش دهد. یک پیاده سازی ساده از این تفکر و مفهوم بکار خواهد برد یک  flush گازی نیتروژنی را برای جاروب کردن CO2 نفوذی در یک جداسازی با رفتار گازی ( شکل 13.7) نیتروژن بخار گاز نفوذی را رقیق می سازد و بنابراین فشار جزئی CO2 را کاهش می دهد. عیب آن هم این است که نیتروژن از سمت فشار بالا گذر خواهد کرد و بخار پس مانده را محدود نگه می دارد. طراحی دیگر، اصطلاح یک برج غشایی پیوسته می باشد ( CMC) که می تواند هم چنین برای بهبود جداسازی بازیافتهایی که توانستند با یک سیستم تک مرحله ای ساده انجام شوند بکار گرفته شوند (20و19) .

 

  1. 4.6.1 : غشاهای مختلف در طراحی های بکار رفته:

همه مثال های بالا، فرضیاتی هستند که همه مراحل یک فرایند غشایی با غشا یکسان در آن مورد استفاده قرار گرفته است. انواع غشاهای گوناگون می توانند برای هر مرحله برای افزایش بازدهی یا دستیابی به یک نوع جداسازی بکار روند. مثال شکل 13.19 کاربرد یک گزینش پذیری پایین را روشن ساخته ولی قابلیت نفوذ بالای غشاء در مرحله دوم برای بازیافت هیدروژن از یک بخار خالص می باشد. همانطور که می تواند دیده شود  گزینش پذیری پایین تر مورد B در یک بخار تولیدی ( بخار F) خلوص اندکی را نتیجه می دهد ولی بازیافت ها در همه موارد هنوز یکسان می باشند.

منفعت فرایند از نیاز به سرمایه کمتر در مورد B می آید. این نتایج در یک فرایند با هزینه پایین تر با مورد A مقایسه گردید. این مثال نشان می دهد که چرا در برخی موارد انتخاب پذیری غشاء از نفوذپذیری غشا مهم تر نیست.

 شامل 27 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله طراحی های فرایند غشایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.