فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی ازدواج‌های اجباری و تاثیر آن در رشد آسیب‌های اجتماعی

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله بررسی ازدواج‌های اجباری و تاثیر آن در رشد آسیب‌های اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی ازدواج‌های اجباری و تاثیر آن در رشد آسیب‌های اجتماعی


دانلود مقاله بررسی ازدواج‌های اجباری و تاثیر آن در رشد آسیب‌های اجتماعی

کم نیستند کسانی که در سراسر دنیا روزهای جوانی خود را به پای همسری گذاشته‌اند که هیچ علاقه‌ای به او ندارند و فقط اجبار، پیوندی مصنوعی میان آنها ایجاد کرده است؛ البته هیچ‌کسی به تداوم این قبیل ازدواج‌ها امیدی ندارد،

می‌گوید از امروز دیگر خیالش راحت است و آسوده سرش را روی بالش می‌گذارد. او بدون هیچ پشیمانی لب به اعتراف باز می‌کند و از روزهایی می‌گوید که در انتظار مرگ او بوده است. می‌گوید وقتی پدرش به زور او را به عقدش درآورد، از همان نگاه اول از او بیزار بود اما مادرش می‌گفت پس از ازدواج همه چیز درست می‌شود، ولی هیچ‌ چیز درست نشد، حتی وقتی فرزند ناخواسته‌اش به دنیا آمد.

او می‌گوید در 5 سال زندگی مشترکش آب خوش از گلویش پایین نرفته و بداخلاقی‌های شوهرش هم مزید بر علت شده است تا بیشتر از او بیزار شود، اما حالا دیگر شوهری در کار نیست. زن وقتی تعریف می‌کند که چطور چاقو را تا ته در قلب شوهرش فرو برده است چشم‌هایش برقی می‌زند و خوشحال از این‌که دیگر کابوس زندگی با او تمام شده است، هر چند حالا باید در انتظار طناب‌‌دار باشد، ولی انگار او مرگ را به زندگی ترجیح می‌دهد.

کم نیستند کسانی که در سراسر دنیا روزهای جوانی خود را به پای همسری گذاشته‌اند که هیچ علاقه‌ای به او ندارند و فقط اجبار، پیوندی مصنوعی میان آنها ایجاد کرده است؛ البته هیچ‌کسی به تداوم این قبیل ازدواج‌ها امیدی ندارد، هر چند بسیاری از افراد از روی اجبار و این‌که پناهگاهی برای بازگشتن ندارند، تن به زندگی با کسی می‌دهند که دیگران برایش انتخاب کرده‌اند.

این در حالی است که ازدواج در همه ادیان به مثابه امری مهم و وسیله‌ای برای ایجاد فامیل از راه مشروع شناخته می‌شود، به طوری که هیچ اجباری در آن پذیرفتنی نیست. در واقع ازدواج با توافق صریح و ضمنی دو طرف به وجود می‌آید، پس یکی از ارکان اساسی عقد ازدواج رضایت طرفین است تا با تمایل کامل به ازدواج تن داده و با شناخت کامل همسر خود را انتخاب کنند و تشکیل خانواده دهند.

خداوند انسان را آزاد آفریده و به او حق داده تا با شخصی که مطابق خواست اوست ازدواج کند، اما افراد نادانی هستند که خود را فراتر از خواست دیگران می‌دانند و فرزندانشان را در بند خواهش‌های خود قرار می‌دهند؛ زیرا به گمان آنها هر کسی که به خواست خود ازدواج کند کاری ناپسند انجام داده و معتقدند ما چون خودمان به زور ازدواج کرده‌ایم پس فرزندانمان هم باید این‌گونه زندگی کنند.

اما ازدواج‌های اجباری گاهی چنان است که دختران را از کودکی به نام کسی نامزد می‌کنند که از او هیچ شناختی ندارد و وقتی پا به سن ازدواج می‌گذارد سایه مردی کهنسال را بر سر خود می‌بیند که با داشتن چند زن و همسر دیگر، شور جوانی را در وجودش می‌کشد و لبخند در گلویش به بغضی نهفته و درد آور بدل می‌شود.

شامل 13 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی ازدواج‌های اجباری و تاثیر آن در رشد آسیب‌های اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.