فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آزمایشگاه کنترل فرآیندها

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله آزمایشگاه کنترل فرآیندها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آزمایشگاه کنترل فرآیندها


دانلود مقاله آزمایشگاه کنترل فرآیندها

مـقدمـه بر کنترل فرایندها

     

       از مهمترین مسائلی که در صنایع مختلف از جمله صنایع شیمیایی مطرح است ، بحث کنترل مناسب فرآیندها است. هدف از کنترل فرآیند هدایت سیستم در یک مسیر خاص می باشد بنحوی که پارامترهای مهم سیستم در مقادیر مناسب خود کنترل شوند. در عمل کنترل دستی اکثر فرآیندها غیر ممکن بوده و از آنجایی که عدم کنترل مناسب بارها سبب تولید محصولات بی مصرف و گاهی موجب رخداد های ناگوار شده است، لذا متخصصین بر آن شده اند تا روشهایی جهت کنترل اتوماتیک ارائه دهند که موفق هم بوده اند. در ابتدا روشهای مکانیکی و پس از آن روشهای نیمه مکانیکی مطرح گردید که در جای خود مناسب بود. اما امروزه با پیشرفت علوم و صنایع، عموماً کنترلر های دیجیتالی هدایت فرآیندها را بعهده گرفته اند. وظیفة مهندسین کنترل تنظیم مناسب پارامترهای کنترلر می باشد.

       در رابطه با سیستمهای مختلف و مدل سازی آنها و چگونگی انتخاب کنترلر در درس کنترل فرآیندها بحث شده است و ما در آزمایشگاه کنترل فرآیند می پردازیم به شناسایی سیستمهای مختلف و تنظیم پارامترهای کنترلر . این کارها را توسط نرم افزاری به نامControl Station  که شبیه سازی شدة سیستمهای فیزیکی می باشد، انجام می دهیم .

       هدف در این آزمایشگاه آشنایی با چگونگی شناسایی سیستمها و مشاهدة تأثیرات پارامترهای مختلف کنترلر در کنترل فرآیندها می باشد.

شناسایی سیستمها

       بطور کلی می توان تمامی سیستمهای با درجة بالاتر از یک را بصورت یک سیستم درجة اول با تأخیر زمانی در نظر گرفت. تابع انتقال سیستمهای درجة یک و درجة یک بهمراه تأخیر انتقالی بصورت زیر است:

شامل 12 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آزمایشگاه کنترل فرآیندها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.