فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اقتصاد خرد

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله اقتصاد خرد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اقتصاد خرد


دانلود مقاله  اقتصاد خرد

دانلود مقاله  اقتصاد خرد

 فرمت:ورد

قابل ویرایش

ت ص:48

-1- مقدمه

شواهد تاریخی حاکی از آن است که صنعتی شدن مقدم بر توسعه یافتگی است. بعبارت دگیر کشورهایی که امروزه توسعه یافته تلقی می شوند، بعد از انقلاب صنعتی اروپا ابتدا صنعتی شده یعنی دارای فرهنگ و سازمان دهی صنعتی و تکنولوژی پیشرفته در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی خود شدند که نتیجة آن توسعه یافتگی در امور اقتصادی و اجتماعی بود( عظیمی ، 1371، ص 366)،

امروزه صنعتی شدن و توسعه یافتگی رابطه مستقیم و تنگاتنگی بایکدیگر دارند و گاهی اوقات مترادف با یکدیگر بکار می‌روند و اغلب اقتصاددانان تنها راه توسعه اقتصادی را دردر کشورهای جهان، توسعه صنعتی و صنعتی شدن می‌دانند. زیرا توسعه صنعتی نه تنها موجب عرضه کالاهای صنعتی مورد نیاز جامعه شده‌ بلکه موجبات افزایش کارایی و نوسازی را در سایر بخش های اقتصادی فراهم می‌نماید و باعث افزایش نوآوری، بهبود روش های مدیریت و پیشرفت سطح مهارت فنی می گردد.

در سالهای اخیر موج کوچک گرایی صنایع در کشورهای پیشرفته صنعتی و آن دسته از کشورهای در حال توسعه که به درجه ای از توسعه یافتگی رسیده اند، رواج زیادی یافته است و در این راستا نقش و جایگاه صنایع کوچک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد. کشورهای صنعتی که از طرفداران شدید تجارت جهانی می‌باشند، با ادراک صحیح از بازار جهانی، راه پاسخگویی به روند تکامل تقاضا و خواسته های مصرف کنندگان را در توسعه صنایع کوچک دیده‌اند. همچنین کشورهایی نظیر ژاپن، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، تایوان و چین نیز راه و روند تکاملی خود را در فرآیند توسعه صنعتی و وارد شدن به بازارهای رقابتی در جهان در توسعه  صنایع کوچک و ایجاد تشکل هایی بصورت پیمانکاری های فرعی و شبکه‌ها و خوشه های صنعتی یافته و موفقیت‌های زیادی را بدست آورده‌اند.

در این فصل از رساله جهت شناخت بیشتر از نقش و اهمیت صنایع کوچک در فرآیند توسعه صنعتی، ابتدا جایگاه صنایع کوچک در طبقه بندی و تعاریف مختلفی از آن مطرح می‌شود، سپس به نقش و اهمیت صنایع کوچک در توسعه صنعتی و اقتصادی و چالش ها و عوامل بازدارنده رشد و گسترش صنایع کوچک در کشورها پرداخته می‌شود.

2-2- جایگاه صنایع کوچک درتقسیم بندی صنایع و تعریف آن :

یکی از متداولترین طبقه بندی صنایع، طبقه بندی براساس «شیوه و ساختار تولید» است که بر این مبنا، صنایع را مطابق

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اقتصاد خرد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.