فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع فرآیند توسعه کشاورزی

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع فرآیند توسعه کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع فرآیند توسعه کشاورزی


دانلود تحقیق نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع فرآیند توسعه کشاورزی

    

 

 

 

 

 

 

  پیچیدگی تحولات و متغیرهای انسانی و غیرمنتظره بودن عوامل محیطی واقتصاد جهانی تاثیرگذار بر فعالیت های کشاورزی از یکسو، و اهمیت راهبردی امنیت غذایی و مقابله با فقر از سوی دیگر، (توسعه کشاورزی ) را با چالش های عمیق و گسترده ای روبه روکرده است . روند فزاینده جهانی شدن تجارت محصولات کشاورزی و رقابت گسترده در این زمینه که چارچوب معادلات بازار را دگرگون ساخته است ، تمامی اجزای ((صنعت کشاورزی )) را دستخوش تحولات اساسی و ساختاری خواهد کرد. تاثیر عوامل زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی نیز که تحولات اساسی را در کشاورزی ایجاد کرده اند، در آینده نزدیک به طورحتمی بیش ترین تأثیر مخرب خود را بر فعالیت های کشاورزی خواهد گذاشت .با عنایت به دو مؤلفه فوق الذکر، در دهه آینده سیاست گذاران و پژوهشگران عرصه کشاورزی ، به رغم عدم آمادگی ، با چالش های فزاینده و غیرقابل پیش بینی روبه رو خواهند بود.

     افزایش توان و آمادگی سیاست گذاران ، پژوهشگران و دست اندرکاران بخش کشاورزی برای درک پیچیدگی های فزاینده و ارائه راه حل های راهبردی نیازمند شناختی (عالمانه ) و به هنگام از رویدادهای جهانی و دیدگاه های نظری دیگر صاحب نظران است . هم چنان که سرعت چشم گیر روند جهانی شدن ، در عرصه بازار یک چالش جدی برای بهره برداران بخش کشاورزی است . جهانی شدن در عرصه اطلاعات و اطلاع رسانی نیز یک فرصت طلایی برای پژوهشگران وسیاست گذاران به منظور کسب آمادگی وپاسخ گویی به چالش های فوق الذکرفراهم نموده است .اطلاعات در عرصه کشاورزی و توسعه روستایی نه تنها به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده ها و سرمایه ها تلقی می گردد، بلکه کاراترین عامل ارتقای بازده  و اثربخشی دیگر منابع تولید و توسعه به شمار می آید. فن آوری اطلاعات به عنوان بسترساز اطلاع رسانی شاید بزرگ ترین فرصت برای پژوهشگران و سیاست گذاران بخش کشاورزی محسوب شود.بهره برداری از این فرصت که نیازمند ابزار، دانش و مهارت است ، در شرایط کنونی کشور ما یکی از اساسی ترین ضرورتها است.

      هدف اصلی از این مقاله بررسی و ارزیابی توانایی ها و آمادگی های ایران در حرکت به سوی جامعه اطلاعاتی در بخش کشاورزی و توسعه روستایی است . این مقاله طرح استقرارشبکه نظام دانش و اطلاعات کشاورزی موسوم به (نداک ) را تشریح می کند که بمنظوربهره گیری از فن آوری اطلاعات (سخت افزاری و نرم افزاری ) در فرآیند توسعه کشاورزی وروستایی از سوی نویسنده ارائه گردیده و در حال اجراست . محورهایی که در این مقاله دنبال خواهند شد به این شرح هستند:

- اهمیت فن آوری اطلاعات (Information Thechnology) در تحول نظام دانش کشاورزی( Agricultural Knowledge and Information System “ AKIS)

 -نقش فن آوری اطلاعات در تسریع فرآیند توسعه کشاورزی شامل :

الف . نقش فن آوری اطلاعات در افزایش بازده زیستی تولید;

ب . نقش فن آوری اطلاعات در افزایش بازده اقتصادی تولید.

-ملاحظه ها و محدودیت های کاربرد فن آوری اطلاعات در توسعه کشاورزی وروستایی

- ارائه چارچوب و فرایند اجرایی طرح استقرار شبکه نظام دانش و اطلاعات کشاورزی (نداک ) بمنظور بهره گیری از فن آوری اطلاعات

واژه های کلیدی :فن آوری اطلاعات و ارتباطات،  نظام دانش و اطلاعات کشاورزی ، توسعه کشاورزی.

تعداد صفحات:14

فرمت: ورد و با قابلیت ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تسریع فرآیند توسعه کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.