فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نگهداری سیب در سردخانه

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله نگهداری سیب در سردخانه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نگهداری سیب در سردخانه


دانلود مقاله نگهداری سیب در سردخانه

 

مشخصات این فایل
عنوان: نگهداری سیب در سردخانه
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 23

این مقاله در مورد نگهداری سیب در سردخانه می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله نگهداری سیب در سردخانه

پیشگفتار
آئین کار نگهداری سیب در سردخانه که نخستین بار در سال 1351 تهیه گردید بر اساس پیشنهادهای رسیده و بررسی و تائید کمیسیون فنی نگهداری میوه و سبزی در سردخانه برای اولین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در هفتاد و دومین جلسه کمیته ملی استاندارد فرآورده‏های کشاورزی و غذائی مورخ 67/4/29 تصویب شد , اینک به استناد ماده یک قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذر ماه سال 1349 به عنوان آئین کار رسمی ایران منتشر می‏گردد .  برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم , استانداردها و آئین کارهای
....(ادامه دارد)

آئین کار نگهداری سیب در سردخانه
1 ـ هدف
هدف از تدوین این آئین کار ارائه اصولی به منظور نگهداری سیب در سردخانه برای عرضه در خارج از فصل می‏باشد که رعایت آنها در مرحله برداشت ,جور کردن , حمل به سردخانه , در طول مدت نگهداری و هنگام خروج میوه از سردخانه موجب حفظ هر چه بیشتر تازگی و ویژگیهای خاص رقم سیب مورد عمل خواهد بود . 
 2 ـ دامنه کاربرد
این آئین کار در مورد ارقامی از سیب که در داخل کشور تولید شده و دارای قابلیت نگهداری خوب یا متوسط هستند قابل اجراست . 
....(ادامه دارد)

6 ـ بسته بندی

 هدف اصلی از بسته بندی میوه در این آئین کار این است که بتوان سیب را با حداقل ضایعات , حمل و نقل , نگهداری و به بازار مصرف عرضه نمود . 
6 ـ 1 ـ ظروف مورد استفاده باید از موادی ساخته شده باشند که به اندازه کافی مقاوم بوده تا در هنگام حمل و نقل , نگهداری در سردخانه و عرضه به بازار مصرف از خسارات احتمالی به میوه جلوگیری شود . 
6 ـ 2 ـ کف و دیوارهای ظروف بسته بندی باید صاف و نرم بوده و هیچ نوع وسیله و لوازمی از قبیل میخ یا بست‏های فلزی , زوایا و برجستگیهای تیز و غیره که به میوه آسیب وارد نماید در آنها موجود نباشد. ظروف  ....(ادامه دارد)

8 ـ طرز عمل در سردخانه
8 ـ 1 ـ به محض رسیدن سیب به سردخانه و قبل از چیدن ظروف آن در محل اصلی نگهداری باید از آن نمونه برداری کرده و مشخصات نمونه را در فرم پیشنهادی پیوست شماره 2 درج و به امضای صاحب کالا رساند . 
در صورتیکه دمای میوه پایین نیامده باشد باید به فوریت آنرا سرد نمود. این عمل با قرار دادن ظروف حاوی میوه در سالن پیش سرد کن و تقلیل دمای آن تا پائین‏تر از ده درجه سلسیوس با گرداندن هوای سرد انجام می‏پذیرد. برای سرعت عمل بیشتر باید ظروف را کنار هم یا روی هم طوری چید که هوای سرد در حین گردش به راحتی به تمام سیب‏ها برسد . 
8 ـ 2 ـ پس از پایین آمدن دمای سیب , ظروف حاوی آن را باید به محل اصلی نگهداری در سردخانه منتقل نمود .  و صرف نظر از نوع تسهیلاتی که برای چیدن ظروف در آن محل موجود باشد .  باید ظروف را طوری....(ادامه دارد)

پیوست شماره 3 ـ کنترل آتمسفر در سردخانه
دو عامل محیطی دما و مقدار اکسیژن موجود در هوا بیشترین تأثیر را در میزان تنفس میوه دارند .  کاهش اکسیژن موجود در هوای سردخانه از طریق کنترل آتمسفر سالن‏های سردخانه بدست می‏آید .  کنترل آتمسفر در سردخانه به عنوان مکملی بر کنترل دما و رطوبت در جهت افزایش عمر نگهداری سیب می‏باشد .  اجرای این منظور فقط در سالن‏هایی میسر است که به نحوی ساخته و مجزا شده باشند که غیر قابل نفوذ گازها ....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله نگهداری سیب در سردخانه در پایین آمده است.

هدف
دامنه کاربرد
اصول روش نگهداری سیب
برداشت
جور کردن و درجه بندی
بسته بندی
انتقال به سردخانه
....(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نگهداری سیب در سردخانه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.