فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تزئینات آثار چوبی

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق تزئینات آثار چوبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تزئینات آثار چوبی


دانلود تحقیق تزئینات آثار چوبی

دانلود تحقیق تزئینات آثار چوبی  در 52 صفحه با فرمت ورد شامل بخش های زیر می باشد:

تاریخچه یی مختصر از منبر

تاریخچه منبت کاری

منبت چوب

طراحی

منبت کاری

تاریخچه منبت در جهان

تاریخچه منبت در ایران

تاریخچه منبت کاری در زنجان

ویژگیهای یک چوب مناسب برای منبت کاری

ابزار مورد استفاده در منبت چوب

تاریخچه  مدرسه مستظرفه

چوب راش 

راش ، سلطان جنگلهای شمال

خط ثلث 

معرق کاری

انواع معرق

معرق‏کاری در ایران

تاریخچه معرق کاری

اساتید معرق و منبت کاری ایرانی

محمد طاهر امامی

افضل‌الدین آذربد

سبک های معرق

طرح ها و نقش های معرق چوب

نقوش سنتی

نقوش هندسی

روش کار

ابزار کار

کارشناسی آثار معرق

نقوش اسلیمی چیست؟

پیدایش نقوش اسلیمی

مقولات هنر دینی‌

نش ادیان‌ نسبت به‌ تصویر

عقاید دینی‌ و واکنش‌‌ به‌ هنر

نقش چلیپا

خراطی

منابع

 

 

تاریخچه منبت کاری

منبت چوب :

تاریخچه- شاید بتوان تاریخ شروع منبت کاری، به معنای کنده کاری، روی چوب را زمانی دانست که انسان نخستین بار با ابزاری برنده چوب را تراشیده است. ولی مدارک معتبری از پیشینیان این هنر در دست نداریم زیرا عمر چوب کوتاه است و به مرور زمان از بین می رود اما در کشور ما آثاری از منبت کاری های نسبتا" قدیمی بر روی درب مقابر ائمه اطهار ( ع ) و امام زاده ها و منبرها شده به جای مانده است که حدود 900 تا 1000 سال قدمت دارند. اکنون قدیمی ترین درب چوب منبت کاری شده در موزه اکبر آباد هندوستان نگهداری می شود که متعلق به کاخ سلطان محمود در غزنوی بوده است. در ایران نیز چند درب چوبی متعلق به قرون چهارم و پنجم هجر موجود است. کنده کاری این درب ها به صورت شاخ و برگ و کتیبه های مختلف، با آیه های قرآنی است. ( در اصفهان و قزوین) یکی از زیباترین آثار منبت کاری ایران، رحلی است که در موزه متر و پولیتن نیویورک نگهداری می شود که علاوه بر تزئینات شاخ و برگ به سبک ساسانی، نام 12 تن از ائمه معصومین ( ع) بر روی آن می شود. در عصر حاضر نیز هنر صنعت منبت در گوشه و کنار ایران و استان همدان رواج دارد. در استان همدان، برای منبت کاری معمولا" از چوب های آبنوس، شمشاد و گردو استفاده می کنند. ولی چوب های گردو و آبنوس، چون محکمتر و چرب تر هستند، دوام بیشتری دارند. ولی در ایران و خصوصا" استان همدان به خاطر فراوانی چوب گردو، اکثرا" از این نوع چوب استفاده می کنند . ]
تولید انواع صنایع دستی چوبی مانند: خراطی، ظرفیت کاری، منبت کاری از دیر باز در مناطق شهری تویسرکان، ملایر و سرکان رواج داشته است. در سالهای اخیر علاوه بر شهرهای مذکور در روستاهای جیجانکوه و اشترمل، از توابع تویسرکان روستاهای دهنو، آورزمان، حسین آباد شاملو و بخش جوکار از توابع ملایر نیز، به تولید این صنعت می پردازند.
شایان ذکر است که در " روستاهای جیجانکوه" و اشترامل " تعدادی کثیری از اهالی به تولید مصنوعات منبت اشتغال دارند. تاجایی که به یکی از مراکز مهم این صنعت از لحاظ کمی و کیفی مبدل شده اند. نوع تولیدات منبت استان معمولا" شامل :تخت خواب، پایتختی، انواع میز توالت، میز گرد، میز عسلی، میز غذا خوری، مبل، انواع کمد بوفه، ویترین، کنسول و غیره .....می باشند.

هنر تزئینی و باستانی منبت که یکی از زیباترین و پرارزشترین آثار دستی هنرمندان کشور ما به شمار می‌رود، از قرن‌ها پیش مورد توجه ایرانیان بوده و می توان ادعا کرد که پایه و اساس اغلب هنرهای دستی امروز در این کشور و سایر ممالک جهان بر روی قواعد و اصول این هنر قرار دارد. آثار هنر منبت هم اکنون در تمام موزه‌ها، کاخهای سلطنتی، معابد و مساجد قدیمی ایران و سایر کشورهای جهان کم و بیش موجود می‌باشد.

مشاهدة این آثار نشان می دهد که عشق به زیبائی در تمام دوره‌ها، موضوع اصلی هنرهای ملی بوده هنرمندان سرزمین ما، همیشه زیبائیهای طبیعت را به صورت طرحها و نقوش مختلف بر روی چوبها و کاشیها و صفحات کتابها منعکس ساخته‌اند.

در دنیای امروز نیز برای هنر منبت ارزش و اهمیت خاصی قایلند و به همین جهت آثاری که در زمینه منبت کاری و سایر رشته های آن مانند مشبک و معرق کاری در نمایشگاههای بزرگ جهان عرضه شده با حسن استقبال و توجه زیاد روبرو گردیده و به دریافت نشانهای گرانقدری نیز نایل آمده است.

باید دانست که استادان هنرهای تزئینی نیز قسمت عمده ای از معروفیت هنر خود را مدیون دستهای هنر پرداز هنرمندان منبت می‌دانند...

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تزئینات آثار چوبی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.