فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد آلودگی هوا

اختصاصی از فی ژوو مقاله در مورد آلودگی هوا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد آلودگی هوا


مقاله در مورد آلودگی هوا

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه28

بزرگ ترین دشمن طبیعت 

آلودگی شکل های متنوع و گوناگونی دارد. هر کدام از این اشکال به نوعی زندگی ما را تهدید می کنند. زندگی برای هر انسانی تنها در محیط زیست سالم معنا پیدا می کند. ما برای زندگی کردن نیاز به هوای سالم، تنفس سالم و طبیعت سالم داریم. سلامت محیط زیست تنها برای انسان لذت بخش نیست، بلکه هر موجود زنده ای را هم که به جنب و جوش در طبیعت مشغول است به خود جذب می کند، اما امروز بشر نسبت به فروپاشی و  آلودگی محیط زیست نگران است؛ درختان سطح شهر روز به روز بریده می شوند، جنگل ها می سوزند، در شهری مثل تهران دود ناشی از کارخانه  ها و اتومبیل ها، رنگ آبی و زیبای آسمان را عوض کرده و گاهی به خاطر آلودگی هوا مدارس تعطیل می شوند. به همین دلیل، گاهی از قلب شهر بیرون می زنیم و به دل طبیعت پناه می بریم، اما باز هم انسان به عنوان بزرگ ترین دشمن طبیعت، طبیعت را از دل طبیعت می رباید!

ریختن زباله در آب های روان، شکستن شاخه های درخت و آتش روشن کردن در کنار درختان و هزاران هزار مورد دیگر، از جمله کارهایی هستند که بشر با طبیعت می کند. شاید گوشه هایی از این موارد به هر کدام از ما این امکان را بدهد تا کم تر به طبیعت آسیب برسانیم.

آلودگی ناشی از مواد رادیواکتیو

هر چند تکنولوژی هسته ای تنها در اختیار چند کشور محدود در جهان است و این کشورها از گسترش آن جلوگیری می کنند، اما زباله های تولید شده در نیروگاه های هسته ای و مواد باقی مانده از فعالیت های هسته ای، مثل آب سنگین یا گازهای تولید شده در رآکتورهای هسته ای و چرخه های آب خنک کننده رآکتورها، از عوامل مهم آلودگی محیط زیست به مواد هسته ای هستند. مکان هایی که بتوان زباله های اتمی را در آن ها دفن کرد، باید بسیار دور از دست رس موجودات زنده باشند تا تشعشعات ایزوتوپ های رادیواکتیو باعث ایجاد بیماری های خاص و به ویژه سرطان نشود. چنین مکان هایی بسیار سخت پیدا می شوند، زیرا این مکان ها باید حتی از سرچشمه رودهایی که کیلومترها بعد آب آن ها مورد مصرفی پیدا می کند نیز دور باشد. نقاطی از سیبری و صحرای افریقا برای این منظور مناسب اند!


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد آلودگی هوا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.