فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ازدواج موقت و دائم

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق ازدواج موقت و دائم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 تحقیق ازدواج موقت و دائم در 70 صفحه با فرمت ورد شامل بخش های زیر می باشد:

فرق میان ازدواج دائم و موقت

زندگى امروز و ازدواج موقت

جوان امروز و دوره بلوغ و بحران جنسى

کدامیک ؟ رهبانیت موقت یا کمونیسم جنسى یا ازدواج موقت ؟

ازدواج آزمایشى

راسل و نظریه ازدواج موقت

نکاح منقطع و تعدد زوجات

سرنوشت فرزندان در ازدواج موقت

انتقادات

علل اجتماعى حرمسراسازى

آیا تشریع ازدواج موقت براى تاءمین هوسرانى است ؟

منع خلیفه از ازدواج موقت

حدیثى از على علیه السلام


شرایط عقد موقت

رابطه ازدواج موقت با ایدز

ازدواج موقت و احساس رضایت

اسلام و احکام عمل نشده

اسلام و رابطه جنسی

طریقه خواندن صیغه ازدواج موقت

ازدواج موقت چیست ؟

تفاوت ازدواج موقت با زنا در چیست ؟

احکام شرعی ازدواج موقت (صیغه)

سوال و جواب های در این مورد

 

 

 

 

فرق میان ازدواج دائم و موقت:

-مـن بـرخـلاف بـسـیـارى از افـراد، از تـشـکـیـکـات و ایـجـاد شـبـهـه هـایـى کـه در مـسایل اسلامى مى شود ـ با همه علاقه و اعتقادى که به این دین دارم ـ به هیچ وجه ناراحت نـمـى شـوم . بـلکه در ته دلم خوشحال مى شوم . زیرا معتقدم و در عمر خود به تجربه مـشـاهـده کـرده ام کـه ایـن آئیـن مـقـدس آسمانى در هر جبهه از جبهه ها که بیشتر مورد حمله و تعرض واقع شده ، با نیرومندى و سرفرازى و جلوه و رونق بیشترى آشکار شده است .
خاصیت حقیقت همین است که شک و تشکیک به روشن شدن آن کمک مى کند، شک ، مقدمه یقین ، و تـردیـد، پـلکـان تـحـقـیـق اسـت . در رسـاله زنـده بـیـدار از رسـاله مـیـزان العمل غزالى نقل مى کند که :
(...گـفـتـار مـا را فـائده ایـن بس باشد که تو را در عقاید کهنه و موروثى به شک مى افـکـنـد. زیـرا شـک پـایـه تـحـقـیـق اسـت و کـسـى کـه شـک نـمـى کـنـد درسـت تاءمل نمى کند. و هر که درست ننگرد خوب نمى بیند و چنین کسى در کورى و حیرانى بسر مى برد).
بـگـذاریـد بگویند و بنویسند و سمینار بدهند و ایراد بگیرند، تا آنکه بدون آنکه خود بخواهند وسیله روشن شدن حقایق اسلامى گردند.
یکى از قوانین درخشان اسلام از دیدگاه مذهب جعفرى ـ که مذهب رسمى کشور ماست ـ این است که ازدواج به دو نحو مى تواند صورت بگیرد: دائم و موقت :
ازدواج مـوقـت و دائم در پـاره اى از آثار با هم یکى هستند و در قسمتى اختلاف دارند. آنچه در درجه اول ، این دو را از هم متمایز مى کند یکى این است که زن و مرد تصمیم مى گیرند بـه طـور مـوقـت بـا هـم ازدواج کـنـنـد و پـس از پـایـان مـدت ، اگـر مـایـل بـودنـد تـمـدیـد کـنـنـد تـمـدیـد مـى کـنـنـد و اگـر مایل نبودند از هم جدا مى شوند.
دیـگـر ایـنـکـه از لحاظ شرایط، آزادى بیشترى دارند که به طور دلخواه به هر نحو که بخواهند پیمان مى بندند. مثلا در ازدواج دائم خواه ناخواه مرد باید عهده دار مخارج روزانه و لبـاس و مـسـکـن و احـتـیـاجـات دیـگـر زن از قـبـیل دارو و طبیب بشود، ولى در ازدواج موقت بـسـتـگـى دارد بـه قـرارداد آزادى کـه میان طرفین منعقد مى گردد. ممکن است مرد نخواهد یا نـتـوانـد مـتـحـمـل ایـن مـخـارج بـشـود، یـا زن نـخـواهـد از پول مرد استفاده کند.
در ازدواج دائم ، زن خواه ناخواه باید مرد را به عنوان رئیس خانواده بپذیرد و امر او را در حـدود مـصـالح خـانـواده اطاعت کند. اما در ازدواج موقت بسته به قراردادى است که میان آنها منعقد مى گردد.
در ازدواج دائم ، زن و شوهر خواه ناخواه از یکدیگر ارث مى برند...

.

.

.

رابطه ازدواج موقت با ایدز

ایدز در حال حاضر چهارمین علت مرگ ومیر بشرمی باشد که پیش بینی می شود تا سال 2010 مقام اول را از آن خود نماید. در دنیا یک عزم جهانی برای پیشگیری از ایدز صورت گرفته است باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدام شود.  باید قبل از اینکه وارد رفتارهای پر خطر آمیزشی  شوید باید به  یشگیری از بیماری ایدز بپردازند، رسانه ها باید به طور دائم و پیگیر برای جوانان برنامه‌‏های آموزشی داشته باشند و آنها را از عواقب این رفتارهای پرخطر آگاه کنند. یکی از راههای پیشگری ایدز ارتباط سالم و قانون مند بین دو جنس مخالف می باشد اگر هردو طرف پای بند به اصول اعتقادی دین مبین اسلام باشند هیچگاه در چنین پرتگاهی قرار نخواهند گرفت چراکه احکام پیشرفته و دقیق اسلامی انسان را از مبتلا شدن به هر مر ضی حفظ خواهد کرد . متعه یاصیغه و یا همان ازدواج موقت اگر با اجرای دقیق صورت بگیرد .هرگز کسی آسیب نخواهد دید . زنان بسیاری هستند که در اثر حوادث مختلف شوهران خود را از دست داده اند و همچنین مردان زیادی هستند که امکان ازدواج دائم برای آنها فراهم نیست .پس به نظر شما این دو گروه از جامعه که همه احساسات و غرائز یکسانی دارند . و در این جامعه زند گی می کنند برا ی  رفع نیاز فطری و خدادادی خود چه را هی را باید پیش بگیرند .

 آیا ارتباط ناسالم که مساوی است با هزاران گرفتاری ؟
آیا ارتباط سالم و قانو نمند ؟

 

ازدواج موقت و احساس رضایت

ضرورت ازدواج موقت در حال حاضر ازهمه دوران بیشتر احساس می شود ازدواج موقت یا همان پیوند کوتا ه نشآت گرفته از دین پویا و جهانی شیعیان است که رهبران دینی ما با توجه به نیاز فطری انسان  که همان نیاز چنسی ویکی از اصلی ترین نیازهای بشر است با توجه به آیات قران و روایات ائمه معصومین (ع) این قانون پاک و بی آلایش را وضع نمو ده اند و برای آن  اهمیت والایی قائل شده اند در ازدواج موقت هم زن و هم مرد از جهت روانی بسیار راحت اند و در درون خود نه تنها احساس گناه نمی کنند بلکه احساس رضایتی درونی از کردار خود دارند چرا که به فرمان خداوند بزرگ عمل کرده اند...


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ازدواج موقت و دائم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.