فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه گسترش متودولوژی افزایش ایمنی جاده ها با رویکرد آموزش و اجرای قوانین. doc

اختصاصی از فی ژوو پروژه گسترش متودولوژی افزایش ایمنی جاده ها با رویکرد آموزش و اجرای قوانین. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه گسترش متودولوژی افزایش ایمنی جاده ها با رویکرد آموزش و اجرای قوانین. doc


پروژه گسترش متودولوژی افزایش ایمنی جاده ها با رویکرد آموزش و اجرای قوانین. doc

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 215 صفحه

 

چکیده:

یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد برای جلوگیری ازحوادث ترافیکی، مهارتخلف یک اصل اساسی درقوانین عبورومرورمحسوب می شود. درمیان همه عوامل مؤثردرکاهش تخلفات ترافیکی، قوانین محکم وبازدارنده به همراه آموزش ترافیک به استفاده کنندگان راه نقش بسیارمثبت ومؤثری در ایمنی راه دارد.

در حال حاضر کشورهای پیشرفته بنا بر توصیه سازمان بهداشت جهانی در سیاست ایمنی راه تجدید نظر کرده و برای علوم رفتاری حداقل به همان اندازه علوم مربوط به راه و وسیله‌نقلیه اهمیت قائل شده‌اند. این امر باعث گردیده که آموزش و اجرای قوانین در رأس سیاست جدید ایمنی راه‌ها قرارگیرد. بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که آموزش ایمنی تنها مختص گروه خاص نظیر رانندگان یا کودکان نمی‌باشد بلکه هر فرد یا افرادی، بخش یا ارگانی که بهنوعی با ایمنی جاده‌ها در ارتباط است را شامل می‌شود. متدولوژی ارایه شده در این پژوهش آموزش ایمنی راه را در دو سطح استفاده‌کنندگان از راه و مسؤلین و متخصصین در نظر گرفته است که در هر سطح روشهای و محتوای آموزش متفاوت می‌باشد.

 

مقدمه:

ایمنی عبورومرور یکی ازاصول اساسی برنامه ریزی حمل ونقل است که با گسترش فن آوری وتوسعه شهرها، نیازبه توجه ودقت نظر بیشتری یافته است. درکشورهای توسعه یافته، همگام با توسعه سایر بخشها، موضوع ایمن سازی عبورومرورمورد توجه قرارگرفته و با انجام مطالعات واتخاذ تدابیرلازم، سعی شده است که حوادث رانندگی وپیامدهای ناشی ازآن تا حد امکان کاهش یابد. ولیکن متأسفانه دراکثرکشورهای در حال توسعه, تعداد ونرخ حوادث ترافیکی همواره سیرصعودی داشته است. سیستم حمل ونقل متشکل ازسه بخش جاده، راننده ووسیله نقلیه است که هریک ازاین سه بخش نقش عمده ومتمایزی درشکل گیری معضلات وحوادث ترافیکی ایفامی کند.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: مقدمه و معرفی

1-1-تعریف مساله و اهمیت آن

1-2- نتایج مهم پژوهش

1-3- فصل‌های پایان‌نامه

فصل دوم: اصول وپارامترهای تاثیرگذار بر ایمنی جاده ها

2-1- تصادفات ترافیکی در سامانه حمل‌ونقل جاده ای ایران

2-2- رابطه بین ایمنی و تحرک

2-3- عوامل ایجاد تصادفات جاده ای

2-3-1- عامل انسانی

2-3-2- عامل راه

2-3-3- عامل وسیله نقلیه

2-3-4- عوامل محیطی

فصل سوم: مروری بر مطالعات پیشین

3-1- آموزش ایمنی راه توسط تورهای تئاتری

3-2- آموزش ایمنی راه در مدارس

3-3- اعمال مقررات بر کاهش تصادفات جاده‌ای در برخی کشورهای اروپایی

3-4- نقش و تبیین نکات محوری آموزش موتورسیکلت‌رانان با هدف افزایش ایمنی

فصل چهارم: بررسی روشهای آموزش قوانین و رانندگی

4-1- بررسی اصول وروشهای آموزش ترافیک و قوانین درکشورآلمان

4-1-1- گواهینامه برای هدایت وسائط نقلیه موتوری

4-1-2- طبقه بندی مجوزهای رانندگی (انواع گواهینامه های رانندگی) در آلمان

4-1-3- تمرینات وامتحان رانندگی یک متقاضی دریافت گواهینامه

4-1-3- آشنایی وآموزش ضوابط ومقررات وقوانین عمومی

4-2- روشهای آموزش رانندگی درکشورآمریکا

4-2-1- انواع گواهینامه رانندگی

4-4- روشهای آموزش رانندگی در ژاپن

4-4-1- عناوین برنامه های آموزشی

4-3-2- تدابیر ایمنی ترافیک در سطح کشور ژاپن

4-3-3- آموزش ایمنی رانندگی درمؤسسه آموزش مرکزی ژاپن

4-3-4- صدورگواهینامه در ژاپن

4-4- روشهای آموزش رانندگی وکسب گواهینامه رانندگی درایران

4-4-1- مراحل آموزش هنرجویان درآموزشگاههای کشور

4-4-2- آزمایشات رانندگی

4-4-3- منابع آموزشی

4-4-4- صدورگواهینامه رانندگی

فصل پنجم: بررسی متدولوژی آموزش ایمنی راه

5-1- بررسی متدولوژی آموزش ایمنی

5-1-1- مفهوم آموزش ایمنی راه

5-1-2- آموزش مستمراصول ایمنی راه

5-2- اعمال قوانین و مقررات

5-2-1-تعیین عوامل و پارامترها مؤثر در نحوه اجرای اعمال قوانین ومقررات

5-2-2- اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و نظارت براجرای آنها

نمونه موردی آمارگیری انجام شده در زمینه نقش آموزش و اجرای قوانین در فرهنگ عبور و مرور

دور نمای آینده تصادفات و راه های برون رفت

مقدمه

بخش اول: وضعیت عمومی محیط ترافیکی کشور

1-1: وسیله نقلیه

1-2: انسان

1-3: راه

1-4 مدیریت ترافیک

1-5 خسارات عمومی ناشی از ترافیک در کشور

1-6 چالشهای عمومی محیط ترافیکی کشور

بخش دوم

2-1 وضعیت تصادفات کشور از نگاه آمار (83-87)

2-2-1 شاخص شدت تصادفات

2-2-2 شاخص نسبت تعداد تلفات به مجموع تعداد تلفات و مجروحین

2-2-3 شاخص ریسک ترافیک

بخش سوم : مقایسه با سایر کشور

مقایسه شدت تصادفات

بخش چهارم: مقایسه پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و روانی تصادفات جاده ای

4-1 پیامدهای اقتصادی

4-2 پیامدهای تلفات انسانی

4-3 پیامدهای اجتماعی و روانی

بخش پنجم: راههای برون رفت

5-1 : راه برون رفت از این معضل اجتماعی در جمله زیر خلاصه می شود

5-2 :رویکردهاو راهبردها

فصل ششم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

6-1- خلاصه و نتیجه‌گیری

6-2- پیشنهادات برای ادامه تحقیق

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع لاتین

 

فهرست تصاویر:

شکل 1-1: نمودار تصادفات در آسیا، آفریقا و کشورهای توسعه یافته را در مقابل تعداد مرگ و میرها

شکل(1-2): مدل رگرسیون تعداد کشته‌ها در طی سال

شکل (3-1): موقعیت خط عبور

شکل(5-1) : تعریف آموزش ایمنی راه

 

فهرست جداول:

جدول(1-1): آمار تصادفات، تلفات، مجروحین، شاخص شدت تصادفات و درصد تغییر هر یک طی سالهای 78 تا 83

جدول (3-1) : نسبت فایده به هزینه راهبردهای مختلف افزایش ایمنی در نروژ

جدول (1-4): نمره بندی نحلفات رانندگی

جدول (5-1): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی پرسنل پاسگاه‌های راهنمایی و رانندگی برون ‌شهری

جدول (5-2): دروس مورد نیاز جهت دوره بازآموزی پرسنل واحدهای صدور گواهینامه

جدول (5-3): دروس مورد نیاز جهت دوره آموزشی سیستم‌های پردازش اطلاعات تصادفات جاده‌ای

جدول (5-4): مفاد آموزشی دوره ایمنی در ترافیک جهت آموزش معاونین راهنمایی و رانندگی مناطق

جدول (3-5): مفاد آموزشی مورد نیاز برای مربیان تعلیم رانندگی

جدول (3-6): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت بازآموزی مسئولین فنی شرکت‌های حمل و نقل بار

جدول (5-7): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت مسئولین فنی شرکت‌های حمل و نقل بارهای ویژه

جدول (5-8): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت مسئولین فنی شرکت‌های حمل و نقل مسافر

جدول (3-9): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی پرسنل تیم‌های امدادرسانی پزشکی شبکه راه‌ها

جدول (5-10): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی تیمهای امدادرسانی فنی راه‌ها

جدول (5-11): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی معلمین مدارس

جدول (5-12): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی کارشناسان مراکز معاینه فنی خودروها

جدول (5-13): مفاد آموزشی مورد نیاز جهت داوطلبین شرکت در آزمون اخذ گواهینامه پایه 2

جدول (5-14): روش‌های تکمیلی آموزش رانندگان

جدول (5-15): مفاد آموزشی لازم جهت دوره تعلیم رانندگی رانندگان حرفه‌ای

جدول (5-16): روش‌های تکمیلی آموزش رانندگان حرفه‌ای

جدول (5-17): مفاد آموزشی مورد نیاز رانندگان حمل محمولات ویژه

جدول (5-18): حداقل مفاد آموزشی و بروشورها و نوارهای کاست جهت ارائه به مراجعین دوائر راهنمایی و رانندگی

جدول(5-19): مفاد آموزشی و بروشورها و نوارهای کاست آموزشی جهت ارائه به مراجعین مراکز معاینه فنی خودروها

جدول (5-20): حداقل مفاد آموزشی مورد نیاز جهت دوره بازآموزی متخلفین ترافیکی

جدول (5-21): حداقل مفاد آموزشی بروشورها و نوارهای کاست آموزشی جهت رانندگان ترانزیت

جدول (5-22): روش‌های آموزش کودکان قبل از سنین مدرسه و دانش‌آموزان

جدول (3-23): حداقل مفاد آموزشی بروشورها و گاهنامه‌ها و نشریات مربوط به مسافرین

 

منابع و مأخذ:

  1. کارگر دولت آبادی، جواد، " مدل مدیریت ایمنی هوشمند برای راه های برون شهری با بکارگیری شبکه های عصبی - فازی و تصمیم سازی چند معیاره AHP"، پایان‌نامه کارشناسی ارشد،‌ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، 1385.
  2. سالاری جوینی، احمد، "مطالعه تجهیزات کنترل ترافیک برای کاهش تصادفات در راههای برون شهری" ، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، 1377.
  3. وزارت راه و ترابری، سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور، "بررسی همه‌گیری شناسی اختلالات روانی در رانندگان حمل و نقل عمومی مسافربری بین شهری (پژوهشی در پایانه‌های مسافربری تهران)"، زمستان 1375.
  4. انصاری، محسن، "دور نمای آینده تصادفات و راههای برون رفت"،‌ اولین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای، 1384.
  5. زیاری،‌حسن و دیواندری، حسن، " نقش اصول سه گا نة « مهندسی، آموزش و مقررا ت » در کاهش مشکلات"، هفتمین همایش مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، 1385.
  6. اسماعیلی، علیرضا، "آموزش بستر ارتقای فرهنگ ترافیک" نخستین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده ای، 1384.
  7. حاجی حسینلو، منصور و گلیج، محمد، " بررسی میزان احترام به قوانین ترافیکی در تهران و راهکارهای موثر برای افزایش آن"، نخستین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده ای، 1384.
  8. نایب آقا، محمد ."راه و ایمنی ترافیک"، انتشار مولف، 1381.
  9. شاهی،جلیل،‌ احمدی‌نژاد، محمود و نادران، علی، "مروری بر تاثیر اعمال مقررات بر ایمنی تردد در کشورهای اروپایی"، سومین کنفرانس منطقه ای مدیریت ترافیک، 1385.
  1. شیخ الاسلامی، عبدالرضا و ارکانی احسان،‌ "بررسی نقش و تبیین نکات محوری آموزش موتورسیکلت رانان با هدف افزایش ایمنی"،‌‌ اولین کنفرانس بین المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای، 1384.
  2. "مطالعه آموزش ترافیک به شهروندان"، مرکزتحقیقات حمل ونقل دانشگاه علم وصنعت ایران، 1382.
  3. آئین‌نامه ایمنی راههای کشور،وزارت کشور، فصل چهاردهم.

 

فهرست منابع لاتین

  1. Anani, B. “ Impact of geometric design on highway safety at some intersection in Jordan”, 10th world meeting, IRF, Rio, 1984.
  2. Armando, G.B “Safety and geometric design of highways in argentina”, 10th world Meeting, IRf, Rio, 1984.
  3. Conuncil, F.M. and others, “Accident research manual” . Highway Research Center, Univ. Of North Carolina, Chapel Hill, Rept. Dot-FH-11-9424, Feb. 1980.
  4. Blomquist, G. and Jones – Lee, M.W. “Estimating the value of life and safety” Amesterdam, 1982.
  5. Bridle, R.J. “Road safety in developing countries”. Conference discussion: The impact of road networks on economic and social life in industrial and in developing countries, P.I.A.R.C, 17th world Road Congress, Sydney )Australia), 1983.
  6. Haykin S., “Neural Network, a Comprehensive Foundation”, Prentice Hall Inc., Manchester, 1994.
  7. Dhingra, S.L. and Ramanajee, M.,’ A Fuzzy Measure Based Solution Approach to a Multi Model Analysis Problem’ Journal of Advanced Transportation, 1998, Alberta, Canada.
  8. Raju, K.A., Sikdar, P. K. and Dhingra, S.L.,’Mode Choice Model using Artificial Nural Network (ANN)’, International Conference On Urban Planning and Urban, Management Melbourne, Australia, July 11-15,1998.
  9. Dhingra, S.L. and Ramanajee, S.,’ Modeling for multimodal transportation network using fuzzy set, A.I. and Expert Systems’, for 6th World Conference on Transport Research, Lyon, France June 1992. Journal of Advanced Transportation, 1998, Alberta, Canada.
  10. Deb, S.K. and Dhingra, S.L., “ Fuzy Set Techniques for Selection of Modefor Multimodal Mass Transit Systems Case Study”, IEEE Centenary Publication (India Council), Calcutta, Dec, 1984.
  11. Deb, S.K. and Dhingra, S.L., “ A Study for the application of Fuzzy Set Theory for Accident Analysis ofMultimodal Mass Transit Systems”, Procedings of the Second International Symposium on Transportation Safety,Athens, Greece, June 17-21, 1985.
  12. Sagberg, F., 1998,”Road accident caused by drivers falling asleep”. Acc. Anal. Pre.31(1999) 639-649.
  13. Abdel, m, 1998. “An assessment of the effect of driver age on traffic accident involvement using log-linear models”. Acc. Anal. Prev. , vol. 30,pp. 851-861.
  14. Lappotti,S. keskinen, E. 1997. “ Diffrenncess in fatal loss-of-control accidents between young male and female drivers”. Acc. Anal. Prev. vol. 30,No. 4, pp. 435-442.
  15. Powney, J. Glissov , p andHall,s.” The Use of TheatreTours in Road SafetyEducation”, SCRE Research Report No 66, 1995.
  16. “Road safety education in schools:s a v i n g y o u n g l i v e s a n d l i m b s” Global Road Safety Partnership.
  17. “ Final Reports”, INVENTORY AND COMPILING OF A EUROPEAN GOOD PRACTICE GUIDE ON ROAD SAFETY, EDUCATION TARGETED AT YOUNG PEOPLE ROSE 25 [PROJECT FUNDED BY THE EUROPEAN COMMISSION], 2005.
  18. D. Meyer, Michael, J.Miller, Eric; " UrbanTransportation Planning"; 1998.

دانلود با لینک مستقیم


پروژه گسترش متودولوژی افزایش ایمنی جاده ها با رویکرد آموزش و اجرای قوانین. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.