فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد ناهنجاریهای رفتاری نوجوانان و نحوه برخورد با آن

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد ناهنجاریهای رفتاری نوجوانان و نحوه برخورد با آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد ناهنجاریهای رفتاری نوجوانان و نحوه برخورد با آن


تحقیق در مورد ناهنجاریهای رفتاری نوجوانان و نحوه برخورد با آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه43

عدم رعایت حریم عفاف و حجاب از علل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان عدم رعایت حریم عفاف و حجاب و بالا رفتن سن ازدواج را از علل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی دانست.

فاطمه بداغی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: حجاب و عفاف اصلا مفهوم زنانه ندارد؛ بلکه مفهومی فراتر از لباس و زنان دارد و به عبارتی رعایت حریم عفاف و حجاب به معنای امکان پاک‌زیستی و اعتقاد محوری در زندگی جاری انسان‌هاست.

وی بیان داشت: جامعه ما نسبت به رعایت دستورات اخلاقی دین اعم از پوشش، نحوه رفتار، ساده‌زیستی، دوری از تجملات و هر چیزی که به حیطه حریم اخلاقی اسلامی مربوط شود، دچار نقصان است؛ بر همین اساس در زندگی روزمره اجتماعی، رفتار عرفی غیراخلاقی زیاد است؛ که نمونه بارز آن بحث اسراف است که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره داشته‌اند؛ نمونه دیگر آن، وضعیت نامناسب پوشش و رفتار برخی از دختران و پسران است که برای جلوگیری از آن باید از بر روی آیین‌نامه حجاب و عفاف کار شود.

بداغی یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی را که برای آن هیچ تدبیر روشنی وجود ندارد را بحث مرحله تجرد عنوان کرد و گفت: معلوم نبودن سن مطلوب ازدواج و اینکه دوران تجرد تا چه زمانی موجه است و همین طور افزایش میانگین سن ازدواج حتی در جوامع روستایی از آسیب‌های اجتماعی مطرح در این حوزه است.

وی اظهار داشت: امروزه پسران و دختران تا به استقلال مالی، اقتصادی، شغلی و تحصیلی نرسند، زیر بار ازدواج نمی‌روند و این یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج به شمار‌ می‌رود؛ که بسیار آسیب‌زاست و بیشتر جنبه فرهنگی دارد و ناشی از چشم و هم‌چشمی، جهیزیه سنگین و مهریه بالاست؛ بنابراین یکی از راه‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و تضمین جامعه سالم، ازدواج به موقع است.

نماینده قوه قضائیه در شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی را سرنوشت زنان بعد از انحلال خانواده ذکر کرد و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، در سال‌‌های اخیر بازگشت زنان پس از طلاق بویژه وقتی که بچه‌دار هستند به خانه پدری کمتر شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از معضلات و آسیب‌های متوجه زنان، نداشتن مسکن بعد از فوت شوهر و طلاق است؛ به طوری که امنیت آنان به خطر می‌افتد و ممکن است به دلیل نداشتن حامی، حتی در دام باندهای کلاهبرداری و سرقت بیفتند و یا زمینه گرفتاری آنها در باندهای فساد و فحشا ایجاد شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد ناهنجاریهای رفتاری نوجوانان و نحوه برخورد با آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.