فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد تهیه مطبوع

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد تهیه مطبوع دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد تهیه مطبوع


تحقیق در مورد تهیه مطبوع

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه6

تهویه مطبوع شاخه‌ای از مهندسی مکانیک است . وظیفه آن تأمین شرایطی است که:۱-موجب رفاه انسان شود ۲-برای نگهداری محصول یا فرآیند خاصی مورد نیاز باشد. برای انجام چنین عملی دستگاهی با ظرفیت مناسب بایستی نصب و در طی سال کنترل گردد . ظرفیت دستگاه با حداکثر بار لحظه‌ای واقعی تعیین می‌گردد و نوع کنترل نیز با توجه به شرایطی که باید در طی مدت اعمال پیک بار و بار جزئی تامین شود ، مشخص می‌شود .

تخمین بار ممکن است گاهی به روش دقیق و گاهی نیز با روشهای سرانگشتی انجام گیرد . دقت در تخمین بار یکی از عوامل بهینه سازی مصرف انرژی است . تهویه مطبوع معمولا شامل : سرمایش ، گرمایش ، رطوبت زنی و رطوبت زدائی می‌باشد .

رطوبت زدایی در صنایع مختلف کشور اعم از صنایع نظامی و غذایی نساجی و پتر وشیمی پنو ماتیک وغیره از دیر باز یک مسئله عمده به شمار می رود امروزه رطوبت زدایی در اماکن صنعتی و تهویه مطبوع در کشور به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از عمده ترین روش ها سرد کردن هوا تا نقطه شبنم می باشد که توسط کویل ها ی با سرد یا مبرد انجام می شود . نظر به این که در حال حاضر کویل های مورد استفاده جهت رطوبت زدایی عمداتا کویل هایی هستند که صرفا جهت سر مایش طرح شده اند بنابراین نیاز به تحلیل کویل جهت رطوبت زدایی از هوا ی مرطوب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

 

سیال درون کویل ها عمدتاآب سرد با مبرد هایی نظیر فریون 12و 14 می باشد . در این میان مبدل های حرارتی با لوله های پره دار که در درون لوله های آن ها آب سرد جاری است به طور گسترده ای در خنک کاری و رطوبت زدایی استعمال می شوند مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته اند . در کارکرد این کویل ها فرایند های انتقال حرارت و انتقال جرم به صورت همزمان صورت می گیرد و این موضوع تحلیل آن ها را اندکی دشوار می سازد . از طرف دیگر سطح پره های آن ها ممکن است قسمتی تا تماما مر طوب باشند این موضوع به پیچیدگی مسئله می افزاید . هوای مرطوبی که از این کویل می گذرد ضمن خنک شدن خشک می شود زیرا هنگامی که دمای سطح پره ها پایین تر از نقطه شبنم هوای ورودی به کویل باشد هوا به شرایط اشباع رسیده و رطوبتش شروع به تقطیر شدن برروی سطح کویل می کند . به این ترتیب رطوبت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تهیه مطبوع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.