فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله داروی ایرانی درمان ایدز IMOD چیست؟

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله داروی ایرانی درمان ایدز IMOD چیست؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله داروی ایرانی درمان ایدز IMOD چیست؟


دانلود مقاله داروی ایرانی درمان ایدز IMOD چیست؟

داروی ایرانی ایدز با تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران، آنان را در برابر این بیماری مقاوم و طول عمر و کیفیت زندگی آنها را ارتقا می‌دهد.

وزیر بهداشت: داروی ایرانی ایدز سیستم ایمنی بدن بیماران را تقویت می‌کند

دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، روز شنبه 14 بهمن در مراسم معرفی داروی گیاهی ایرانی ایدز در تالار امام بیمارستان امام خمینی با اعلام رسمی تایید این دارو و ورود آن به بازار مصرف از یکماه آینده، افزود: این دارو سطح cd4 بیماران را که نشانه سیستم ایمنی بدن آنان است از حدود 350 تا 400 به بیش از دو برابر ارتقا می‌دهد و به این ترتیب بیماران را در برابر عفونتهای ثانویه که عامل مرگ بیماران مبتلا به HIV است مقاوم می کند.

وی ادامه داد: داروهایی که قبلا برای درمان بیماری ایدز استقاده می‌شد داروهای شیمیایی بودند که به عنوان داروهای ضد ویروس کاربرد داشتند اما در بیش از 30 درصد موارد به علت عوارض این داروها مجبور به عوض کردن دارو یا دوز مصرف آن بودیم اما این دارو هیچ عارضه ای ندارد ضمن اینکه هزینه این دارو از داروهای شیمیایی بسیار کمتر است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: تاکنون این دارو برای 200بیمار مبتلا به ایدز استفاده شده و ثابت شده است که پس از یک دوره درمان دارویی 90 روزه سطح ایمنی بدن تا یکسال بالا می ماند.

وی گفت: برای ساخت این دارو که ابتکار دانشمندان ایرانی است، محققان کشور طی 6 سال در 15 مرکز مختلف تحقیقاتی فعالیت کرده اند و مطالعات بالینی و پایه زیادی برای اثبات اثربخشی، کیفیت و نداشتن عوارض آن انجام شده است و اکنون به تایید وزارت بهداشت رسیده و به زودی تاییدیه های جهانی را نیز اخذ می کند.

وی ادامه داد: ‌در زمان حاضر که هنوز تاییدیه های جهانی این دارو اخذ نشده تقاضاهای زیادی برای استفاده از این دارو در جهان وجود دارد.

وی گفت: این دستاورد بزرگ ملی حاصل تلاش محققان داخلی و همراهی وزرای بهداشت سابق به خصوص دکتر فرهادی و دکتر پزشکیان است و نشان دهنده افق روشن تولید علم در کشور ماست که امیدواریم در آینده افقهای جدید علمی دیگری در کشور باز شود.

وی افزود: تولید این داروی جدید در کشور نشانه خودباوری دانشمندان کشور است که بزرگترین ثروت داخلی ماست.

وزیر بهداشت گفت:‌ در زمان حاضر بیش از 40 میلیون نفر در دنیا مبتلا به ویروس ایدز هستند و تاکنون 25 میلیون نفر بر اثر این بیماری در جهان جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: هر 15 ثانیه یک کودک بر اثر بیماری ایدز پدر یا مادر خود را از دست می دهد و یتیم می‌شود.

باقری لنکرانی اضافه کرد: در کشور ما نیز اکنون حدود 14 هزار بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شده‌اند و حدود 1700 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: اولین مورد بیماری ایدز 20 سال پیش در کشور ما پیدا شد و پس از آن و تاکنون این بیماری از طریق اعتیاد تزریقی بیشتر شده‌است به همین علت وزارت بهداشت استراتژی کنترل اعتیاد تزریقی برای کنترل اعتیاد و مقابله با ایدز را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: طی سالهای اخیر رشد این بیماری از طریق بی بند و باری جنسی نیز دیده شده است به همین علت وزارت بهداشت در برنامه دوم کنترل ایدز علاوه بر پیگیری استراتژی اول، کنترل و جلوگیری از رشد این بیماری از طریق بی‌بند و باری را نیز در دستور کار دارد که پس از تایید این برنامه اجرایی می شود.

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت گفت:

کشف داروی ایدز در ایران حاصل توسعه همه جانبه کشور و روحیه بخشیدن به جوانان از سوی مقام معظم رهبری و خودباری جوانان و دانشمندان کشور است.

  دکتر  رسول دیناروند امروز در مراسم رسمی معرفی داروی ایدز در تالار امام بیمارستان امام خمینی تهران، افزود:‌ کشف و تولید داروی تقویت سیستم ایمنی بدن که برای بیماران مبتلا به ایدز کاربرد دارد فقط یک موفقیت جزئی نبود بلکه حاصل توسعه همه جانبه کشور است که از سالهای گذشته با حمایت مقام معظم رهبری و پیگیری استراتژی ایشان در دولت و مجلس حاصل شده است.

وی گفت:‌تلاش محققان کشور اکنون در جاهای مختلفی به ثمر نشسته است که تولید داروی ایدز یکی از آنهاست و در حوزه دارویی تولید 4 نوع داروی بیوتکنولوژی در سال جاری و 5 داروی دیگر نوترکیب در سال آینده را می‌توان مطرح کرد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت افزود:‌ استراتژی اصلی درمان ایدز در دنیا اکنون بیشتر روی داروهای شمیایی ضد ویروسی است که به علت تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه انجام می‌شود این داروها بسیار گران قیمت هستند و به همین علت بسیاری از بیماران در آسیا و آفریقا و جهان سوم به این داروها دسترسی ندارند.

وی اضافه کرد:‌ دو استراتژی دیگر ، تولید واکسن این بیماری و داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، واکسن ایدز هنوز در دنیا تولید نشده است اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، در مورد داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی نیز قبلا داروی اینترفرین تولید شده بود که به علت عوارض بالای آن اکنون جایگاه چندانی برای مصرف ندارد.

وی گفت: داروی گیاهی ایرانی ایدز از همین دسته داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که با اطمینان می‌توان اثربخشی، امنیت و عوارض نداشتن آنها را اعلام کرد.

وی افزود: این دارو گیرنده CD4 را که سطح ایمنی بدن را به وجود می‌آورند تقویت می‌کند و به این ترتیب بدن بیمار در برابر بیماری مقاوم می‌شود، البته این دارو فعلا در کنار داروهای ضد ویروسی استفاده می‌شود اما بررسی ها در این زمینه در حال انجام است که احتمالا این دارو به تنهایی نیز می‌تواند برای بیماران کاربرد داشته باشد.

شامل 5 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله داروی ایرانی درمان ایدز IMOD چیست؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.