فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق آیین نگارش مکاتبات اداری

اختصاصی از فی ژوو دانلود تحقیق آیین نگارش مکاتبات اداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق آیین نگارش مکاتبات اداری


دانلود تحقیق آیین نگارش مکاتبات اداری

ارتباط چیست ؟
    ارتباط در لغت ، ربط دادن پیوستن چیزی به چیز دیگر معنی شده است . ارتباط واژه ی عربی و از باب افتعال بوده و جمع آن ارتباطات است . در تعریف آن آمده است : ارتباط را می توان جریانی دانست که در طی آن دو نفر یا بیشتر به تبادل افکار ، نظرات ، احساسات و عقاید خود می پردازند و از طریق به کاربردن پیام هایی که معنایش برای کلیه آنها یکسان است ، به انجام این امر مبادرت ورزند و در جای دیگر در بیان ارتباطات گفته شده : ارتباط عبارت است از فن انتقال اطلاعات ، افکار و رفتارهای انسانی از یک شخص به شخص دیگر . به طور کلی هر فرد برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود به ایشان از وسایل مختلف استفاده می کند . مثلاً وقتی انسان با نگاه یا لبخند  نشاط خود را به دیگری نشان می دهد ؛ یا هنگامی که شخصی به شخص دیگر صبح به خیر می گوید ؛ با بیان شفاهی دوستی و صمیمیت خویش را به او می فهماند . به همین ترتیب ، موقعی که انسان به انسان دیگری نامه می نویسد ، با بیان کتبی مقصود خود را به نظر او می رساند و با وی ارتباط برقرار می سازد . بدون شک ارتباط در شکل ها و از دیدگاه های گوناگون تعریف گردیده و در مجموع بیانگر این واقعیت است که ، ارتباط شکل گیری جوامع و گرداننده چرخ های عظیم آن و نهایتاً لازمه زندگی است .
    بشر برای ایجاد ارتباط با سایر هم نوعان خود از وسائل مختلفی استفاده نموده است . در آغاز از ایماء و اشاره و به تدریج از زبان ، آتش و دوده ، فریاد ، صدای طبل و پیک و سپس از نوشته سود جسته است . درجوای این وسائل همواره در جستجوی وسائل دیگری برای انتقال اطلاعات بوده که همین امر موجب اختراع وسائل جدید ارتباطی شده است . امروز براثر توسعه تکنولوژی دگرگونی
 فوق العاده ای در سیستم ارتباطات به وجود آمده تا آنجا که ارتباطات به ع نوان اصلی از اصول زندگی مورد بحث بوده است . به عنوان مثال می توان گفت : اخبار و اطلاعات در یک لحظه از زمان به سراسر گیتی مخابره می شود .


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1 ـ فرهنگ فارسی ـ دکتر معین
2 ـ وسایل ارتباط جمعی و رشد ملی ـ دکتر ابراهیم رشیدپور
3 ـ وسایل ارتباط جمعی ـ دکتر کاظم محمدنژاد
ارکان یا عناصر ارتباط :
    لازمه استقرار ارتباط وجود پنج رکن اساسی آن می باشد . ارکان ارتباط که به آنها عناصر ارتباط نیز گفته می شود به قرار زیر است :
    
پیام دهنده ( منبع ) = برقرار کننده ارتباط
گیرنده پیام ( مخاطب ) = دریافت کننده ارتباط
اصل پیام = محتوی و آنچه که به خاطر آن ارتباط برقرار شده است .
وسیله ارتباط = ابزاری که به وسیله آن ارتباط برقرار می شود .
آثار یا بازخورد = آنچه در اثر استقرار ارتباط به وجود می آیند .
    
گرچه بدون حضور یک یا چند عنصر از عناصر فوق استقرار ارتباط مصداق نخواهد داشت ؛ با این توصیف لازم است که هر یک از عناصر مزبور وظیفه و رسالتی را که برعهده دارند به خوبی به انجام برسانند تا ارتباطی خوب و منطقی برقرار شود . در نتیجه نیل به هدف و یا اهداف ارتباطی به آسانی مقدور گردد . عناصر فوق با ترتیبی خاص در دوری اجتناب ناپذیر با هم مرتبط شده و آثاری ویژه در یکدیگر باقی می گذارند . به مجموعه حاصل از دور عناصر ارتباط و تاثیر متقابل آنها در یکدیگر گردونه ارتباط گفته می شود . اینک برای روشن شدن بیشتر مطلب درباره هر یک از عناصر فوق الاشاره به طور اختصار توضیحی داده می شود .

پیام دهنده ( منبع )
    پیام دهنده در حقیقت همان برقرار کننده ارتباط می باشد . پیام خود را با هدفی خاص ـ یک درخواست دستور ، خبر و گزارش یک واقعه با استفاده از علائم یا کلام ـ به صورت گفتار و نوشته ، به طور حضوری و با استفاده از رابط و یا وسیله ای خاص همانند ، تلفن ، رادیو ، تلویزیون ، تلگراف ، تلکس ، فاکس مایل و یا به وسیله پیک به پیام گیرنده منتقل

گیرنده پیام
    فرد و یا افراد و یا گروهی می باشند که پیام به خاطر و برای آنها ارسال گردیده است . گیرنده پیام ممکن است یک شخصیت حقیقی ، یک گروه اجتماعی و یا جامعه ای خاص و حتی برای جامعه بشریت در تمام جهان باشد .




اصل پیام
    همان چیزی است که ارتباط به منظور انتقال آن برقرار گردیده است . پیام ممکن است انتقال اطلاعات و اخبار ، فرمان و درخواست و ... باشد که به اشکال مختلف مانند علایم ، گفتار ، تصویر و نوشته منتقل می شود .

وسیله ارتباط
    منظور ابراز و وسایلی می باشد که در ارسال پیام و دریافت آن دهنده و گیرنده پیام را کمک می نماید . این وسایل به دو گروه اصلی و کمکی تقسیم می شوند . وسایل اصلی همانند گفتار و نوشتار و تصاویری از علایم می باشد . وسایل کمکی به دستگاه یا وسیله ای اطلاق می شود که پیام دهنده به پیام گیرنده منتقل می شود . این گونه وسایل در زمان حال بسیار زیاد بوده که انواع متداول تر آن عبارتند از : تلفن ، رادیو ، تلویزیون ، تلکس ، تلگراف ، فاکسی مایل و ... می باشد . یادآورست که در گذشته ای نه چندان دور و حتی در حال حاضر از وجود افراد به عنوان پیک و یا نامه رسان برای ارسال پیام استفاده به عمل می آید .

آثار یا بازخورد
    طبق یک اصل کلی : هر عملی را عکس العملی است مساوی و مخالف جهت آن . بدون شک ارسال پیام در ایجاد ارتباط یک عمل می باشد . به عکس العمل به وجود آمده در نتیجه آن بازخورد گفته می شود . در برخی از انواع ارتباط پیام دهنده منتظر دریافت و تأثیر و تأثر به وجود آمده در مخاطب می باشد تا براساس آن نسبت به تصمیم گیری درباره ارسال بقیه پیام و یا پیام های دیگر خود اقدام نماید . این حرکت و تأثیر و تأثر نظام دور گونه ای را به وجود می آورد که آن را اصطلاحاً گردونه ارتباط می نامند ( تصویر شماره 1 )

 

 

 

شامل 36 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آیین نگارش مکاتبات اداری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.