فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی نوجوانان)

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی نوجوانان) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی نوجوانان)


دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی نوجوانان)

موضوع مقاله : فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی نوجوانان(ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم)

قالب بندی : word ، قابل ویرایش

تعداد صفحات : 25

شرح مختصر :

 

 

گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه دانش آموزان و والدین نیز تغییراتی به وجود آورده است که از جمله آن به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد فن‌آوری، از بین رفتن حریم بین دانش آموزان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو را می‌توان نام برد. در بحث ازدواج‌ها نیز به مسائلی چون ناپایداری ازدواج‌ها، تغییر الگوی همسرگزینی، نداشتن مهارت‌هایی برای ازدواج و ناتوانی والدین برای آموزش آن به دانش آموزان، افزایش روابط دختر و پسر در زمان نامزدی بدون عقد، تمایل به دریافت مهریه‌های سنگین، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش تنوع‌طلبی جنسی مردان و می‌توان اشاره کرد. تغییراتی که در حوزه دینی در جامعه رخ داده، کاهش آموزه‌های دینی در خانواده، دوری خانواده از شریعت و کم‌رنگ شدن حریم‌های دینی در روابط خانوادگی است.

با توجه به اهمیت فضای مجازی در توسعه جوامع، در جامعه ما نیز در سال‌های اخیر به فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات توجه زیادی شده است؛ ولی در این رابطه آسیب‌های جدی وجود دارد که ضروری است به ریشه‌یابی آن پرداخت. «کشور ما از نظر بهره‌مندی از اینترنت در بین 187 کشور جهان، رتبه 87 را دارد که بر اساس طبقه‌بندی اتحادیه جهانی مخابرات جزء کشورهای متوسط به شمار می‌رود. 35 درصد استفاده‌کنندگان اینترنت را قشر جوان تشکیل می‌دهند و میانگین صرف شده برای اینترنت 52 دقیقه در هفته است» (صادقیان، 1384). شبکه‌های دوست‌یابی در کشور ما به‌سرعت در میان جوانان ایرانی محبوب شده است و "ایرانی‌ها رتبه سوم را در این شبکه‌ها کسب کرده‌اند" (ستارزاده، 1386). فرهنگ رسانه‌ای اینترنت، فضای ذهنی جوانان را اشغال کرده و از آن مهم‌تر، نمایانگر نقش خانواده در کنار این ابر رسانه است که والدین روی دانش آموزان خود تا چه حد کنترل تربیتی و نظارت اخلاقی دارند. بروز آسیب‌های نوظهور می‌تواند زمینه‌ساز نوع جدیدی از آسیب‌های اجتماعی و روانی باشد؛ به همین دلیل، برنامه‌ریزی برای شناسایی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های نوظهور، لازم و ضروری می‌نماید. آسیب‌های نوظهور، آسیب‌های مرتبط با فن‌آوری‌های جدید است که آسیب‌های ناشی از استفاده از ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، تلفن همراه و اینترنت می‌توانند در این مجموعه قرار گیرند. در این مقاله سعی شده است تا به آسیب‌های مرتبط با اینترنت، به‌ویژه عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی پرداخته و برای رفع این‌گونه معضلات پیشنهاد‌هایی ارائه شود. از طرفی کوشیده‌ایم به نقش تربیت اسلامی و دینی در این زمینه بپردازیم. حال با توجه به مقدمه فوق، این سؤال مطرح می‌شود که تأثیرات اجتماعی فضای مجازی چیست و چگونه می‌توان از تأثیرات زیانبار آن پیشگیری نمود و تربیت دینی دانش آموزان چه نقشی را می‌تواند در این میان بازی کند؟

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین دین‌داری والدین و تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی؛ تعیین رابطه بین محبت والدین و تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی؛ تعیین رابطه بین میزان تأکید والدین بر نماز سروقت و تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی؛ تعیین رابطه بین میزان همراهی والدین با دانش آموزان خود در انجام فرایض دینی و تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی انجام گرفت.

 

 

فرضیه‌های پژوهش

  1. در تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی در خانواده‌هایی که والدین دیندار دارند با خانواده‌هایی که والدین دین‌دار ندارند، تفاوت وجود دارد؛
  2. بین میزان محبت والدین به دانش آموزان خود و عدم تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی رابطه وجود دارد.؛
  3. در تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی در خانواده‌هایی که والدین بر نماز سروقت تأکید دارند با خانواده‌هایی که والدین بر نماز سروقت تأکید ندارند تفاوت وجود دارد؛

4. بین میزان همراهی والدین با دانش آموزانشان در انجام فرایض دینی و عدم تأثیرپذیری منفی دانش آموزان از فضاهای مجازی رابطه وجود دارد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ششمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم(فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی نوجوانان)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.