فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت رفتار در گروه ها

اختصاصی از فی ژوو دانلود پاورپوینت رفتار در گروه ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت رفتار در گروه ها


دانلود پاورپوینت رفتار در گروه ها

درمعرفی روانشناسی اجتماعی گفتیم که گروه بررفتار فرد تاثیری تعیین کننده دارد ، اشاره کردیم که فرد در گروه شخصیت دیگری پیدا می کند که با شخصیت او وقتی تنها است متفاوت است .

به طور کلی « گروه » عبارت است از دو فرد یا بیشتر که با یکدیگر تعامل دارند به نحوی که هریک می تواند در دیگری یا در دیگران تاثیر گذاشته و از آنان متاثر شود .

یک تعریف جامعتر از گروه این است : تعامل بین افراد ، داشتن درک و تصور از دیگر اعضاء ، ایجاد پیوندهای عاطفی و وابستگی متقابل یا نقشهای متقابل .

 انبوهه:

انبوهه یا تجمع مجموعه هایی ازافرادهستند که با یکدیگر در تعامل نباشندمانند افرادی که پشت چراغ قرمز عابر پیاده ایستاده اند . همچنین افرادی که در داخل یک آسانسور ایستاده اندیک انبوهه را تشکیل می دهند ، که اینگونه افراد نوعا با یکدیگرتعامل یا اشتراک احساسات و عواطف به میزانی که یکگدیگر را تحت تاثیر قراردهند ندارند .

 نفوذ اجتماعی ، تاثیر اجتماعی:

حضور تماشاچیان می تواند رفتار فرد را تحت تاثیر قرار دهد ،حتی اگر تماشاچیان غیرفعال باشند . تاثیر و نفوذ تماشاچیان به چند عامل بستگی دارد .لاتانه در این مورد سه عامل اصلی را معرفی کرده است  : تعداد افراد تماشاچی ف بلاواسطه بودن تماشاچیان ، ونیرومندی افراد تماشاچی . هرقدر تعداد تماشاچیان زیادتر ، فاصله آنها از شخص کمتر و پایگاه آنها قوی ترباشد احتمال اینکه عملکرد شخص را دچار اختلال کند بیشتر است . همچنین میزان اختلال هنگامی بیشتر است که شخص تسلط کمی بر تکلیف مورد موردنظرداشته است یا تازه کار باشد .

›آسان سازی اجتماعی:

اسان سازی اجتماعی اصطلاحی است که به وسیله فلوید آلپورت در 1920 وضع شد و به بهتر شدن عملکردفرد به علت حضور افراد دیگر اطلاق می شود .

پس از اینکه آلپورت مشاهدات خود را عرضه کرد بعد از چند سال زایونک نتایج ضد و نقیض بر اثرات تماشاچیان بدست اورد که انگیزش در یادگیری تاثیر دارد و حضور دیگران یک منبع انگیزش است و چنین انگیزش و تهییجی به این خاطر رخ می دهد که رفتار تماشاچیان غیرقابل پیش بینی و نوعی بی اعتماد و اعتماد نداشتن رادرفرد ایجاد می کند ، به عنوان مثال : اگردر دانشگاه از شما بخواهند که در یک نمایشنامه بازی کنید چنانچه این نخستین بازیگری شما باشد حضورتماشاچیان ممکن است سبب اختلال در عملکرد شما گردد .

 تماشاچیان فعال:

تا اینجا تمرکز ما روی گروههای غیرفعال تماشاچی بوده است که در حین عمل افراد عمل کننده صرفا تماشا می کرده اند ، حال اثرات گروههای فعال را مورد بررسی قرار می دهیم :

یک گروه همکوش مبنایی برای مقایسه ایجاد میکند و ممکن است به ایجاد رقابت کمک کند . بامشاهده رفتار دیگران ما می توانیم مبنایی برای ارزشیابی عملکرد خود بیابیم یعنی نوعی رقابت امیز در گروه پیدا می شود و بر عملکرد فرد در گروه تاثیر می گذارد . منتها شرط بهبود عملکرد این است که گروه همکوش ازفرد اندکی بهتر عمل کند . اگر کارگروه همکوش بدتر از خود فرد یا بسیار بدتر از عملکرد شخص منفی خواهد بود ، عاوه بر این در گروه همکوش ویژگی های تکلیف از نظر آسانی و خوب آموخته شدن برعملکرد فرد تاثیر می گذارد .افرادگروه همکوش ازیکدیگر سرمشق می گیرند به این معنا که فرد می تواند پاسخهای تازه را صرفا با مشاهده عمل افراد دیگر بیاموزد

شامل 14 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت رفتار در گروه ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.