فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد گل کلم

اختصاصی از فی ژوو تحقیق در مورد گل کلم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد گل کلم


تحقیق در مورد گل کلم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه6

 

گل کلم به دو نوع سفید و سبز تقسیم می شود . ارزش تغذیه دو نوع آن یکسان است. گل کلم با حرارت کم و میزان محتوای الیاف خوراکی بسیار زیاد و دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوان بوده و " داروی مطلوب طبیعی " است. گل کلم دارای موادی است که " له هوان تن" نامیده می شود. این ماده یک نوع مایع خوب برای تمیز کردن رگ ها است و بطور مؤثر کلسترولی را که درعروق باقی مانده است از بین می برد و همچنین از چسباندن پلاکت های خون پیشگیری می کند و ابتلا به بیماری قلب را کاهش می دهد.

توصیه : خوردن گل کلم که پخته شده با بخار، بهترین روش است. گل کلم در آب نمک چند دقیقه خیس داده می شود ، کرم های سبز از درون گل بیرون می آید و مواد دارویی کشاورزی آن از بین می رود.


گیاه‌‌شناسى

از نظر گیاه‌شناسى کلم‌گل گیاهى است دو ساله از خانواده Brassicaceae و با نام علمی (.Brassica Oleraceal L. Convar. Botrytis L) این گیاه در سال اول طى رشد رویشى تولید مجموعه‌اى از گل خوراکى مى‌کند، و پس از تأثیر بهار، در سال دوم به گل و بذر مى‌نشیند. قسمت خوراکى کلم‌گل خوشه‌هاى گل‌آذین است که اندام‌هاى تناسلى در آن تکامل نیافته‌اند. در سال دوم وقتى که اندام‌هاى گل کامل شدند، تولید بذر مى‌کند. این گیاه در آغاز دوره رویش شبیه کلم‌پیچ است ولى طى رشد بعدى برخلاف کلم پیچ برگ‌هاى آن به هم نمى‌پیچند و از وسط بوته ساقه نسبتاً پهن است ظاهر مى‌شوند و این مجموعه است که مورد استفاده‌ غذائى قرار مى‌گیرد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد گل کلم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.