فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی کتاب از نظر کاربرد اصول روانشناختی تربیتی

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله بررسی کتاب از نظر کاربرد اصول روانشناختی تربیتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی کتاب از نظر کاربرد اصول روانشناختی تربیتی


دانلود مقاله بررسی کتاب از نظر کاربرد اصول روانشناختی تربیتی

درس 1 : الهی

این درس در مورد خداوند و بخشش های اوست و تصاویر و متن این درس طوری ارائه شده است که فراگیران را بر می انگیزاند که کنجکاوی کنند که چگونه با خداوند خود ارتباط برقرار کنند و چگونه دعا کردن را تقویت کنند و به چه طریق در پیشگاه پروردگار خود احساس بندگی نمایند و چگونه از نعمات خداوند شکرگذاری کنند . این درس با توجه به این پایه طراحی شده و ابتدا از خداوند متعال شروع کرده این درس در سال های گذشته با عناوین مختلف بیان شده است اما حاوی همین متن است بطور کلی محتوای آن درباره خداوند و نعمتهای اوست این درس موجب خلاقیت فراگیران توسط نوع تصویری که بکار برده است می تواند این حس را یعنی حس خلاقیت در کودکان توسط نقاشی کردن و به تصویر کشیدن نعمتهای خداوند از جمله گلها و پرندگان زیبا و نیز به نقش در آوردن مهتاب در آسمان تاریک تقویت کند . با توجه به اینکه انسان بندگی خدا را بر عهده دارد و فراگیران نیز به همین ترتیب در این درس می آموزد که چگونه در پیشگاه خداوند احساس بندگی کنند و بطور غیر مستقیم در سلامت روان کودکان تاثیر بسزایی دارد 

درس 2 دوست صمیمی و دانا :

هدف این درس گسترش فرهنگ مطالعه وتقویت حس علاقه مندی به کتاب است از این رو چون محتوای درس از زبان خود کتاب به نگارش در امده ایت در تحریک حس کنجکاوی کودکان تاثیر بسزایی دارد و می توان توسط نهاد کتابخانه و نمایشگاه کتاب این حس را تقویت نماید . با توجه به تصویری که به نقش در آورده است می توان گفت نوع خلاقیت رادر شیوه نقاشی ابراز داشته و با آوردن کلمات جدید همانند غرفه به نمایشگاه جنگل های آمازون می تواند قوه تخیل دانش آموزان و نیز ارتباط فراگیران با کلید واژه ها بصورت معنایی موردارزیابی قرار داده و آنرا تقویت نماید . چون کتاب و محتوای آن بصورت کلی در هنگام خستگی از تکاپو و به هنگام آرام و قرار گرفتن انسان در مکانی ملزم می یابد می توان دریافت که این درس به سلامت روان کودکان توجه خاص نموده و توانسته است در رویارویی با مشکلات فراگیران را قانع کند که هنگام مقابله با مشکلات بزرگ مشکلات خود را مقایسه کند با مشکلاتی که برای دیگر آفریده های خداوند از جمله دیگر بنده او و حیوانات موجود در خشکی و آب .

درس 3 کتابهای مرجع :

این درس در مورد کتب مرجع است که این کلمه ، کلمه سنگینی است و باعث برانگیختن حس کنجکاوی در کودکان می شود در تصویر این درس روی تابلوی نوشته شده درباره شاهنامه چه می دانند و این نوشته نیز باعث حس کنجکاوی و تحقیق درباره شاهنامه می شود و در تصویر صفحه بعد نمایشی از کتابخانه و یا نمایشگاه کتاب را به تصویر کشیده است او باعث خلاقیت و نوآوری در ذهن کودک و به نوعی در کشیدن نقاشی توسط وی می شود و این ابتکار باعث یادگیری حرفه کتابداری می شود چون کتاب به طرز کلی باعث ارامش روح و روان انسان می شود می توان گفت که دلیل انواع کتابها و مطالعه به موقع آنها می تواند سلامت روح انسان را به همراه داشته باشد .

درس 4 سرودی برای پاکی :

 محتوای این درس راجع به نظیف بودن و پاکیزگی است . باتوجه به شغل رفتگری که در این درس ذکر شده و نقشی از آن هم به نمایش در آمده است می تواند باعث برانگیختگی حس کنجکاوی فراگیران و کنکاش در مورد چگونگی شغل و ویژگیها و سختیهای این شغل و نیز چگونگی قدردانی از این شغل می گردد . با انجام این نوع فعالیت که انشایی در مورد این شغل و روشهای قدردانی نمودن به آنها بنویسید که معلم فراگیران معین می کند که می توان ابتکار و خلاقیت رادر فراگیران برانگیخت .

با توجه به محتوای درس که در مورد پاکی و بهداشت و پاکیزگی می باشد باید به طور کامل ایجاد سلامت روان را در فراگیران به همراه داشته باشد و بتواند به آنان کمک کند که با تعاون و همیاری با افراد رفتگر این مهم را در فراگیران تقویت نماید و از این طریق آنها را به آرامش روحی کامل برساند 

درس 5 شجاعت :

این درس توجه نموده است به چگونه شجاع بودن و نترس بودن افراد، از مطالب این درس می توان فهمید که ذهن فراگیران را به صورت غیر مستقیم به سوی داشتن روحیه مبارزه با ترس های موهوم و غلبه بر آن از طریق تفکر منطقی ، سوق داده و کنجکاو نموده است در مورد دارا بودن این درس برای مطلبی که بتواند خلاقیت و ابتکار فراگیران را بر انگیزد باید فعالیتی را به معلم پیشنهاد دهد تحت عنوان تصویر سازی ذهن فراگیران توسط تصاویر به ظاهر وحشتناک در کتاب و تشبیه نمودن آنها به حیوانات وحشتناک که در این فعالیت می توان ابتکار و خلاقیت کودکان را مورد ارزیابی قرار داد .

درس6 : درس آزاد

درس 7 : این گونه باشیم:

محتوای این درس در مورد تلاش و کوشش برای کسب علم و رسیدن به هدف است این درس با آوردن نام برخی از شخصیتهای نامی باعث ایجاد انگیزه کودکان می شود محتوای این درس به کودکان می فهماند که برای رسیدن به هدف خود از تلاش دست برندارند و تمام موانع و سختیهای زندگی خود را پشت سر گذارند که این خود موجب خلاقیت و نوآوری آنها برای رسیدن به هدف مورد نظر می گردد این درس به سلامت روان کودکان نیز توجه دارد زیرا با معرفی یک پزشک دلسوز ایرانی برای کودکان ایجاد انگیزه مناسبی می باشد .

درس :8 خدمت به مردم عبادت است

محتوای این درس با معرفی مشاغل مختلف و همچنین خدمت به مردم و حس کنجکاوی کودکان رابر می انگیزد . با تصویری که در این درس ازائه شده و همچنین با توجه به متن درس موجب ابتکار و خلاقیت در کودکان می شود . این درس با نام بردن مشاغل ، ذکر کارهای نیک و همچنین تقویت روحیه قدرشناسی و قدردانی از خدمتگزاران موجب سلامت روانی در کودکان می گردد .

درس 9 تو نیکی کن و در دجله انداز :

این درس با مطرح کردن صفات شایسته ی اخلاقی و انسانی موجب تقویت حس علاقه مندی و ایجاد انگیزه دانش آموزان به این گونه صفات برجسته از قبیل نیکی و بخشش می شود و تقویت و گسترش این گونه ارزشها موجب پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد دانش آموزان با انجام دادن هر کار نیک به آرامش روحی و قلبی خواهند رسید که در سلامت روان کودکان تاثیر بسزایی دارد .

درس 10 داستان یک بیمارستان :

این درس در مورد زندگی یکی از دانشمندان ایرانی مطرح شده که موجب علاقه مندی دانش آموزان به دانش و دانشمندان می شود و همچنین موجب کنجکاوی و ایجاد انگیزه آنان در الگوگیری از شیوه زندگی آنها  بکارگیری مسایل در زندگی خود می شوند و همچنین به رعایت نظافت در این درس توجه داشته و همچنین ذهن دانش آموزان را به تکاپو وا می دارد و این تلاش ذهنی موجب کسب لذت در آنان می شود که با بکارگیری ذهن و فکر خود قوه خلاقیت در آنان پرورش می یابد و این درس با هدف ایجاد تنوع و شور و نشاط برای یادگیری و عادت به مطالعه است که آنها را علاقه مند به مطالعه درباره اختراعات و اکتشافات می کند.

شامل 10 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی کتاب از نظر کاربرد اصول روانشناختی تربیتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.