فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی در شرکت فنی حفاظتی

اختصاصی از فی ژوو گزارش کارآموزی در شرکت فنی حفاظتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی در شرکت فنی حفاظتی

41صفحه

کاروزی چیست؟

اصل کلمه کارورزی به واژه کارورز بر می گردد و به فردی گفته می شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل وتنها با هدف کسب تجربه ومهارت کاری و عملی درموسسه ای مشغول بکار می شود.دوره کارورزی امکان وفرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب می شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت های آنان برای اشتغال در آینده می شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارایه شده می دهد تا بتوانند بهتر به علاقمندی ها وگرایشهای خود در زمینه های مختلف پی برده ونقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند.

محل کارورزی یا کارآموزی برای کارورز یا داوطلب ،محلی است که مدیریت آن از دانش فنی و به روز برخوردار بوده وبه مهارت یا مهارت های لازم مسلط باشد. در این مکان امکانات آموزشی (تئوریک)و عملی در حد نصاب آموزشی بالاتر است تا مانعی برای یادگیری ایجاد نگردد.

کارورزی ابزاری برای تبدیل تئوری به عمل و همچنین تلاشی برای ایجاد پیوند هایی بین محیط عملی ومراکز آموزشی است.کارورزی ممکن است به کارورزمهارتهایی را بیاموزد که ممکن است دارایی آنها نباشد. این روش به کارورزان فرصت می دهد تا میزان علاقه خود را قبل از آنکه برای چند سال متعهد به انجام آن شوند،بسنجند و یا اینکه بدانند برای وارد شدن به یک زمینه شغلی به چه مهارتها با ملزومات آموزشی نیاز دارند.

کارورزی یا کارآموزی یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی در حوزه تحصیلات عالی است. دانشگاه علاوه بر آموزش باید در پژوهش و خدمت رسانی به صنایع نقش مهمی را ایفا کند. متأسفانه وضعیت دانشگاهه درایران به گونه ای است که بیشتر به انتقال دانش های تئوری می پردازد،بدون اینکه زمینه جذب دانش انتقال یافته فراهم شده باشد. کارورزی می توانند ابزار بسیار مهمی در راستای ایجاد چنین زمینه ای باشد اما به دلایل مختلفی به تدریج در فرهنگ دانشگاههای ایران رو به اضمحلال است.

 

                          

1-2 هدف از کارآموزی

کارآموزی یکی از واحدهای خوب است زیرا دانشجو به اجبار باید در یک شرکت به مدت معین کار کند و این خود باعث آموختن نظم و نحوه کار آن شرکت و به خصوص نحوه ارتباط و همکاری شرکت ها در جامعه می شود. شرکت ها و سازمان ها، همه فعالیت های خود را با نظم و با ضابطه ها و قوانین و تحت نظارت مسئولین خود انجام می دهند و این یکی از مهم ترین چیزهایی است که یک دانشجو که در حال ورود به بازار کار است، باید بداند و دوره کارآموزی  فرصت خوبی است.

1-3معرفی مکان کارآموزی

دفتر فنی حفاظتی هدایت در سال 1376 تاسیس و با بهره گیری از متخصصین با تجربه شروع به کار نمود. این شرکت با شرکتی به نام تکلاد ادغام و در حال حاضر در زمینه سیستم های اعلام حریق زیر مجموعه این شرکت می باشد. برند اصلی مورد استفاده شرکت در سیستم های اعلام حریق جنت Gent
می باشد ولی با شرکت­های زتا
Zetta و زیمنس نیز همکار دارد.

این شرکت پروژه های زیاد در زمینه نصب سیستم اعلام حریق انجام داده است که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • مجموعه بانک های سپه شیراز
  • ساختمان خورشید اصفهان
  • مجموعه بانک های سپه ساری
  • مترو شیراز
  • کارخانه بازیافت باتری پارسیان پارت پاسارگاد

 

 

 

 

1-4ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز

1-4-1 موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی

این شرکت مرتبط با رشته ی کامپیوتر و برق است و بیشتر به کارهای فنی حفاظتی و نصب و راه اندازی  دستگاه های حفاظتی می پردازد. با اینکه رشته ی من در شاخه ی نرم افزار است،ولی به انجام امور برق پرداختم و فرصت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیشتر زیر شاخه برق به من داده شد.

1-4-2 بررسی شرح وظایف رشته کارآموزدر واحد صنعتی

  • اسمبل کردن سیستم
  • کسب اطلاعات اندک در رابطه با شبکه
  • نصب وینوز و راه اندازی adsl
  • نصب نرم افزارهای کاربردی
  • برخی از کارهای مربوط به نصب سیستم اعمال حریق

1-4-3  امور جاری در دست اقدام

ابتدا اطلاعاتی راجب به چگونگی نصب انواع ویندوز که در اینجا ویندوز سون را تشریح می کنیم وسپس آموزش طراحی سایت با FROMPAGE را تشریح و سپس با سیستم های حریق  آشنا می نماییم.

1-4-4  برنامه های آینده

در ادامه قصد داریم با نرم افزارهای مربوط به سخت افزار یک کامپیوتر مانند نرم افزار پارتیشن بندی و موارد سخت افزاری دیگر کار کنیم .

1-4-5 تکنیک هایی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار می رود

در اصل تمام کارهایی که در شرکت فنی حفاظتی هدایت انجام می شود با کامپیوتر است مانند شبکه.نصب برنامه های کاربردی.انتقال تصویر و...که از طریق کامپیوتر و اینترنت انجام می شود. و می توانست مکان فوق العاده ای برای یک دانشجو کم تجربه باشد.

 

فصل دوم

آزمون آموخته ها و نتایج

 

 

 

2-1 نصب یک کارت شبکه ی مجازی

برای نصب یک کارت شبکه ی مجازی ابتدا به Control Panel رفته و بر روی گزینه ی Add Hardware کلیک کنید. بعد از زدن دکمه ی Next ، کمی صبر کنید تا کامپیوتر به جست و جوی خودش برای یافتن سخت افزار جدید پایان دهد. بعد از ناکامی در پیدا کردن سخت افزار جدید، از شما سوال می کند آیا واقعن سخت افزار را نصب کرده اید و شما باید به دروغ گزینه ی اول یعنی Yes, I have already connected the hardware را بزنید و سپس ادامه.

در صفحه ی بعد کامپیوتر از شما می خواهد از لیست ظاهر شده سخت افزار مناسب را انتخاب کنید که شما باز هم چنین کاری نمی کنید. میایید در انتهای لیست و گزینه ی Add new hardware device را انتخاب می کنید و Next را میزنید. در صفحه ی بعد گزینه ی دوم یعنی انتخاب سخت افزار به صورت دستی را انتخاب کرده و سپس به صفحه ی بعد میروید. در صفحه ی بعد از بین سخت افزار های رایج، گرینه ی مورد نظر این پست، یعنی Network Adapters را انتخاب کرده و Next را میزنید و کمی صبر می کنید.


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی در شرکت فنی حفاظتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.