فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تاریخچه و نحوه ی استفاده از صدا در کامپیوتر و وب

اختصاصی از فی ژوو تاریخچه و نحوه ی استفاده از صدا در کامپیوتر و وب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تاریخچه و نحوه ی استفاده از صدا در کامپیوتر و وب

24صفحه

نیاز به صدا وقتی در بین کاربران ایجاد شد که بازیهای کامپیوتری به بازار آمدن و همچنین با پیشرفت سیستم عامل ها و محیط های گرافیکی  صدا به یک جز مهم در استفاده از کامپیوتر تبدیل شد. اینجا بود که شرکتهای مختلف دست به کار شدند و ابزارهای جانبی مختلفی را برای تولید صدا در کامپیوترها طراحی کردند مانند کارت صوتی ،میکروفون  و اسپیکر و ....

پس از ان با پیشرفت تکنولوژی در وب و نسخه های جدید مرورگرها که توانایی استفاده از مولتی مدیا را در اختیار ما می گذاشتن، انگیزه ای ایجاد شد تا صوت و تصویر هم در صفحات وب گنجانده شوند و سایتها را جذاب تر کنند. اینگونه بود که صدا پا به دنیای وب و اینترنت گذاشت.

استفاده از صدا در اینترنت و دنیای مجازی با مشکلاتی نیز همراه است که در ادامه به انها خواهیم پرداخت :

                                              

 

 صدا چیست- تاریخچه صدا- صدا در کامپیوتر – صدا در وب- ابزار تولید صدا

صدا چیست؟

همانطور که می دانید، صدا چیزی نیست جز ارتعاش و لرزش هوا. این لرزش هوا به روش های مختلف ایجاد می شود. لرزش تارهای صوتی برخورد اجسام سخت با یکدیگر و فوت کردن در یک نی لبک می توانند هوا را مرتعش و صدا ایجاد کنند. این لرزش ها در هوای اطراف پخش می شود. فرایند شنیدن صدا دقیقا عکس فرایند ایجاد آن است. لرزش های هوا باعث لرزیدن پرده گوش می شود. این لرزش ها اعصاب گوش را تحریک می کنند. پیام توسط اعصاب به مغز منتقل شده و تبدیل به صدا می شود. عواملی که صداها را از یکدیگر متمایز می کنند، طول موج (Wave length) و بسامد (frequency) هستند. برای مثال هرچه بسامد صدا بیشتر باشد، صدا زیرتر یا اصطلاحا نازکتر خواهد بود و هرچه بسامد کمتر باشد صدای بم تری خواهیم داشت. بعضی صدا هاآنقدر زیر یا آنقدر بم هستند که توسط گوش انسان شنیده نمی شوند. همچنین گوش انسان توانایی شنیدن بعضی از طول موج ها را هم ندارد.. محدودهی شنوایی انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز می‌باشد. از واحد دسی‌بل نیز برای اندازه گیری شدت صوت استفاده می‌کنند.

 


دانلود با لینک مستقیم


تاریخچه و نحوه ی استفاده از صدا در کامپیوتر و وب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.