فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت درس پژوهی - 70 اسلاید

اختصاصی از فی ژوو دانلود پاورپوینت درس پژوهی - 70 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت درس پژوهی - 70 اسلاید


دانلود پاورپوینت درس پژوهی - 70 اسلاید

 

 

 

 

 

 

پژوهش در آموزش و پرورش در صدد مطالعه و حل مسایل آموزشی  وپرورشی است .
پژوهش در آموزش و پرورش زمانی به اهداف و ماموریتهای خود نایل خواهد شد که نتایج آن در مدرسه و کلاس درس  و در مسیر بهبود فعالیتهای آموزشی – پرورشی و یادگیری بکارگرفته شود.
ابتدا باید باورکنیم که تحول  در آموزش و پرورش بدون بردن پژوهش به سطح مدرسه ممکن نیست !
بعد از  این باور راستین ، باید آستین ها را بالا زد ، کار جانانه کرد و نسبت به تمهید شرایط اقدام نمود . باید زیست بوم مناسب پژوهش را در سطح مدرسه بشناسیم و برای ایجاد آن تمهیدات لازم را فراهم کنیم .
پژوهش دانه ای حساس است که در هر خاک و آب و هوایی نمی روید !
درگروههای درس‌پژوهی اگر اعضای آن به اجبار مشارکت کنند به موفقیت نمی‌رسند. معلمان بایستی مشتاق صحبت کردن درباره نظرات و روشهایشان بوده و علاقه‌مند به همکاری با یکدیگر باشند. از دانش‌آموزان یاد بگیرند، روش تدریسشان را تغییر دهند، ایده‌های جدید را امتحان کنند. نیازی به اعتقاد و باور حقیقی معلمان در ابتدا نمی‌باشد، اما چنانچه درس‌پژوهی را به عنوان کار اجباری بجای داوطلبانه انجام دهند، احتمالا تلاشها به یک برنامه مؤثر و پایدار منتهی نمی‌شود
 
.1در رابطه با موضوع این درس ما انتظار داریم دانش آموزان در پایان چه چیزهایی را بفهمند و یا قادر به انجام آن باشند ؟
.2دانش آموزان هم اکنون در رابطه با موضوع این درس چه می دانند ؟
.3چه " سناریو " یا زنجیره ای از تجربیات یادگیری می تواند دانش آموزان را از شماره 2 به شماره 1 برساند ؟
.4در واکنش به هر یک از اجزای درس پیش بینی می کنیم چه نوع افکاری ( اعم از مشکلات یا کج فهمی ها ) به ذهن دانش آموزان خطور کند ؟  چگونه از اینها برای پیش برد هدفتان از آنچه دانش آموزان هم اکنون می دانند به آنچه ما می خواهیم بفهمند استفاده خواهید کرد ؟
.5 چه چیزی می تواند این درس را برای آنان هیجان انگیز و با معنی کند ؟
.6چه شواهدی به ما کمک می کند تا در باره تحقق اهدافی که برای یادگیری دانش آموزان در نظر گرفته ایم قضاوت کنیم و پیشرفت یادگیری دانش آموز را در جریان درس بررسی کنیم ؟
.7چه مدارکی را باید در رابطه با انگیزش ، یادگیری و رفتار دانش آموزان جمع آوری کنیم و چه نوع از روشهای جمع آوری داده ها برای این کار لازم است ؟
گام سوم : شناسایی تغییرات مورد نیاز
بعد از تحلیل داده ها، گروه درباره ی چگونگی تنظیم مجدد ساختار درس و اثر بخش تر شدن آن بحث می کند. وقتی فهرست موضوعات برای بررسی، کامل است و الویت ها تعیین می شوند، گروه می تواند تغییرات برنامه درسی را تعیین کند. ( اگر زمان محدودی برای اصلاح وجود دارد، گروه باید فهرستی را در اولویت قرار دهد که مهمترین تغییرات در آن صورت گرفته است .)
گام چهارم : اصلاح طرح درس
بعد از شناسایی تغییرات، نوبت به اصلاح برنامه درسی است. یکی از معلمان مسئول تغییرات و توزیع برنامه اصلاح شده برای بقیه اعضای گروه است.
داشتن یک کپی از برنامه اصلی برای بررسی گزارش ضروری می باشد. ( بهتر است تغییرات برنامه جدید را با برجسته کردن خانه ها و رسم الخط های مختلف مشخص کنیم. ) در صورت امکان، گروه باید درباره ی برنامه درسی و تعیین تغییرات لازم بحث کند، اگر زمان کافی برای تبادل تفسیرها به صورت حضوری نیست، این کار به صورت الکترونیکی انجام شود.
 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت درس پژوهی - 70 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.