فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

ارتباط میان تصویر بدن،خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال چهارم متوسطه

اختصاصی از فی ژوو ارتباط میان تصویر بدن،خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال چهارم متوسطه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

ارتباط میان تصویر بدن،خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال چهارم متوسطه


ارتباط میان تصویر بدن،خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال چهارم متوسطه

در 15 صفحه

چکیده

بیان مساله

پرسشنامه

بحث و نتیجه گیری

 
 

چکیده

 

 

 

فصل اول: کلیات پژوهش

 

1-1 مقدمه

3

1-2 بیان مساله

4

1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش

9

1-4 اهداف پژوهش

10

      1-4-1 هدف کلی

10

      1-4-2 اهدف ویژه

10

      1-4-3 اهداف فرعی

10

1-5 سؤالات پژوهش

10

      1-5-1 سؤال اصلی

10

      1-5-2 سؤالات ویژه

10

      1-5-3 سؤالات فرعی

10

1-6 تعریف نظری متغیرها

11

      1-6-1 تصویر بدن

11

      1-6-2 خودکارآمدی

11

      1-6-3 انگیزه پیشرفت تحصیلی

11

1-7 تعریف عملیاتی متغیرها

11

       1-7-1 تصویر بدن

11

      1-7-2 خودکارآمدی

11

      1-7-3 انگیزه پیشرفت تحصیلی

11

فصل دوم: پیشینه پژوهش

 

2-1 تعریف خود، خودپنداره و خودپنداره بدنی

13

      2-1-1 خود

13

      2-1-2 خود پنداره

13

      2-1-3 خودپنداره بدنی

14

2-2 موضع گیری نظری در خصوص خود پنداره بدنی

15

2-3 ارتباط خود پنداره بدنی با دیگر متغیرهای روانشناختی

23

2-4 شکل گیری خود پنداره بدنی

24

2-5 عوامل مؤثر بر شکل گیری خودپنداره بدنی

26

      2-5-1 دوره پیش کلامی و تصویر بدنی

27

      2-5-2 مقایسه با دیگران

27

      2-5-3 واکنش دیگران

27

      2-5-4 شناخت

29

2-6 تعریف خودکارآمدی

29

2-7 نظریه خودکارآمدی آلبرت بندورا

31

2-8 ارزیابی باورهای خودکارآمدی

31

2-9 ساختار خودکارآمدی

32

      2-9-1 انتظار کارآیی

33

         2-9-1-1 منابع انتظار کارایی

34

            2-9-1-1-1 تجربه مستقیم

34

            2-9-1-1-2تجارب جانشینی

35

            2-9-1-1-3 قانع سازی کلامی

36

            2-9-1-1-4 وضعیت جسمانی و فیزیولوژیکی

37

       2-9-2 انتظار پیامد

38

         2-9-2-1 منابع انتظار پیامد

39

            2-9-2-1-1 پسخوراند پیامد

39

            2-9-2-1-2 دشوار تکلیف

39

            2-9-2-1-3 اطلاعات مقایسه اجتماعی

39

            2-9-2-1-4 تفاوت های شخصیت

39

2-10 ابعاد خودکارآمدی

40

 2-10-1 سطح 

40

      2-10-2 عمومیت

40

      2-10-3 نیرومندی

41

2-11 ویژگی های افراد خودکارآمد

41

2-12 عوامل مؤثر بر خودکارآمدی

41

2-13 تاثیرات احساس خودکارآمدی بر رفتار

42

      2-13-1 انتخاب فعالیت ها و محیط

43

      2-13-2 تلاش و استقامت

43

      2-13-3 تفکر و تصمیم گیری

43

      2-13-4 هیجان پذیری

44

2-14 تعریف انگیزش،انگیزش پیشرفت ،انگیزه پیشرفت تحصیلی

45

      2-14-1 انگیزش

45

         2-14-1-1 تعریف انگیزش

45

         2-14-1-2 منابع انگیزش

46

            2-14-1-2-1 انگیزش بیرونی

47

            2-14-1-2-2 انگیزش درونی

48

         2-14-1-3 چشم اندازهایی به انگیزش

49

            2-14-1-3-1 چشم انداز رفتاری

49

            2-14-1-3-2 چشم انداز انسان گرایانه

50

               2-14-1-3-2-1 کاربرد نظریه ی انسان گرایی در آموزش و پرورش

51

            2-14-1-3-3 چشم انداز شناختی

52

            2-14-1-3-4 چشم انداز اجتماعی

53

      2-14-2 انگیزش پیشرفت

54

          2-14-2-1 اهمیت انگیزش پیشرفت در یادگیری

55

         2-14-2-2 منشا انگیزش پیشرفت

57

            2-14-2-2-1 تاثیرات جامعه پذیری

57

            2-14-2-2-2 تاثیرات شناختی

57

            2-14-2-2-3 تاثیرات رشدی

58

      2-14-3 انگیزه پیشرفت تحصیلی

58

2-15 نظریه پردازن عمده ی انگیزش پیشرفت

59

      2-15-1 نظریه هنری موری

60

      2-15-2 نظریه اتکینسون

61

      2-15-3 نظریه نیازهای مک کللند

62

         2-15-3-1 نیاز به قدرت

63

         2-15-3-2 نیاز پیوند جویی

63

         2-15-3-3 نیاز به پیشرفت

64

      2-15-4 نظریه سبک اسنادی

65

      2-15-5 سایر نظریات انگیزش پیشرفت

66

2-16 تفاوت ها جنسی در انگیزش پیشرفت

66

2-17 چگونگی ارتقای انگیزش پیشرفت

67

2-18 ارتباط انگیزش با یادگیری و عملکرد

69

2-19 اصل خانواده در انگیزش تحصیلی

69

2-20 اثر همسالان در انگیزش پیشرفت

70

2-21 راهکارهای ایجاد انگیزه برای پیشرفت تحصیلی

71

2-22 ترک تحصیل

72

2-23 پژوهش های انجام شده در داخل کشور

73

2-24 پژوهش های انجام شده در خارج کشور

76

فصل سوم: روش پژوهش

 

3-1 نوع تحقیق

83

3-2 جامعه آماری

83

3-3 نمونه تحقیق

83

3-4 روش نمونه گیری

84

3-5 ابزار پژوهش

84

      3-5-1 پرسشنامه خود توصیف گری جسمانی مارش

84

         3-5-1-1 معرفی ابزار

84

         3-5-1-2شیوه نمره گذاری

84

         3-5-1-3 اعتبار و روایی

85

       3-5-2 پرسشنامه خودکارآمدی شرر و همکاران

85

         3-5-2-1 معرفی ابزار

85

         3-5-2-2 شیوه نمره گذاری

85

         3-5-2-3 اعتبار و روایی

86

      3-5-3 پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس

86

         3-5-3-1 معرفی ابزار

86

         3-5-3-2 شیوه نمره گذاری

87

         3-5-3-3 اعتبار و روایی

87

3-6 شیوه اجرا

88

3-7 روش تجزیه و تحلیل داده ها

88

فصل چهارم: یافته های پژوهش

 

4-1 توصیف داده ها

90

4-2 استنباط داده ها

93

فصل پنجم: بحث و گیری

 

5-1 مقدمه

101

5-2 بحث و گیری

101

5-3 محدودیت ها

105

5-4 پیشنهادات

105

      5-4-1 پیشنهادات مبتنی بر محدودیت

105

      5-4-2 پیشنهادات مبتنی بر پژوهش

105

منابع ومآخذ

 

منابع فارسی

107

منابع لاتین

11

 

پیوست ها

 

پرسشنامه خود توصیف گری  جسمانی مارش

 

پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس

 

پرسشنامه خودکارآمدی شرر

 

 


فهر ست جدوال

                                عنوان

صفحه

جدول4-1 توصیف میانگین،واریانس،انحراف استاندارد تصویربدن

90

جدول4-2 توصیف میانگین،واریانس،انحراف استاندارد خودکارآمدی

91

جدول4-3 توصیف میانگین،واریانس،انحراف استانداردانگیزه پیشرفت تحصیلی

92

جدول4-4 نتایج حاصل ازتجزیه وتحلیل ضریب همبستگی بین تصویربدن و خودکارآمدی

93

جدول 4-5:نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیره بین تصویربدن و خودکارآمدی

94

جدول4-6:نتایج حاصل ازتجزیه وتحلیل ضریب همبستگی بین تصویربدن وانگیزه پیشرفت تحصیلی

95

جدول 4-7:نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیره بین تصویربدن وانگیزه پیشرفت تحصیلی

96

جدول 4-8 نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل  آزمون t  گروه های مستقل

97

جدول 4-9 نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل  آزمون t  گروه های مستقل

98

جدول 4-10 نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل  آزمون t  گروه های مستقل

99

 

 

 

فهر ست نمودارها

 

                                عنوان

صفحه

نمودار2-1 منابع عمده انتظارات خودکارآمدی

34

نمودار2-2 منابع انتظارات پیامد

40

نمودار2-3 منابع وتاثیرات عقاید خودکارآمدی

45

نمودار2-4 سلسله مراتب نیاز های مزلو

50

نمودار4-1توصیف میانگین نمرات تصویربدن در دانش اموزان دختر،پسر و کل

90

نمودار4-2توصیف میانگین نمرات خودکارآمدی در دانش اموزان دختر،پسر و کل

91

نمودار4-3توصیف میانگین نمرات انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش اموزان دختر،پسر و کل

92

 


   چکیده:

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تصویر بدن با خودکارآمدی وانگیزه پیشرفت تحصیلی  دانش آموزان بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش  آموزان دختر و پسر سال چهارم  مقطع متوسطه  شهرستان تربت جام در سال تحصیلی 92-91 بود، که تعداد 278 نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده  در این پژوهش شامل : پرسشنامه خود توصیف گری  جسمانی مارش، پرسشنامه خودکارآمدی شرر و پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس بود. جهت تجزیه و تحلیل داده، شاخص آمار توصیفی(مقایسه میانگین ها، انحراف استاندارد ، واریانس و نمودار) و استنباطی (رگرسیون چند متغیره و ضریب همبستگی پیرسون ) به کار گرفته شد.  نتایج  نشان داد که  بین تصویر بدن و خودکارآمدی  و بین تصویر بدن  و انگیزه پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت  و معنادار  وجود دارد . همچنین  نتایج  بیانگر این  بود که بین  تصویر بدن ، انگیزه  پیشرفت  تحصیلی و خود کارآمدی در دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنادار  وجود ندارد. در مجموع یافته ها مؤید آن است  که تصویر مثبت بدن، میزان خودکار آمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی را افزایش می دهد .

کلید واژه ها: تصویربدن، خودکارآمدی ، انگیزه پیشرفت تحصیلی

فصل اول

کلیات پژوهش


1-1مقدمه:

یکی  از ملاک های  کارآیی  نظام  آموزشی  پیشرفت و افت تحصیلی  دانش آموزان  می باشد و کشف و مطالعه  متغیرهای تاثیر گذار بر این متغیرها ، به  شناخت  بهتر و عوامل  مؤثر در مدرسه می  انجامد. بنابراین بررسی متغیر ها یی که  با پیشرفت تحصیلی دردروس مختلف رابطه  دارد ، یکی از موضوعات اساسی پژوهش  در نظام  آموزش و پرورش است ( فراهانی ،1994 ). از جمله عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی می توان  از عوامل  انگیزشی و  شناختی  نام  برد. انگیزش در آموزش و پرورش و نقش آن در پیشرفت  تحصیلی از دیر باز مورد توجه  روانشناسان پرورشی قرار داشته است (عبد خدایی  و همکاران ،1387)  و هنگا می که در نظام  آموزشی  مشکلا تی همچون افت  تحصیلی  روی می  دهد از انگیزه ی  یادگیرنده به عنوان یکی از علل مهم آن یاد می شود (بحرانی،1384)

 انگیزش متغیری فرضی است که روانشناسان تربیتی بود و نبود و درجات آن  را در دانش  آموزان از راه مشاهده ی رفتار در محیط های آموزشگاهی یا نمرات درسی اخذ شده استنباط می کنند (ریو ،2005 ، ترجمه سید محمدی، 1382).منظور از انگیزه ی پیشرفت یا انگیزش موفقیت ،«میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت وشرکت درفعالیتهایی است که موفقیت درآن به کوشش و توانایی  شخص وابسته دارد » (اسلاوین ،2006، ص 326).       

انگیزه  تحصیلی انگیزه ی  روانشناختی فراگیر ی است که با اثر گذاری بر انواع  مختلف  فعالیت های تحصیلی به تمایل فرد برای رسیدن به هدفهای تحصیلی اشاره دارد.این سازه باحصول آگاهی از چگونگی تاثیر فرآیند های شناختی- انگیزشی فرد بر روی فعالیتهایی که برای  پیشرفت تحصیلی وی اهمیت دارند ، برآورد می شود (بروینزما[1] ،2004). در حوزه آموزشی انگیزه یک پدیده ی سه بعدی است که دربرگیرنده ی باور های شخصی درباره ی توانایی انجام فعالیت مورد نظر، دلایل یا اهداف فرد برای انجام آن فعالیت وواکنش عاطفی مرتبط با انجام آن فعالیت می باشد( یوسفی،قاسمی، فیروزنیا ،1388).در خصوص دانش آموزان  مقطع متوسطه  انگیزش تحصیلی از اهمیت  خاصی  برخور داراست ،  با این انگیزه دانش آموز ان محرک لازم را  برای پایان رساندن موفقیت آمیز یک تکلیف ، رسیدن  به هدف آموزشی  یا دستیابی به درجه ی معینی از شایستگی در کارخود پیدا می کنند تابالاخره  بتوانند موفقیت لازم را در امر یادگیری و پیشرفت تحصیلی کسب نمایند(یوسفی،قاسمی،فیروزنیا،1388).

1-2 بیان مساله:                                                                                                                

تصویر بدنی[1]  بدان چه فرد شبیه آن است، یعنی به شکل ظاهری  واقعی فرد ،مربوط نمی شود.بلکه  به ارتباط ویژه فرد با بدنش مربوط است،بخصوص به باورها،ادراکات،افکار،احساسات وفعالیت های فرد که باظاهر فیزیکی اوارتباط دارد. به دیگرسخن ، تصویر بدنی ، تصویر ذهنی فرد از اندازه ،شکل وفرم بدن است وشامل احساسی است که  فرد درباره ویژگی ها و ساختار اجزای بدنش دارد. تامپسون[2] اشاره می کند که سازه ظاهر فیزیکی در بر گیرنده سه مولفه زیر است:

1) مولفه ادراکی که به ادراک دقیق اندازه(برآورد اندازه بدن)بر می گردد.

2) مولفه ذهنی که به جنبه هایی نظیر رضامندی، توجه ونگرانی، ارزیابی شناختی واضطراب مربوط می شود.                                                                                                                         

3) مولفه رفتاری  که به اجتناب از موقعیت ها باز می گردد ، موقعیت ها یی که سبب می  شوند فرد ظاهر فیزیکی خود را به عنوان عاملی که مایه شرمندگی است،تجربه کند(سوسا[3]،2008). 

[1] - Body image

[2] .Thompson

[3] . Sousa


[1] . Bruinsma

 
 
 
 
 
 
 

دانلود با لینک مستقیم


ارتباط میان تصویر بدن،خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال چهارم متوسطه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.