
تعداد صفحه 12
فهرست مطالب
ـ2 بیان مسئله ( توصیف موقعیت آموزشی) 5
ـ3 جمع آوری اطلاعات ( شواهد )1. 6
ـ6 اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی: 8
ـ7 جمع آوری اطلاعات ( شواهد )2 : 10
چکیده:
من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعاتتلاش خود در را جهت رفع این مشکل قرار دهم در. این از راه اولیای مدرسه ـ همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم به و کتب زیادی مراجعه نمودم با تا توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه ، ها حل یکی را انتخاب کرده در و کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های ( همیاری ـ ایفای نقش را) انتخاب کر با و دم گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع و آب در هوا گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط و آب هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هریک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی و آب هوایی ایران در که پیوست آمده است این کار انجام و شد نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایت مندی در گفته و ها رفتار دانش آموزان و اولیای آنها و همکاران هم پایه و کارکنان مدرسه به خوبی نمایان بود.
اقدام پژوهی: حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی و آب هوایی ایران