فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق کدام نوت بوک بهتر است؟ 11 ص - ورد

اختصاصی از فی ژوو تحقیق کدام نوت بوک بهتر است؟ 11 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق کدام نوت بوک بهتر است؟ 11 ص - ورد


تحقیق کدام نوت بوک بهتر است؟ 11 ص - ورد

سوالی که غالبا توسط کاربران پرسیده می شود این است که:"کدام شرکت نوت بوک های بهتری می سازد؟" و یا:"کدام نوت بوک بهتر است؟"صرفنظر از کلی بودن و نادرست بودن سوال مربوط باید دقت کنید که هر برند یا سازنده نوت بوک بر مبنای سیاست های خود که بر اساس تجربه پیشین از نحوه برخورد خریدار و میزان آگاهی و ادراک او و همچنین نیازمندی واقعی کاربر به نوت بوک در کنار عواملی چون سیاست های بازار و تغییرات تکنولوژیکی بویژه سخت افزاری و نیم نگاهی به سیاست های رقبا و کشش بازار و نیازمندی های متفاوت بازارهای دنیا از آمریکای شمالی تا خاور میانه و شمال آفریقا و همچنین میزان درخواست احتمالی خریداران بالقوه و نحوه بازار یابی و تقویت نمایندگی های فروش و مسائلی از این دست عمل می نماید تا نبض بازار را از کف ندهدو در این بین با تمامی موارد پیدا و پنها یاد شده اگر برندی بتواند بر مبنای سلایق مشتریان و بویژه وفاداران خود عمل نماید و تعادلی بین تمامی موارد فوق ایجاد نماید می تواند به رشد تدریجی و آهسته ولی پیوسته فروش خود امیدوار بوده باشد مشروط به اینکه خدمات پس از فروش مناسبی نیز در کنار ارائه وسایل لازم و یدکی و یا وسائل جانبی نوت بوک نیز ارائه نماید.پس می بینید که از دید یک مشتری چقدر نگاه به مطلب فوق متفاوت از نظر نگاه سازنده است.در این بین سیاست های حاکم بر هر برند سازنده نوت بوک که ناشی از تمامی عوامل فوق و بویژه سهامداران آن شرکت و یا برند نیز می باشد نیز بر اهمیت موضوع می افزاید.تصور کنید که تنها یک اشتباه کوچک در محاسبات متغیر فوق چقدر در میزان فروش و ارائه خدمات یک برند و سهام آن در بازار اثر می گذارد.اینجاست که می بینید در نهایت این مشتری است که مجبور به انتخاب از بین سیاست های کلی هر سازنده خواهد بود و این مطلب بیشتر توسط علاقمندان وفادار به همان برند مفروض بخوبی نمود بیشتری خواهد داشت.گو اینکه راضی نگاه داشتن آنان نیز کاری بس مشکل خواهد بود.و البته قبول کنید که همین علاقمندان وفادار بهترین مبلغان همان برند هستند.البته بحث متعصبین یک برند خاص مد نظر این مقال نبوده و نیست.بسیار فرق است بین یک فرد متعصب که بدون دلیل و برهان تنها با استناد به گفته های این و آن به ذکر نام یک برند کفایت می کند و علاقمندی که بعنوان یک کاربر حرفه ای تمامی ضعف های احتمالی و کاستی های ناشی از سیاست های نابجا و یا ناخواسته یک برند تولید کننده نوت بوک را می پذیرد و ضمن پرهیز از مبالغه گویی سعی در انتخاب مناسب تری نسبت به موارد قبل خود خواهد داشت.ضمن اینکه هر برندی همیشه موفق نیست و تمامی مواردی که در بالا ذکر آن رفت می توانند در پروسه رشد و نمو کیفی یک برند وقفه کوتاه و یا میان مدت ایجاد نمایند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق کدام نوت بوک بهتر است؟ 11 ص - ورد

دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن


دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن

اضطراب امتحان، نوعی خود مشغولی ذهنی است که با خودپنداری ضعیف و تردید فرد درباره توانایی های خود مشخص می شود و غالباً با شناخت منفی، عدم تمرکز حواس، واکنش های جسمی نامطلوب و افت تحصیلی همراه است. 

  • با رویکرد شناخت درمانی

 امتحانات نزدیک است. تا رسیدن تیرماه چیزی نمانده است. تا رسیدن فصل داغ تابستان و نشستن روی صندلی های امتحان. این روزها در هر خانه ای، دانش آموزی هست یا دانشجویی؛ که با بیم و امید خود را برای امتحان آماده می کند. در این میان دشوارتر از همه، حال و روز کنکوری ها است. زیرا امکانات محدود است و جمعیت بسیار. آنان دل نگران امتحانی هستند که نتایج آن، اهمیت دارد. اهمیتی به اندازه سرنوشت. به اندازه آرزوهای یک انسان.


  • اضطراب امتحان چیست؟

 اضطراب امتحان، نوعی خود مشغولی ذهنی است که با خودپنداری ضعیف و تردید فرد درباره توانایی های خود مشخص می شود و غالباً با شناخت منفی، عدم تمرکز حواس، واکنش های جسمی نامطلوب و افت تحصیلی همراه است. هنگامی که فردی درباره کارایی و توانایی ذهنی خود در موقعیت امتحان، دچار تشویش و نگرانی می شود، به طوری که این احساس موجب کاهش و افت عملکرد واقعی او می شود، می گوییم دچار «اضطراب امتحان» شده است.مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که دانش آموزان و دانشجویان در سرتاسر دنیا علایمی از اضطراب امتحان را نشان داده اند (همبری، ،۱۹۸۸ سیپ، ۱۹۹۱).سطح قابل قبولی از تنیدگی در زمان امتحان می تواند با فعال کردن سیستم عصبی خودکار انسان، به هوشیاری بالاتر و تلاش بیشتر منجر شود، اما اگر فرد نتواند نسبت به تنیدگی خود، واکنش درست نشان دهد و دچار اضطراب شود، عملکرد او دچار اختلال خواهد شد. تحقیقات انجام گرفته نشان می دهند که دلیل به وجود آمدن این اضطراب، همیشه کم کاری دانش آموز یا عدم تسلط کافی او بر محتوای دروس نیست. بالعکس، بسیاری از اوقات دانش آموزانی با انگیزش و تسلط بالا، دچار آثار منفی اضطراب امتحان شده اند. تحقیقات جدی درباره اضطراب امتحان، از اواسط قرن بیستم آغاز شد. پژوهشگرانی همچون تیلور (۱۹۵۳)، اضطراب امتحان را از طریق آزمون های خودارزیابی دانش آموزان اندازه گیری کردند. سایر پژوهشگران به جنبه های فیزیولوژیک، احساسی/ رفتاری و شناختی در این باره پرداختند.


  • جنبه های فیزیولوژیک اضطراب

برای درک بهتر موضوع، تصور کنید نیمه شب است. خرگوشی در میانه جاده تاریکی نشسته است. ناگهان در مقابل خود اتومبیلی را می بیند که به سرعت به سوی او می آید. در برابر نور چراغ های اتومبیل، از ترس بر جای خود خشکش زده و قادر به فرار کردن نیست. فکر می کنید چه اتفاقی افتاده است؟ علم پزشکی نشان می دهد که اضطراب شدید، منجر به ترشح ناگهانی هورمون های آدرنالین و کورتیزول (که همراه هم هورمون های آدرینوکورتیکال نامیده می شوند) می شود.این ترشح تمام سیستم اعصاب مرکزی، قلب و عروق، روده و معده، ماهیچه ها، آب بدن و متابولیسم خونی را تحت تاثیر قرار می دهد. قرار گرفتن در این موقعیت می تواند منجر به اختلال در عملکرد انسان شود. سایر جانداران نیز هنگامی که در یک موقعیت خطرناک قرار می گیرند، اگر تسلط خود را از دست بدهند، قادر به نشان دادن عملکرد مناسب نخواهند بود.


  • جنبه های احساسی/ رفتاری و شناختی

پژوهشگران به تفاوت میان اجزای اضطراب امتحان در دو دسته شناختی (افکار منفی که در جلسه امتحان، فکر امتحان دهنده را به خود مشغول می کند) و احساسی/ رفتاری (علایمی همچون لرزش، پرش، عضلات منقبض، خشکی دهان، عرق کردن و...) اشاره کرده اند. (لیبرت و موریس، ۱۹۶۷)نتایج این مطالعات نشان داد، عوامل شناختی (فکری) بیش از عوامل احساسی می توانند بر روی نتیجه امتحان اثر منفی بگذارند (دفن باچر، ۱۹۸۰) به ویژه افکار منفی که مربوط به خود امتحان هستند. این دیدگاه مبتنی بر نظریه شناخت درمانی بود که از نیمه دوم قرن بیستم در حوزه روانشناسی جایگاهی ویژه یافت. آنها معتقد بودند که افراد می توانند با کنترل کردن افکار خود، احساسات و در نتیجه رفتارهای خود را کنترل کنند (یانگ و کلوسکو، ۱۹۹۳)به طور خلاصه، اساس نظریه شناخت درمانی را می توان در مثلث زیر ترسیم کرد:

افکار نامطلوب / احساس نامطلوب/ رفتار نامطلوب

هدف شناخت درمانی «کمک به فرد برای غلبه بر افکار و باورهای مخرب و یافتن افکار و باورهای سازنده تر» (مارتین وپیر، ۱۹۹۲) است. یا سعی در اصلاح شناخت ها و نگرش های نادرست که رفتار نامطلوب- آشکار یا ناآشکار- را به وجود می آورد و به تقویت آن می انجامد (ساندل و ساندل، ۱۹۹۳). آلبرت الیس، بنیانگذار روش درمانی عقلی- احساسی، باور داشت بسیاری از مشکلات احساسی و رفتارهای مربوط به آن، از عبارت های غیرمنطقی نشات می گیرد، که افراد در موقعیت های بحرانی به خود می گویند. در این زمینه فنی که توسط ولپ در ،۱۹۵۸ معرفی شد، فن ایست کردن فکری بود. ولپ توصیه می کند هر بار با هجوم افکار منفی به ذهن فرد، او باید به خود نهیب بزند: «بس است!!!» اگر این روش با روش جایگزین کردن یک فکر مثبت و سپس به کار بردن عبارت های تقویت کننده همراه شود، موثرتر خواهد بود. آرون تی بک (۱۹۷۶) به این

شامل 11 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اضطراب امتحان وجنبه های فیزیولوژیک آن

تحقیق ضرورت استاندارد و شرایط آن

اختصاصی از فی ژوو تحقیق ضرورت استاندارد و شرایط آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق ضرورت استاندارد و شرایط آن


تحقیق ضرورت استاندارد و شرایط آن

تحقیق ضرورت استاندارد و شرایط آن در 76 صفحه فایل ورد قابل ویرایش

قسمتی از متن و فهرست

فهرست

مقدمه 
تاریخچه  
« اهداف استانداردها»   
استاندارد اجباری  
استاندارد تشویقی  
علامت استاندارد ایران   
علائم استاندارد  
شبکه اطلاع رسانی   
اداره اوزان و مقیاس ها   
« استاداردهای ۹۰۰۰ISO »   
مزایای بکارگیری استاندارد:  
« استاندارد ۱۴۰۰۰ ISO»  
مزایای بکارگیری استاندارد:   
دامنه کاربرد:   
« استاندارد ۱۸۰۰۱ ohsAs » 
مزایای بکارگیری استاندارد:  
دامنه کاربرد:
« استاندارد ۱۷۰۲۵ ISO/IEC»  
مزایای به کارگیری استاندارد:  
دامنه کاربرد:  
« استاندارد ۱۶۹۴۹ ISO/TS »   
مزایای به کارگیری استاندارد:   
دامنه کاربرد:   
«خط مشی کیفیت اداره ی کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد »   
شرح وظایف: کارشناس صادرات و واردات 
شرح وظایف : ذی حساب   
شرح وظایف: کارشناس امور مالی   
شرح وظایف : کارشناس حوزه مدیریت   
شرح وظایف : حراست  
شرح وظایف : کارشناس طرح و برنامه   
شرح وظایف : رئیس اداره مالی   
اهم خدمات اداره ی کل استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد   
اهم وظایف اداره ی کل استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد  
منشور اخلاقی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد:   
نقش بینش اقتصادی در طرح تصمیمات مدیر:  
در شیوه تصمیم گیری مدیر   
مشاوره ای بودن مدیریت زمان:   
قدرت مدیریت مبتنی بر منصب و مقام است یا توانائی های فردی:   
بررسی عملکرد سازمان:   
شیوه های ارتباطی و اطلاع رسانی در داخل سازمان:   
کاربرد کامپیوتر در سازمان:  
برنامه های بلندمدت سازمان:   
استراتژیک سازمان برای رقابت با سازمان های دیگر  
چالش های سازمان:  
نقاط ضعف داخلی سازمان:   
مشکلات خارجی سازمان:   
چالش های مدیر:   
بروز خلافی از یکی از کارکنان سازمان:   
سازمان متمرکز یا غیرمتمرکز:   
قدرت مدیریت مبتنی بر منصب و مقام یا توانایی های فردی:   
چشم انداز سازمان:   
برنامه های کلان سازمان:   
رویه های سازمان:   
برنامه های عملیاتی:   
جهت تدوین استراتژی:   
عملکرد شرکت:   
کنترل:   
راهنمای سازمان:   
صف و ستاد:   
نظریه‌ی y , x :  
رزومه : (Resume)   

 

مقدمه

کیفیت مطلوب کالا و انجام صحیح خدمت از زمان آشنایی انسان با کمیت و خواص اشیاء همراه او بوده است. تا زمانی که تولید، دستی و غیر ماشینی و با استفاده از ابزارهای سنتی انجام می گرفت. تعیین کیفیت و تشخیص آن کار چندان مشکلی نبود و پی بردن به کیفیت تولید و خدمت با استفاده از حواس پنجگانه میسر بود اما با پیشرفت علوم، تکنولوژی، افزایش جمعیت، بالا رفتن میزان مصرف، ضرورت تولید انبوه و در نتیجه جایگزین شدن ماشین به جای انسان و ابزار دستی، دیگر سنجش کیفیت با استفاده از حواس پنجگانه و بدون داشتن آزمایشگاه و ابزار و توانائی های فنی امکان پذیر نبود و در نتیجه ایجاد تشکیلاتی را به همین منظور در کشورهای مختلف جهان من جمله جمهوری اسلامی ایران مطرح می سازد.

تاریخچه

گذشته از پیشرفت تاریخی غیر مدون استاندارد در ایران اولین تشکیلات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها در سال 1304 به لحاظ ضرورت تعیین ویژگی ها و نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی، ایجاد یک تشیکلات رسمی مورد توجه قرار گرفته و هسته اولیه تشکیلات سازمانی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به صورت اداره ای از وزارت بازرگانی وقت شکل می گیرد. در سال 1339 با تصویب قانون تأسیس مؤسسه استاندارد ایران، این مؤسسه کار خود را در چهار چوب هدف ها و مسئولیت های تعیین شده آغاز...

استانداردهای ملی

ویژگی های کیفی، مشخصات عمل کردی و یا ایمنی محصول که با توجه به شرایط اقتصادی و تکنولوژی کشور و ملحوظ داشتن آخرین اطلاعات و دستاوردهای فنی براساس ضوابط مشخص تنظیم می شود. پس از تصویب در کمیته های ملی مربوط استاندارد ملی نامیده می شود. در حال حاضر حدود 5600 فقره استاندارد ملی تدوین گردیده است و تعداد زیادی از آن ها چندین بار تجدید نظر شده اند.

استاندارد اجباری

استاندارد هائیکه اجراء آنها به عرض قانون اجباری اعلام می گردد و تولید کنندگان و عرضه کنندگان موظفند محصولات خود را منطبق با استاندارد ملی زیربط تولید و ارائه نمایند.

استاندارد تشویقی

برای محصولی که با رعایت استاندارد ملی تولید یا عرضه گردد چنان چه اجرای استاندارد ملی مربوط اجباری نباشد پس ازکسب مجوز از موسسه می توان از علامت استاندارد به صورت تشویقی استفاده نمود.

علامت استاندارد ایران

واحدهای دارنده پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران از مؤسسه، مجاز خواهند بود از علامت استاندارد ایران برای معرفی محصولات خود استفاده نمایند عدم رعایت ویژگی های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطات پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود. کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد ...


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق ضرورت استاندارد و شرایط آن

دانلود مقاله اعتماد به نفس در نوجوانان

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله اعتماد به نفس در نوجوانان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اعتماد به نفس در نوجوانان


دانلود مقاله اعتماد به نفس در نوجوانان

زمانی‌ که‌ کودکی‌ بتواند بدون‌ توقع‌ و انتظار از دیگران‌ کاری‌ را آغاز کند و بکوشد تا آن‌ را به‌ اتمام‌ برساند، می‌گوییم‌ «اعتماد به‌ نفس‌» دارد. کودک‌ از همان‌ ابتدا که‌ شروع‌ به‌ شناخت‌ خود و محیط‌ پیرامونش‌ می‌کند،به‌ قدرت‌ و توانایی‌ خود برای‌ تسلط‌ بر محیط‌ و اطرافیانش‌ آگاه‌ می‌ شود. یکی‌ از عوامل‌ موثر در رشد اعتماد به‌ نفس‌ کودکان‌ و نوجوانان‌،والدین‌ و اعضای‌ خانواده‌ هستند. اگر کودک‌ در خانواده‌یی‌ سرشار از صمیمیت‌ ،محبت‌ و مهربانی‌ رشد یابد می‌تواند ویژگی‌های‌ شخصیتی‌ خود را بشناسد و با اطمینان‌ به‌ توانایی‌های‌ خود یا مشکلات‌ و مسائل‌ گوناگون‌ روبرو شود و از طرفی‌ می‌تواند با رفتارهای‌ نامطلوب‌ ومنفی‌ خود،برخوردی‌ واقع‌بینانه‌ داشته‌ باشد و در صدد رفع‌ و تغییر آنها برآید. از آنجایی‌ که‌ اعتماد به‌ نفس‌ صفتی‌ ارثی‌ نیست‌،اگر کودک‌ ضمن‌ انجام‌ فعالیت‌های‌ مختلف‌ مدام‌ دچار محدودیت‌ شود و نتواند تجارب‌ جدید و مفیدی‌ در زندگی‌ کسب‌ کند،ترسو ،کمرو و خجول‌ بار می‌آید و قدرت‌ تصمیم‌گیری‌ هم‌ در او رشد نخواهدیافت‌. نتایج‌ تحقیقات‌ محققان‌ نشان‌ می‌دهد که‌ اغلب‌ پدران‌ و مادران‌ نسبت‌ به‌ پرورش‌ فرزندان‌ پسر و دختر خود دید یکسانی‌ ندارند. زمانی‌ که‌ کودکی‌ متولد می‌شود، نخستین‌ پرسشی‌ که‌ پس‌ از سلامتی‌ نوزاد مطرح‌ می‌شود،جنسیت‌ اوست‌. اگر نوزاد دختر بود،لباس‌ صورتی‌ و اگر پسر بود لباس‌ آبی‌ به‌ تن‌ او می‌کنند و برهمین‌ اساس‌ رفتار بزرگسالان‌ نیز طبقه‌بندی‌ می‌شود.
به‌ پسران‌ فرصت‌ بیشتری‌ برای‌ کندوکاو دنیای‌ فیزیکی‌ پیرامون‌شان‌ داده‌ می‌شود و همین‌ امر موجب‌ تقویت‌ مهارت‌های‌ حرکتی‌ بیشتر آنان‌ می‌شود. برعکس‌ دختران‌ به‌ شیوه‌یی‌ محدودتر پرورش‌ می‌یابند و آنان‌ را برای‌ تعاملات‌ کلامی‌شان‌ بیشتر تشویق‌ می‌کنند.

جان‌بیکس‌ ،دریافت‌ که‌ دختران‌ در سنین‌ بین‌ 14 - 10سالگی‌ بطور محسوسی‌ دچار ضعف‌ اعتماد به‌ نفس‌ می‌شوند. طبق‌ تحقیق‌ او دختران‌ در آغاز سن‌ مدرسه‌ و شروع‌ دبستان‌ از خود پنداره‌ بالاتر و اعتماد به‌ نفس‌ بیشتری‌ نسبت‌ به‌ پسران‌ برخوردارند. در حالی‌ که‌ طی‌ سالهای‌ پایانی‌ دبستان‌ و آغاز دوران‌ نوجوانی‌ این‌ نسبت‌ برعکس‌ شده‌ است‌ و دختران‌ دچار ضعف‌ و کاهش‌ اعتماد به‌ نفس‌ می‌شوند. این‌ امر می‌تواند ناشی‌ از نظام‌ آموزشی‌،دیدگاههای‌ فرهنگی‌ و نحوه‌ تعاملات‌ اجتماعی‌،درباره‌ نقش‌ جنسیت‌ نوجوانان‌ باشد.

دکتر دیپولد (1995) طی‌ تحقیقی‌ به‌ این‌ نتیجه‌ رسید که‌ نوجوانان‌ دختر در مقایسه‌ با نوجوانان‌ پسر،بیشتر دچار اضطراب‌ فشار روانی‌ و افسردگی‌ می‌شوند.
یکی‌ از عوامل‌ موثر در کاهش‌ اعتماد به‌ نفس‌ و ضعف‌ خودپنداره‌ دختران‌،بلوغ‌ جنسی‌ و تغییرات‌ جسمانی‌ آنان‌ است‌. بطور معمول‌ دختران‌ 2 الی‌ 3 سال‌ زودتر از پسران‌ بالغ‌ می‌شوند و همین‌ امر باعث‌ می‌شود که‌ آنها با پختگی‌ کمتری‌ با این‌ فرایند روبرو شوند.

 به‌ عبارت‌ ساده‌تر یک‌ دختر در 11 -10 سالگی‌ مراحل‌ بلوغ‌ خود را طی‌ می‌کند،در حالی‌ که‌ یک‌ پسر در حدود 14 -13 سالگی‌،یعنی‌ حدود 3 -2 سال‌ بعد از دختر به‌ این‌ مرحله‌ می‌رسد. طی‌ این‌ مدت‌ دختران‌ ناگهان‌ با تغییرات‌ جسمانی‌ گوناگونی‌ روبرو می‌شوند که‌ برای‌ آنها محدودیت‌ هایی‌ را نیز به‌ همراه‌ می‌آورد. این‌ احتمال‌ وجود دارد که‌ افسردگی‌ و ضعف‌ خودپنداره‌ دختران‌ ناشی‌ از احساس‌ نارضایتی‌ آنان‌ نسبت‌ به‌ وضعیت‌ ظاهر و تن‌ انگاره‌ خود باشد. زیرا ضعف‌ تن‌انگاره‌،ازدیاد وزن‌ و زیبایی‌ ظاهر برای‌ دختران‌ بسیار مهمتر از پسران‌ است‌.

در مواردی‌ نیز دختران‌ نمی‌توانند خود را با این‌ تغییرات‌ جسمانی‌ سازگار کنند و آن‌ را بپذیرند. در نتیجه‌ خود پنداره‌ آنان‌ لطمه‌ می‌بیند و دچار ضعف‌ اعتماد به‌ نفس‌ می‌شوند.
یکی‌ از روانشناسان‌ معاصر به‌ نام‌ دکتر «نانسی‌ اسمیت‌» معتقد است‌ :«پسران‌ برای‌ ماجراجویی‌ و قدرتمندی‌ و دختران‌ برای‌ وابستگی‌ و محتاط‌ بودن‌ تشویق‌ می‌شوند»زمانی‌ که‌ پسری‌ دچار مشکل‌ می‌شود،او را تشویق‌ می‌کنند تا درصدد مبارزه‌ با آن‌ مشکل‌ برآید. در حالی‌ که‌ وقتی‌ دختری‌ در چنین‌ شرایطی‌ قرار می‌گیرد با گفتن‌: «اجازه‌ بده‌ تا کمکت‌ کنیم‌»و یا حتی‌ بدتر از آن‌، «بگذار ما این‌ کار را برایت‌ انجام‌ دهیم‌...» در صدد رفع‌ مشکل‌ او برمی‌ آیند و این‌ موضوع‌ ،مفهومی‌ از احساس‌ «درماندگی‌ آموخته‌ شده‌» دربردارد. به‌ عبارت‌ ساده‌تر او را به‌ ناتوانی‌ و وابستگی‌ عادت‌ می‌دهیم‌. دکتر اسمیت‌ معتقد است‌ که‌ می‌توان‌ دختران‌ را همچون‌ پسران‌ افرادی‌ قوی‌ و

شامل 20 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اعتماد به نفس در نوجوانان

دانلود مقاله کمردرد

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله کمردرد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کمردرد


دانلود مقاله کمردرد

 

مشخصات این فایل
عنوان:  کمردرد
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 11

این مقاله درمورد کمردرد می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله کمردرد

کمردرد چیست و چه علائمى دارد
پشت شما از به هم پیوستن تعدادى استخوان به نام مهره به وجود آمده که سنگینى بدن را تحمل مى کنند و مفاصل آنها، سطوحى هستند که حرکت ستون مهره ها در آنها انجام مى گیرد. دیسک ها نیز مهره ها را از هم جدا کرده و در هنگام حرکت، ضربه ها و تکان ها را در خود نگاه مى دارند. رباط ها و ماهیچه ها هم تمامى این اجزا را در کنار .....(ادامه دارد)

درمان
برای برطرف کردن کمردرد، به پشت بخوابید، یک بالش زیر زانوهایتان قرار دهید. (در حالی که زانوهایتان را جمع کرده اید). این طریقه خوابیدن فشار را از کمر شما بر می دارد. درمان اصلی همه کمردردها کم کردن فعالیت است. البته این کاهش فعالیت همان طور که قبلاً گفته شد فقط برای چند روز پیشنهاد می شود و پس از آن با نرمش های مخصوص پایین کمر و «عضله چهار سر ران» می توان کمردرد را درمان کرد. .....(ادامه دارد)

 آیا نیازی به گرفتن عکس هست؟
اکثر مردم سؤال می کنند آیا عکس برداری معمولی یا «ام. آر.آی» لزومی دارد؟ باید گفت همه کمردردها نیاز به عکس برداری ندارند. در مواردی که مشکوک به صدمات استخوانی مثل صدمه به مهره ها در اثر ضربه، پوکی استخوان یا سرطان هستید عکس برداری می تواند مفید باشد. ولی عکس ها بافت های نرم عضله و رباط ها و دیسک ها را نشان می دهند.
زمانی که تصمیم به جراحی داریم و یا در تشخیص علت دردهای بهبود ناپذیر ، انجام «ام.آر.آی» توصیه می شود. انجام ام.آر.آی برای فتق های دیسک ضروری نیست؛ زیرا .....(ادامه دارد)

درد در قسمت‌ پایینی‌ کمر
اطلاعات‌ اولیه‌
درد در قسمت‌ پایینی‌ کمر عبارت‌ است‌ درد در قسمت‌ پایینی‌ کمر معمولاً ناشی‌ از گرفتگی‌ عضلانی‌. این‌ درد اغلب‌ با سیاتیک‌ (دردی‌ که‌ از کمر به‌ باسن‌ و از آنجا به‌ پا تیر می‌کشد) همراه‌ است‌. شروع‌ درد ممکن‌ است‌ بلافاصله‌ پس‌ از یک‌ فعالیت‌ سنگین‌ یا وارد شدن‌ ضربه‌ باشد، یا اینکه‌ چند ساعت‌ بعد باشد. علایم‌ به‌ صورت‌ یک‌ چرخه‌ یکدیگر را تشدید می‌کنند. اول‌ اسپاسم‌ عضلانی‌ رخ‌ می‌دهد که‌ ایجاد درد می‌کند، و درد نیز باعث‌ .....(ادامه دارد)

فعالیت‌
تا حد امکان‌ سعی‌ کنید به‌ کارهای‌ روزانه‌ یا مدرسه‌ برسید. البته‌ باید در بازگشت‌ به‌ فعالیت‌های‌ عادی‌ کاملاً با احتیاط‌ عمل‌ کنید.
از انجام‌ فعالیت‌های‌ سنگین‌ تا 6 هفته‌ خودداری‌ کنید.
پس‌ از التیام‌ ضایعه‌، در پیش‌ گرفتن‌ یک‌ برنامه‌ وزشی‌ منظم‌ می‌تواند در پیشگیری‌ از .....(ادامه دارد)

مختصری در مورد آناتومی کمر:
ساختار
اسکلتی:
ستون مهره ها یا تیره پشت مجموعه قابل انعطافی است که از بهم پیوستن تعدادی استخوان به نام مهره تشکیل شده است که بیست و چهارتای آن متحرک و نه تای آن غیر متحرک می باشد و بنابر موقعیت قرار گرفتن به مهره های گردنی مهره های پشتی مهره های کمری استخوان های خاجی و دنبالچه نامگذاری می شوند در واقع هفت مهره گردنی دوازده مهره پشتی پنج مهره کمری پنج مهره به هم جوش خورده خاجی و چهار مهره بهم جوش .....(ادامه دارد)

ورزش های مفبد برای پیشگیری از کمردرد:

۱)
اگر شما از عضلات پشتی قوی در ناحیه کمر و پشت برخوردار باشید تا حدی خود را در برابر کمردرد مصون ساخته اید در اینجا چند تمرین برای تقویت این عضلات مخصوصا عضلات راست کننده ستون مهره ای و مربع کمری اشاره کرده ام .در صورتی که از کمردرد رنج می برید هرگز این تمرینات را انجام ندهید و تنها با مشورت با پزشک خود و صلاحدید ایشان ورزش های مربوطه را انجام دهید .برای کمک کردن به نرم تر و انعطاف پذیر تر  شدن عضلات پشتی و لگن در حالی که زانو ها را خم کرده و کف پاهایتان روی زمین است به پشت بخوابید زانوی راست را به سمت قفسه سینه بالا آورده و با دست بگیرید آنرا با دست بگیرید و تا ۵ ثانیه بشمارید این کار را ۵ بار تکرار کنید . عینا این حرکت را برای پای چپ نیز انجام دهید .....(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کمردرد