فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

اختصاصی از فی ژوو دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی


دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

 

مشخصات این فایل
عنوان: صنایع گاز و تجهیزات نفتی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 25

این گزارش کارآموزی درمورد صنایع گاز و تجهیزات نفتی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

توربینهای آبی فرانسیس وفرآیند آن:
اجزای اصلی نیروگاههایی که توربین آنها از نوع فرانسیس میباشد، به شرح ذ یل است :
1- ساختمان نیروگاه و فونداسیون
2- تجهیزات هید رولیکی (لوله تغذیه نیروگاه ، شیرهای ورودی ودریچه‌ها )
3- واحد توربین (محفظه حلزونی )، توزیع کننده ، رینگ ثابت ، شفت اصلی جکهای هیدرولیکی ، لوله مکش ، چرخنده ، گاورنر وژنراتور
4- تاسیسات برقی (ترانسفورماتورها ، کنترلرهای اتو ماتیک ، سیستمهای روشنایی ، تهویه هوا ، آتش نشانی ، خنک کننده ژنراتور ، سیستمهای تخلیــه آب واحـــدها ، سیستمهای تـامین روغن تحت فشار وهوای فشرده)
5- خطوط انتقال قدرت‌
کاربرد توربین های آبی جریان شعاعی-محوری که بنام فرانسیس معروفند در حالتی است که ارتفاع مؤثرسد بین 50 الی 600 متر باشد.
چرخنده توربین(Runner) معمولا 12 الی 17 پره است که به صورت حلقوی متعاقب یکدیگرقرارگرفته اند و پره ها به قسمت بالایی چرخ (Crown) و قسمت پایینی (Band) چرخ جوشکاری شده اند بطوریکه این سه قسمت مجموعه محکم چرخنده (Runner) راتشکیل می دهند وچرخنده به شفت اصلی (Main Shaft) متصل شده است و این مجموعه روی هم تشکیل دهنده قسمت دوار (Rotating Part) می باشند.
قطر چرخنده توربین در لبه داخلی پره ها مشخص کننده اندازه توربین جریان شعاعی-محوری فرانسیس می باشد. از آنجاییکه جریان آب در جهت شعاعی واردچرخنده توربین شده ودر جهت محور،چرخنده را ترک می کند این نوع توربین تحت عنوان .....(ادامه دارد)

کوره (اتاقک احتراق):
امروزه بر همه کارشناسان واقف است که هیچ فلزی همچون استیل دارای خواص : ضد زنگ ، مقاوم  در برابر شکستگی ، خرد شدن، انبساط و انقباض و مهمتر از همه ( در این مقوله) توان رویاروی با شعله و حرارت را ندارد . باید گفت که فلز استیل نیز دارای رده بندی های مختلفی است .
یک صنعتگر هنرمند بخوبی می داند چگونه زوایا قطعات و ظاهر دیگ میتواند در تقسیم ، جریان ، گردش هوا و بخصوص تبادل دما نقش مهمی را ایفا کند
با تحقیقات بسیار نوع خاصی از آلیاژ ورق استیل را با رنج بالای مقاومت حرارتی جهت استفاده در تولید دیگ (اتاقک احتراق) استفاده و با شکل هفت ضلعی، تصویری هنرمندانه از یک دیگ کاملاَ استاندارد ، به نمایش درآورده است . نحوه ساخت و طراحی در سیستم این دیگ گونه ایست که شعله و حرارت از درون ، پس از طی چندین مرحله رفت و برگشت در تماس با بدنه دیگ (که شامل 75% از سطح تماس در کوره است) و دیگر منتقلان حرارتی ( متشکل از تعداد کافی لوله مانیسمان با طول و اندازه متغییربسته به ظرفیتهای هیتر) که شامل مرحله های دیگر می باشد عبور و تا سر حد امکان گرمای خود را به سطح انتقال حرارتی ، منتقل و از اگزوز بصورت گازهای نا کارآمد خارج می شود. .....(ادامه دارد)

معرفی کنترل کننده ها(ترموستات)
یکی از اِلمانهای مهم در هر کوره هوای گرم ترموستات می باشد کـه علاوه بر مدیریت حرارتی دستگاه و فرمان اتومـاتیک برای حفاظت از کوره نیز در نظرگرفته می شود. در حال حاضر هیتر های موجود از ترموستاتهای مکانیکی بهره می برند. این ترموستاتها پس از مدتی بر اثر حرارت سختی آلیاژ خود را از دست می‍دهند و با خطاهای بالایی دستگاه را مدیریت می کنند این عمل باعث می شود نتـوانیم حرارت خروجی خود را به صورت یکنـواخت کنترل کنیم همچنین باعث تخریب اتاقک احتراق، کاهش عمر مفید کوره ، افزایش مصرف سوخت و ... می شود. کنترل کننده های دیجیتــال قابل برنامه ریزی و مولتی ترموکوپـل می باشد. سیسـتم PID در این ترموستـات ضریب خطـای .....(ادامه دارد)

استفاده از هیتر های کوئلی در ایستگاههای CGS
هدف از این پروژه ساخت یک هیتر با نصب کوئل حاوی آب گرم برروی خط گاز ورودی به ایستگاه CGS بجای استفاده از هیترهای رایج میباشد.
در طراحی های رایج از خط لوله  گازورودی به ایستگاه یک خط بطرف هیترها که بصورت (Indirect Heating Bath)  می باشند
با در نظر گرفتن فاصله حداقل پانزده متر از ایستگاه کشیده شده و این هیترها با راندمان محدودی که دارند گاز را گرم می کنند تا از یخ شدن آن بر اثر افت فشار در رگولاتورها جلوگیری شود. همانطوریکه در شکل دیده می شود لوله های حاوی گاز سرد با ورود به هیتر در داخل حمامی از آب قرار گرفته و گاز تا زمان خروج از هیتر بتدریج گرم می شود.
قیمت بالای هیترهای  IHB ،  احتیاج به فضای زیاد جهت نصب و مسائل تعمیرات و نگهداری این هیترها از معایب هیترهای موجود می باشد.
یکی از راهکارهای موجود استفاده از هیترهایی است که مشعل و مجموعه آبگرم کن جداگانه و در فضای نسبتاً کوچکی نصب می شوند و لوله های رفت و برگشت حاوی آب گرم از هیتر شروع و به یک مبدل (ترجیحاً بصورت کوئل) در محل ایستگاه ختم خواهند شد. .....(ادامه دارد)

ایستگاههای تقلیل فشار گــاز
با توجه به اینکه گاز در خطوط انتقال با فشار بالا جریان دارد  ، برای مصرف در صنایع و شهر مفید نمی باشد برای حل این مشکل از ایستگاه تقلیل فشار استفاده می کنند . این ایستگاهها در دو نوع  CGS   و   TBS می باشند.
1- ایستگاههای CGS   (   ایستگاه دروازه ورودی شهر   )
  این ایستگاهها وظیفه دارند تا فشار ورودی که در   حدود      1000  psi  تا    750 psi   است را به فشاری حدود    250 psi   برسانند ضمن اینکه در این ایستگاهها گاز را هم بودار می کنند.
اجزاء تشکیل دهنده  یک ایستگاه  CGS عبارتند از
الف -   کیت عایقی ( فلنج عایقی ) :  که در اپتدایی ترین و انتهای ورودی و خروجی ایستگاهها نصب می شود که موجب می شود ولتاژ سیستم حفاظت   از زنگ خطوط فلزی از طریق ایستگاه هدر  نرود .
ب  -   شیرهای اصلی ورودی و خروجی : که کـار قطع و وصل گاز به ایستگاه را انجام می دهند . (  به علت سهولت تعویض   و راحت باز و بسته شدن از شیرهای فلنچی و سایز 6  اینچ به بالا از نوع گیر بکسی استفاده می شود . )
ج  -  فیلتر سپریتور  و فیلتر خشک  :   که کار تمیز کردن گاز و گرفتن ناخالصیها و مایعات همراه گاز را بر عهده دارند و این فیلتر ها مختص ایستگاههای  CGS   می باشند . .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی

سابقه کاری:
زمینه های فعالیت:
مناقصات برنده شده این واحد:
مخازن تحت فشار:
مخازن ذخیره:
برجهای تقطیر:
مبدلهای حرارتی:
الف ) دیگهای بخارصنعتی (AIC / I.H.I SD TYPE)
ب) دیگهای بخار یکپارچه (AIC / I.H.I SC TYPE)
ج) دیگهای بخار صنعتی - نیروگاهی(SN )
د) دیگهای بخار نیروگاهی نوع SR
توربینهای آبی وفرایند آن :
توربینهای آبی فرانسیس وفرآیند آن:
توربینهای عکس العملی:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی صنایع گاز و تجهیزات نفتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.