فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی ژوو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل پویائی فرهنگ و تعلیم و تربیت

اختصاصی از فی ژوو دانلود مقاله کامل پویائی فرهنگ و تعلیم و تربیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل پویائی فرهنگ و تعلیم و تربیت


دانلود مقاله کامل پویائی فرهنگ و تعلیم و تربیت

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در این مقاله،فرهنگ و تمدّن حاصل تفسیرهای جدید و خلاّقیتهای‏ انسان معرّفی گردیده،و هر امری از امور که به نحوی از انجا حامل معنی باشد موضوع فرهنگ محسوب شده است.البتّه تأثیر عوامل گوناگون را مانند محیط جغرافیائی،اقتصادی،تاریخی،و وراثتی در پیدایش فرهنگها نباید از نظر دور داشت،با توجّه به اینکه یکی از وظایف فرهنگ پاسخگویی به مسایل و مشکلات افراد جامعه می‏باشد،چو نمسایل و نیازهای جامعه در حال سکون و عضو هیأت گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز

ثبات نیستند فرهنگ نیز به عنوان تنظیم کننده روابط انسانها در حال تحوّل‏ خواهد بود،به همین مناسبت نوآوری،دلایل پذیرش فرهنگ و ارزشهای تازه، فرهنگ و ارتباط،بقای فرهنگ،راه تحوّل قابل قبول و نتیجه و نگرش تربیتی، در این مقاله موضوع بحث واقع شده است.

تعقّل و هدفداری انسان توانائی‏های خاصی هستند که مبنای زایندگی‏ و خلاّقیت در زندگی او می‏شوند؛در واقع تعقّل و نتیجهء آن یعنی هدفداری و غایت‏مندی،معانی تازه‏ای به جهان می‏دهند،و حوادث تازه‏ای می‏آفرینند که در واقعیّت،بدان صورتی که انسان به وجود می‏آورد یا تعبیر می‏کند،وجود ندارند، همین تعابیر و خلاّقیت‏های خاص انسان گویی از یک مبنای کلّی‏تری سرچشمه‏ می‏گیرد که به منزلهء محرّک و انگیزهء زندگی او هستند و آن علاقه‏مندی به‏ پیشرفت و بهبود زندگی است.

به عبارت دیگر،هر چه انسان به دست می‏آوردیا می‏سازد،یا هر نگرش تازه‏ای که خلق می‏کند،همگی بر مبنای علاقه‏مندی به پیشرفت و بهبود زندگی است که از نوعی حاکمیت ما تقدم هستی،سرچشمه می‏گیرند که امکان‏ تحقق و تحول و دگرگونی را مقدّر نموده است.

بنا بر این هر تحولّی به دست انسان،در جهان ایجاد می‏شود،ناظر به‏ هدفی است.از لحاظ کلّیت امر،تفکر انسانی همواره عاملی برای کشف‏های‏ تازه و تفسیرهای نو می‏باشد،منتها به خاطر امکانات بیشماری که از نوع نگرش‏ انسان حاصل می‏شود،هر کسی بنا بر معلومات و تجربیات خود به نوعی استنباط دست می‏یابد،و به نحو خاصی حوادث را معنی می‏کند و هدفهای تازه‏ای انتخاب می‏نماید.همین استنباط انسانی سازنده فرهنگ و تمدن و موجب تحوّل‏ آن است.در واقع تمدّن و فرهنگ یا جهان مادّی و عالم فکر ملازم هم‏اند. ما حصل کلام اینکه فرهنگ و تمدّن حاصل برداشتهای نو و خلاقیت‏های انسان‏ می‏باشد؛انسانی که در سیطرهء ما تقدّم هستی قرار دارد یا هر واقعه‏ای که به نحوی‏ از انحا معنی باشد امر فرهنگی محسوب خواهد شد در حقیقت هر چیزی‏ که بر طبیعت اولیه اشیا اضافه شده یا موجب ترکیبات تازه گردیده است نشانی از فرهنگ و تمدّن دارد.امر فرهنگی حامل نوعی معناست،پس: «فرهنگ‏1عبارت است از مجموعهء دانش،افکار،آرا،هنر،اخلاق، قوانین و مقرّرات و سایر استعدادها و عاداتی است که انسان به عنوان عضو یک‏ جامعه،کسب کرده است،و هدف آن،سازگار با محیط و اصلاح طرز زندگی‏ بهتر می‏باشد»

هر فرهنگ و تمدّنی حقیقت و ظاهری دارد.ظاهر تمدّن را به چشم‏ می‏بینیم یعنی قابل مشاهده است و آن عبارت از ثروت،صنعت،تجارت،قوانین‏ و عادات و رسوم اجتماعی و علم و ادب می‏باشد،امّا حقیقت تمدّن که در نتیجه‏ مطالعه اوضاع استنباط می‏شود،عبارت از خوبی و بدی،خوشبختی یا بدبختی‏ کسانی است که در پرتو آن تمدّن زندگی می‏کنند.

تعداد صفحات:32

فرمت: ورد و با قابلیت ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل پویائی فرهنگ و تعلیم و تربیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.