چکیده
در این مقاله مدل بلوغ برای مدیریت دانش فرارشتهای ارائه شده است. اگرچه تحقیقات و پژوهشهای امروزی فرارشتهای میباشند، با این حال مدلهای مختلف بلوغ در پژوهشهای مختلف گرایش به سمت مدیریت دانش میانرشتهای دارند و غالباً اکثریت آنها به سمت مدیریت دانش چندرشتهای حرکت میکنند. هدف این اثر، ارائة مدل تکاملی است که دانش را به عنوان عاملی به شدت فعال، پویا، و در حال تحول در بلوغ از مراحل اولیة پژوهش میپذیرد. اما این امر تنها زمانی امکانپذیر است که تیم پژوهشی روندی روشن، واضح و مشترک از ادغام رشتهای و نیز ادغام فرارشتهای از دانش ارائهشده اتخاذ کنند. در این صورت، نتایجِ پژوهش تأثیر بسیار بیشتری بر روی جامعه داشته و آنها نیز توسط جامعه پذیرفته خواهند شد.
واژگان کلیدی: مدیریت، پیچیدگی، میانرشتهای، چندرشتهای، تفکر پیچیده
مدل بلوغ مدیریت دانش فرا رشتهای (مقاله + ترجمه 2015)