
دانلود کارآموزی شرکت پالایش نفت تندگویان
فرمت:pdf
تعداد صفحات: 56
دانلود کارآموزی شرکت پالایش نفت تندگویان
دانلود کارآموزی شرکت پالایش نفت تندگویان
فرمت:pdf
تعداد صفحات: 56
بخوانیم پنجم ابتدایی روزی که باران میبارید
طرح درس
نام درس: فارسی بخوانیم پایه: پنجم ابتدایی موضوع درس: روزی که باران می بارید
هدف کلی: آشنا شدن فراگیران با امام دوازدهم یعنی صاحب الزمان(عج)
اهداف جزئی: آشنایی فراگیران با صاحب الزمان و مفهوم انتظار
مفهوم انتظار را درک و بیان کنند
با اعیاد مذهبی بخصوص عید نیمه شعبان آشنا شوند
روحیه هنر دوستی در آنان تقویت شود.
اهداف رفتاری: 1- پی بردن به ارزش هدیه
2- در بحث و فعالیتهای گروهی با علاقه شرکت کنند
3- منظور و هدف نهایی درس را بیان کنند
4- نسبت به ائمه معصومین خصوصاً با امام زمان (عج) احساس محبت و
علاقه پیدا کنند.
5- نظرات مخالف را با صبر و حوصله و تحمل و با رعایت احترام نظر خود
را بیان کنند.
فضا و مدل کلاس: بصورت سنتی و با صندلی های متحرک برای تشکیل گروه های 4 تا 5 نفره
وسایل مورد نیاز: کتاب درسی- برگه سوالات- اسامی و القاب امام دوازدهم- گچ- تخته سیاه- دانش آموزان
ارزشیابی ورودی: بعد از حضور و غیاب و احوالپرسی از دانش آموزان، از دانش آموزان
می خواهیم که نام دوازده امام را به ترتیب بیان کنند.
ایجاد انگیزه: معلم با استفاده از کارتهایی که از قبل نام و القاب حضرت مهدی نوشته شده رابا خود با کلاس آورند و روی تابلو می چسباند و بعد نام گروه ها را از روی همین کارتها جدا کرده و نام گذاری می شود.
تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی پیدایش روستاها
طرح درس
روش تدریس: تدریس به روش بدیعه پردازی
موضوع درس: پیدایش روستاها
اهداف کلی : آشنایی دانش اموزان با چگونگی پیدایش روستاها
اهداف جزئی :
1- آشنایی با روش کشاورزی در دوران گذشته
2- آشنایی با تغییر روش زندگی انسانها با ترویج کشاورزی
3- آشنایی با حیوانات اهلی و وحشی
اهداف رفتاری :
1- دانش آموز بتواند چگونگی پیدایش اولین روستاها را توضیح دهند (دانستنی ها)
2- دانش آموز بتواند دلایل تغییر زندگی انسانها را با رواج کشاورزی بگویند (دانستنی ها)
3- بتوانند چگونگی پیدایش نخستین روستاها را توضیح دهند ( دانستنی ها )
4- بتوانند چند دانه بکارند و به کلاس بیاورند ( مهارتی )
5- بتوانند در کارهای گروهی کلاس و خارج از کلاس علاقه نشان دهند. ( نگرشی)
ارزشیابی ورودی :
1- چگونه انسانها به اهمیت کشاورزی پی بردند
2- کشاورزی چه فایده هایی برای انسان دارد؟
3- انسانها برای مراقبت از زمینهای کشاورزی شان چه کردند ؟
فضا و مدل کلاس: دانش آموزان را با توجه به تعداد گروه بندی می کنیم.و در صورت امکان بردن دانش آموزان به یک فضای باز.
شروع کلاس: سلام و احوالپرسی از دانش آموزان – حضور و غیاب – پرسیدن از درس قبل
وسایل مورد نیاز : کتاب درسی – استفاده از تصاویری که مربوط به روستا و کشاورزی می باشد – استفاده از دانه های مختلف گیاهی .
ایجاد انگیزه : در این مرحله معلم دانش آموزان را گروه بندی می کند و برای هر گروه ، سرگروه انتخاب می کند و زا آنان می پرسد که منظورم در مورد این تصویر که به دیوار چسبانده ام چیست ؟
بخوانیم پنجم ابتدایی سرودی برای پاکی
طرح درس
نام درس: فارسی بخوانیم پایه: پنجم ابتدایی موضوع درس: سرودی برای پاکی
هدف کلی: توجه داشتن به محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن آن از هرگونه آلاینده ای
اهداف جزئی: کوشش برای ایجاد فضای سبز تمیز و سالم
اهمیت فصل ها و شرایط آب و هوایی
پاکیزه سازی طبیعت اطراف خود
اهداف رفتاری: ایجاد و تقویت روحیه بهداشتی و حفظ محیط زیست
ایجاد و تقویت روحیه تعاون و همیاری
قدردانی و تشکر از مشاغلی که باعث تمیزی و بهداشت محیط زیست ما
هستند.
دانش آموزان بتوانند موارد دیگری که باعث تمیزی و نظافت محیط اطراف ما
می شود نام ببرند.
کلمۀ رفتگر را معنا کرده
دانش آموزان به این درک برسند که تمیزی و پاکیزگی مخصوص محیط بیرون
ما نیست بلکه این پاکیزگی در همه جا حتی درون انسان ها نیز جای دارد.
دانش آموزان در پایان کلاس بتوانند نقاشی از محیط اطراف خود که یک
لحظه تمیز و لحظه ای دیگر کثیف است را ترسیم کنند.
فضا و مدل کلاس:
ابتدا به صورت سنتی و بعد در ادامه تدریس به صورت گروهی 4 تا 5 نفره
وسایل مورد نیاز: کتاب درسی- گچ- تابلو- برگه سوالات (فرمهای 1 و2) – وسایلی برای تمیزکردن از جمله جارو- آب- مسواک
ارزشیابی ورودی: بعد از سلام و احوالپرسی و حضور و غیاب ازدانش آموزان خواسته
می شود که پاکیزه گی را تعریف کرده و چند وسیله تمیز کننده را نام ببرند.
ایجاد انگیزه: با رعایت احترام و ادب از نیروی خدماتی مدرسه خواهش میکنیم که سرکلاس درس ما بیاید و با تمام وسایلی که برای تمیز کردن محیط مدرسه در اختیار دارد در کنار دانش آموزان قرار گیرد. (البته فقط برای چند دقیقه)
مقاله با موضوع تلخیص چند کتاب پیرامون شاهنامه در فرمت ورد و قابل ویرایش
تلخیص چند کتاب پیرامون شاهنامه
منابع:
– ابوالحسنی، علی. بوسه بر خاک پی حیدر. تهران: نشر عبرت، ۱۳۷۸٫
– الغ زاده، ساتم. فردوسی «رمان تاریخی». تهران: انتشارات سروش، ۱۳۷۸٫
– برومند، پوراندخت. فرهنگ آرایههای ادبی در شاهنامة فردوسی. تهران: نشر دیگر، ۱۳۸۰٫
– دوستخواه، جلیل. حماسة ایران یادمانی از فراسوی هزارهها. تهران: نشر آگه، ۱۳۸۰٫
– دیوید سن، الگا. ادبیات تطبیقی و شعر کلاسیک فارسی. تهران: نشر فروزان، ۱۳۸۰٫
– دیوید سن، الگا. شاعر و پهلوان شاهنامه. تهران: نشر تاریخ ایران، ۱۳۷۸٫
– رستنده، مجید. قرآن و حدیث در شاهنامة فردوسی. همدان: انتشارات مفتون همدانی، ۱۳۷۸٫
– رضازاده ملک، رحیم. بلور کلام فردوسی. تهران: انتشارات کلبه و فکر روز، ۱۳۷۸٫
– گودرزی، مرتضی. مایههای دینی و عرفانی در شاهنامة فردوسی. تهران: انتشارات راه سبحان، ۱۳۸۰٫
– وامقی، ایرج. بیژن نامه. تهران: انتشارات سوده، ۱۳۸۰٫
مقدمه
سالهای سال است که از مرگ خداوندگار خرد و آگاهی می گذرد، سالهای سال است که حکیم بزرگ توس رخ در نقاب خاک کشیده است و جان نورانیش را به عالم بالا پرواز داده است، اما همانگونه که خود می گوید «نمیرم از این پس که من زنده ام… »گویی که نمرده است و هنوز هر ایرانی آزاده ای با شنیدن سخن نغزش جانی تازه می گیرد و اندیشة بلند و نیکش را ستایش می کند.
گزیده حاضر نگاهی دارد به ده عنوان کتاب، که طی چند سال اخیر پیرامون فردوسی و شاهنامه انتشار یافته است، ذکر یک نکته اینجا ضروری می نماید و آن اینکه اگر مشت را نمونة خروار بدانیم باید بر افول شاهنامه پژوهی معاصر گریست،
چرا که اکثر منابعی که ما به صورت تلخیص ذکر کرده ایم یا مشاهدة دیگر عناوینی که این تحقیق بهانه ای شد تا مطالعه شود و در اینجا نیامده است این سؤال را در ذهن ایجاد می کند که راستی ماچقدر در کنه مطالب شاهنامه غور کرده ایم و به چه میزان «برره رمز معنی برده ایم» و راستی آیا حق شاهنامه و فردوسی این است؟ گاهی تألیفاتی مشاهده می شود که انسان از این که حتی نام فردوسی بر پشت آنها حک شده است شرمسار می شود. به امید روزی که شاهنامه پژوهی بی هیچ غرضی در خدمت تجلی اندیشه والای فردوسی درآید.